Undervands-spinning


kepr
 Share

Recommended Posts

Jeg har netop læst sidste udgave af DGI's instruktørblad "udspil" og i det er der en artikel om undervandsspinning. Eller spinning i en pool, hvor man kun har det øverste af kroppen fri af vandet. Så pedalering osv. foregår under vandet :w00t: Det skulle virke mindre hårdt, men tilgengæld være mere effektivt.

Nogle der har prøvet det?

Link to comment
Share on other sites

Har aldrig hørt om det, men det lyder ret sjovt - og så behøves man ikke gå glip af træning fordi man skal tisse : :tongue: D HEHE

Hehe.. Phl, du ved jo godt man ikke må tisse i svømmehallen.. :4police:

Men det lyder da rigtig sjovt det undervandsspinning, det er bare første gang jeg har hørt om det.

Jeg er altid med på træning som virke mindre hårdt, men tilgengæld mere effektivt. :hehe:

Link to comment
Share on other sites

læste også den artikel i går og fandt den straks interessant. Kunne være kanon fedt at prøve og prøve at få den følelse af at det bliver 4 gange så hårdt bare man sætter tempoet op til dobbelttakt.

Kunne godt forestille mig det var en form for træning der vil kunne slå igennem i den tid med femne osv. vi befinder os i. For her må det jo være endnu bedre for alt for overvægtige at spinne da de i vandt bliver en del mere vægtløse og så kan tonse igennem uden at være chikaneret af vomen foran :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Der står lidt mere her

Spurt under vand

og her

Populær vandcykel

Nu skal man passe på ikke at være for negativ men ..... For mig lyder det mest som noget for dem der ikke rigtigt kan tåle at træne igennem og mister motivationen hvis det bare føles lidt hårdt ...

De fleste der spinner gør det vil bla fordi de elsker følelsen af at have givet sig 110 % og som der bliver sagt i den ene artikel

"Diana Nonbo var vild med det kick hun fik til spinning, men det var for hårdt" ....

Bare min mening men læs selv ...

Link to comment
Share on other sites

Må egentligt se lidt sjovt ud. En pool fuld af spinning cykler og svedene mennesker :) Skal man have vinger på hvis man ikke kan svømme?! :tongue:

Ja egentlig en lidt ulækker tanke. Har læst et sted at konkurrencesvømmere sveder ca 1 liter sved i timen. Det må jo være ca. det samme til undervandsspinning så efter en dobbelttime er der vel op mod 50 liter sved blandet op i poolen :w00t:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Ja egentlig en lidt ulækker tanke. Har læst et sted at konkurrencesvømmere sveder ca 1 liter sved i timen. Det må jo være ca. det samme til undervandsspinning så efter en dobbelttime er der vel op mod 50 liter sved blandet op i poolen :w00t:

det betyder nok ikke det store når bassinet i f.eks. DGIbyen i Kbh er på langt over 100.000 liter :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share