20 breathing squat... (fullbody)


Underwear
 Share

Recommended Posts

Det går skam godt :4thumbup: Vi må da lige tage en sludder på msn en dag.

Nej jeg har ikke planer om at stille op i noget, og det tror jeg heller ikke jeg nogensinde gør. Men man skal jo aldrig sige aldrig...

Jeg halter en del nogle meget tydelige steder, rent størrelses mæssigt (eks. ben). :dry:

Så jeg er vist lidt mere egnet til strand end konkurrence :tongue:

Iøvrigt, kan du også kigge i loggen. Altså min... Jeg er ikke helt stor nok endnu...

Edited by Underwear
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Hvorfor er der egentlig ikke nogen tung squat i dette program? Altså 5x5 f.eks.?

Ved godt man sikkert er meget udbrændt efter de 20 der, men om onsdagen kunne man vel godt have noget tungt squat, eller er der noget jeg har misforstået?

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor er der egentlig ikke nogen tung squat i dette program? Altså 5x5 f.eks.?

Ved godt man sikkert er meget udbrændt efter de 20 der, men om onsdagen kunne man vel godt have noget tungt squat, eller er der noget jeg har misforstået?

Har du prøvet at kører det?

Hvis man gør det rigtigt, så vil man næsten hellere være fri for ben onsdag så man er klar igen fredag...

Men hvis man føler for det, kan man selvfølgelig godt bare kører breathing squat alle 3 dage.

Jeg prøvede det, det var ikke ligefrem nogen succes. Det gik fint et en uge eller to, men så kunne jeg godt leve uden squat onsdag... Tog lidt leg extensions om onsdagen istedet.

Jeg kan give et eksperiment til folk der gerne vil have bare en idé om hvor hårdt det er for ens ben.

Disko træningen. Tag nogle håndvægte, der er lidt for lette og kør curls til det syrer i armene (2x20-30 reps)

Når det er gjort, forstil dig den fornemmelse i dine ben, og prøv at forstil dig at du mangler 2 reps endnu... :crazy:

Og læs iøvrigt lidt om "hypertrofi" træning, det er det, - det hele handler om. Altså breathing squat programmet... Hvis jeg husker rigtigt :blush:

Edited by Underwear
Link to comment
Share on other sites

Det er i forvejen tæt på umuligt at lave en fast ugentlig progression, med mindre du er startet med lavere vægt end dit normale max (i f.eks. 8 reps)

Jeg kunne ikke stige hver uge, men jeg blev anbefalet at gøre således.

Når du kan tage en vægt 2x8, så smid mere vægt på så du kun kan kører 2x6 med den pågældende vægt.

Når du så kan kører 2x8 med den vægt, smider du igen vægt på så du kører 2x6...

Det har virket godt for mig.

Hvordan er det gået for dig? Hvor meget har du gainet ved det? Og hvor mange kg har du fået smidt på stangen i løbet af programmet?

Link to comment
Share on other sites

Lørdag 22/4-2006

Squat 22x115kg

Jeg nåede på et tidspunkt 16x120 i squat'en, men så fik jeg lidt knæ skavanker og er stadig ikke helt så stærk som jeg har været :unhappy:

Tirsdag 25/10-2005

Bænkpres 8x95,0kg

Lørdag 21/1-2006

Bænkpres7x105kg

Jeg gik midt i det hele på diæt, så da begyndte det at stå lidt stille. :innocent:

Edited by Underwear
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg kørte 20 rep breathing i dag, og tænke jeg ville starte lavt på 100 kg. Da jeg kom til nr 15 stykker var min lænd helt ristet. Jeg fik de 20 uden større problemer, men lænden var helt færdig. Både af at stå i venteposition, men også i selve løftet. Jeg kunne mærke der var til meget mere i benern, men lænden er flaskehalsen.

Jeg har en temmelig lang overkrop, og korte ben, hvilket fører til, at der skal kæmpes for en god squatudførelse.

What to do? Jeg er blevet hooked på 20 rep breathing! Men følte virkelig ikke jeg kunne komme meget højere op i kg pga. lænden, hvilket burde kunne rettes med lidt teknik, så det også kan gå lidt i benene, det skidt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share