Anderledes kreatin supplementering


søren
 Share

Recommended Posts

Normalt kører man vel med kreatinen et par måneder - maks 3..?!

Kan jeg med fordel gøre det således: Loadingfase(20g.) på 5 dage, derefter ca. 2 uger med ca. 5g om dagen. Efter dette er jeg færdig med mit program og der holdes en dekonditionering samt pause fra kreatinen. Nyt program, som varer ca. 6-7 uger, påbegyndes. 3-4 uger inde i det nye program startes med kreatinen igen og indtages de sidste uger af programmet.

Istedet for at bruge kreatinen et par måneder af gange, syntes jeg ovenstående passer bedre til mine programmer, hvor der kun køres tungt de sidste par uger i programmet.

Virkningen af kreatinen skulle gerne være på sit max efter loadingfasen, da det er her jeg får brug for det. Syntes i jeg med fordel kan gøre ovenstående, eller anbefaler i en indtagelse over nogle måneder..?

Link to comment
Share on other sites

Jeg kører faktisk med præcis samme fremgangsmåde med god erfaring. Køre nemlig HST hvor jeg indtager kreatin så det passer med den tunge del af programmet og slutter så med kreatinen i dekonditionerings perioden. Så min anbefaling er at fortsætte med dine planer.

Link to comment
Share on other sites

Du kan også vælge at tage ex. 3 g kreatin efter hver træning. Det foreslåes her i t-mag: creatine

Det skulle i teorien være tilstrækkeligt, da undersøgelser har vist at optaget er yderst begrænset udover lige efter træning.

Men hvornår er 'lige efter træning' ?

Skal det indtages før man går i bad, eller kan man godt vente til efter man har været i bad og kommet hjem i eget køkken (ca 45 min.)

Grunden til jeg spørger er nemlig om jeg skal have kreatin med i centret, eller om jeg kan lade det stå hjemme og så indtage det så snart jeg træder ind af døren?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share