Avs i ryggen, når jeg træner!


Jenslyn17
 Share

Recommended Posts

Når jeg lægger mig ned om natten og skal puttesove, så har jeg det noglegange sådan, at der er lidt "hold" i ryggen de første ca. 30 sek, jeg ligger ned. Altså jeg skal ligesom have tilpasset ryggen til positionen ved gradvist at lade musklerne slappe af, for hvis jeg bare slapper helt af, får jeg meget ondt. Har hørt om andre, der har det samme, men ved ikke om det er noget, I kender til!

Samme problem gør sig gældende i forbindelse med træningen, hvis jeg fx skal træne mave. Jeg har det med at supersætte mave og biceps, og HVER GANG jeg lægger mig ned på bænken for at lave semi dragon flags/crunches/whatever, så skal jeg lige bruge en 15-30 sek på at slappe af i ryggen og få "spændingerne ud", så smerten holder op. Det virker helt klart mere udtalt, hvis jeg træner noget i mellemtiden mellem sættene - fx biceps som jeg plejer.

Det er jo til at have med at gøre, men det er da ganske irrterende, og jeg ved ikke, hvad det skyldes - det skulle jo nødigt udvikle sig!

Er der mon nogen, der har en idé til, hvad det kan være?

Link to comment
Share on other sites

jeg har selv problemer med ryggen,

din spænding i ryggen kan skyldes at dine muskler på baglåret er for korte...STREETCHING.

det hjalp lidt hos mig at strække ud i baglåret, lenderyggen og baglåret sidder nemlig sammne på en eller anden måde igennem bækkenet.....

.....det hjalp som sagt lidt, indtil de fandt ud af at det bløde mellem hvirvlerne var blevet skubbet lidt ud et sted hos mig. Kan ikke træne derfor.. SÅ PAS PÅ!

Edited by Tysker
Link to comment
Share on other sites

Tyskeren kan have ret i det der skrives.

Få det tjekket hos en proff. En kiropraktor eller lignende behandler, der kan måle dig lidt ud, måske tage et røntgenbillede af det. Det kan være noget så banalt som dit bækken der låser og hindrer dig i at bukke og bøje lændevirvlerne. Der er meget simple ting du selv kan gøre for at rette op på det, hvis det er simpelt.

se evt. link med øvelser: tjek filen bækkenvedligeholdelse

Hvis ikke linket virker så giv et praj...

normanncfkrop

Edited by normann
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share