Ny landstraener?


Jacob T
 Share

Recommended Posts

  • Replies 56
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Selvfølgelig skal vi have en ny landstræner. Vi har masser af spillere der kan spille bold, og med ryggen mod muren har danskerne gentagne gange udvist noget flot fodbold. Problemet er den manglende kynisme der skal til i de første puljekampe. Der er det som om de udviser sådan en lidt apatisk holdning til resultater. "arhh, det nederlag henter vi senere med et par vundne kampe"-agtigt.

Det går bare ikke. Der skal tryk på kedlerne hver eneste gang. Sådan har VM-kvalen for DK's vedkommende bestemt ikke været. Nogle særdeles pinlige kampe i starten gjorde jo, at det blot var et spørgsmål om tid før alle teoretiske krumspring var udpint i pressen såvel som os almindelige fans øjne og ører.

Så der skal en bedre coach til. Én der kan få dem til at fokusere 112% hver gang. Morten Olsen virker udadtil som en rigtig hård indpisker, men det er bare ikke godt nok! For mange lette kampe tabes eller spilles uafgjort, og så halter det altså ét eller andet sted når man senere sagtens kan vinde kampe over Grækenland osv.

Ny landstræner, og helst ikke en dansker. Sympatitrænerjobs er der masser af i Superligaen. Landstræneren bør altid være den bedst kvalificerede og ikke bare én befolkningen godt kan lide fordi han hedder Laudrup til efternavn eller har en søster der er gift med forsangeren i Zididada! :wink:

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig skal vi ikke have ny landstræner. Morten Olsen er formodentlig den mand i Danmark med den største kompetence. Grunden til at vi ikke har opnået kvalifikation til VM er jo på baggrund af at holdet har været ekstremt skadesplaget i starten af kval'en. Holdet var på det tidspunkt ikke bedre.

Tag f.eks Jon Dal Tomasson som ikke spillede kampe I Milan, Helveg som ikke spillede kampe for Norwich, Niclas Jensen som ikke spillede kampe for Dortmund osv.

Det er jo klart at det er svært at mønstre et hold når man har et hav af skader og kernen på holdet er sat af hos deres respektive klubber.

Konklusion: Spillermaterialet har simpelthen manglet i visse perioder....

Link to comment
Share on other sites

vi skal håbe at morten bliver. Måske var det en idé at give morten mulighed for at ansætte de trænere, som netop han ønsker sig, og synes der er behov på U-landsholdene, som vil anvende systemet. og derved vil effektivisere det. Morten er jo mest bange for at efterfølgeren ikke vil anvende samme system, eller noget der minder derom.

Systemet der efter min mening er det helt rigtige og kan bringe os langt, hvis vi giver det tid. Jeg er af den overbevisning, at hvis det hele forsætter, selvfølgelig med de forbedringer der hører, med. er vi STOR-favorit til EM næste gang.

Frankring kan ingen ting :4mewantfood:

Spanien vil altid drille :sneaky2:

England skal tage sig MEGET sammen :raisebrow:

tyskland.... glem det! :laugh:

Italien, er maldini stadig med?? Ingen chance :blahblah:

Ved godt der er gode spillere på de andre hold, men vi har det bedste HOLD!

men der er jo en helt anden diskution.

Et andet bud på en træner. Flemming Serritslev kan ses her http://www.dbu.dk/page.aspx?id=323

Troels Bech ville være en katastrofe! ikke pågrund af ham, men han har en HELT anden fodbold filosofi :4whip: , og det ville give problemer. Ellers Paul Hansen, ham kan vil alle jo LI. :bowdown:

Det mest useriøse bud må være PER FRIMAND!! men han er da god til at snakke om fodbold! lad os se hvad han kan!! :tongue:

Link to comment
Share on other sites

NEJ! Danmark spiller noget af det flotteste fodbold, der findes, og det er takket være Morten Olsen. Han er en yderst dygtig træner, og det er bestemt ikke hans skyld, at det ikke lykkes os at komme med til VM.

Fremtiden for det danske landshold ser lys ud. Meget lys.. Og træder en anden træner til, vil udviklingen svækkes en anelse. Andet er utopi. Alt kredit til Olsen.

Kenneth K

Link to comment
Share on other sites

Jeg er meget ambivalent på dette spørgsmål.

På den ene side anerkender jeg Morten Olsen som en yderst kompetent træner, med en hvad jeg forstår som positiv indstilling til hvordan fodbold skal spilles.

På den anden side fatter jeg f.eks. simpelthent ikke hans konsekvente fastholden af Rommedahl, og så synes jeg han tit er alt for langsom til at gribe ind, regulere og skifte ud, hvis ikke tingene kører på banen.

Men da jeg heller ikke kan se hvem der skulle kunne afløse ham, så er jeg vel mest for at jeg gerne ser ham fortsætte på posten.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er meget ambivalent på dette spørgsmål.

På den ene side anerkender jeg Morten Olsen som en yderst kompetent træner, med en hvad jeg forstår som positiv indstilling til hvordan fodbold skal spilles.

På den anden side fatter jeg f.eks. simpelthent ikke hans konsekvente fastholden af Rommedahl, og så synes jeg han tit er alt for langsom til at gribe ind, regulere og skifte ud, hvis ikke tingene kører på banen.

Men da jeg heller ikke kan se hvem der skulle kunne afløse ham, så er jeg vel mest for at jeg gerne ser ham fortsætte på posten.

Kan kun give dig ret. :wink:

Han er god, men nogen gange lader udskiftningerne vente på sig :raisebrow:

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes det er meget simpelt. Morten Olsen skal skiftes ud. Han har haft lang tid til at vise resulatater, det har han ikke formået, derfor må den eneste løsning være at skifte ham ud.

Jeg fatter ikke hvorfor der er så mange der er helt paniske efter at han skal blive på posten. Som nævnt, ingen resultater må nødvendigvis give den konsekvens at han bliver sat på porten og en anden der kan skabe nogen resultater træder til.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes det er meget simpelt. Morten Olsen skal skiftes ud. Han har haft lang tid til at vise resulatater, det har han ikke formået, derfor må den eneste løsning være at skifte ham ud.

Jeg fatter ikke hvorfor der er så mange der er helt paniske efter at han skal blive på posten. Som nævnt, ingen resultater må nødvendigvis give den konsekvens at han bliver sat på porten og en anden der kan skabe nogen resultater træder til.

Helt enig. Specielt når man kigger tilbage på Olsens tidligere resultater som træner. I både Brøndby, Køln og Ajax lagde han ud med stærke resultater, hvorefter det gik ned af bakke.

Link to comment
Share on other sites

Helt enig. Specielt når man kigger tilbage på Olsens tidligere resultater som træner. I både Brøndby, Køln og Ajax lagde han ud med stærke resultater, hvorefter det gik ned af bakke.

LOL, skal han fyres af den grund? :laugh:

Det skal ikke ses som en spydig bemærkning Squat og Loonie, men jeg synes sgu at jeres syn på sagen er en smule unuanceret. Mange glemmer at spillermaterialet jo har haltet gevaltig meget i mange af kval-kampene pga. skader etc. :wink:

At se på resultaterne udelukkende, vil være en meget primitiv måde at ansætte Morten Olsen eller for den sags skyld andre trænere. Sådanne ansættelsesforhold er end ikke en Real Madrid træner værdig. :wink:

Jeg siger ikke at manden er perfekt, men at han er en stor trænerkompetence som er svær at finde en tilstrækkelig erstatning for. Jeg ser ham helst fortsætte som landstræner, da holdet sprudler under hans ledelse, men generelt har været uheldige i mange kampe. Tag for eksempel kampen i Tyrkiet hvor tyrkerne scorer to "wonder goals". Det er svært at gardere sig for sådanne tilfælde......

Jeg vil gerne høre hvad jeres argumenter er for at en ny træner kan tilføre holdet mere end Morten Olsen og om en misset VM kvalifikation skal koste træneren jobbet i hvert tilfælde?

Som jeg ser det spiller gutterne god bold, men har manglet den sidste skarphed. :smile:

Edited by Totti
Link to comment
Share on other sites

LOL, skal han fyres af den grund? :laugh:

Det skal ikke ses som en spydig bemærkning Squat og Loonie, men jeg synes sgu at jeres syn på sagen er en smule unuanceret. Mange glemmer at spillermaterialet jo har haltet gevaltig meget i mange af kval-kampene pga. skader etc. :wink:

At se på resultaterne udelukkende, vil være en meget primitiv måde at ansætte Morten Olsen eller for den sags skyld andre trænere. Sådanne ansættelsesforhold er end ikke en Real Madrid træner værdig. :wink:

Jeg er da helt enig i, at holdet har været ramt af skader undervejs, men jeg tror nu ikke Danmark har været hårdere ramt end konkurrenterne i kvalifikationen. Med hensyn til spillematerialet, så er der mange der ikke kan indse at Danmark ikke har det store at byde på for tiden. Det er jo ikke sådan, at Danmark har et væld af verdensklassespillere som det tidligere har været tilfældet. Jeg vil faktisk mene, at den eneste der på en god dag kan hævdes at have verdensklasse er Jon Dahl. Men han er nu engang bedst i en position som hængende angriber, men aligevel har Olsen stædigt holdt fast på at han skulle spille helt i front igennem det meste af kvalifikationen. Med hensyn til resultaterne, så er det vel det eneste fornuftige bedømmelseskriterie for en træner.

Jeg siger ikke at manden er perfekt, men at han er en stor trænerkompetence som er svær at finde en tilstrækkelig erstatning for. Jeg ser ham helst fortsætte som landstræner, da holdet sprudler under hans ledelse, men generelt har været uheldige i mange kampe. Tag for eksempel kampen i Tyrkiet hvor tyrkerne scorer to "wonder goals". Det er svært at gardere sig for sådanne tilfælde......
Jeg er helt enig i at manden er en kompetent træner, men jeg mener så ikke at Danmark besidder et spillermateriale som passer ind i Olsens filosofi. Olsen vælger tilsydenladende stædigt at holde fast i sin filosofi med masser af fløjspil, på trods af at de spillere han bruger på pladserne, Jørgensen, Grønkjær og Rommedahl, alle er meget svingende i deres præstationer.
Jeg vil gerne høre hvad jeres argumenter er for at en ny træner kan tilføre holdet mere end Morten Olsen og om en misset VM kvalifikation skal koste træneren jobbet i hvert tilfælde?

Som jeg ser det spiller gutterne god bold, men har manglet den sidste skarphed. :smile:

I mine øjne er det bedøvende ligemeget om holdet spiller flot fodbold, det er nu engang resultaterne der tæller. Såfremt spillermaterialet var til flot fodbold med gode resultater var det da at foretrække, men det er det desvære ikke til for tiden. Med hensyn til om en misset kvalifikation skal fører til en fyring er svaret; ikke nødvendigvis.

Jeg tror at det er på tide, at de danske fodboldfans og pressen ser realiteterne i øjnene. Danmark er for tiden ikke i besiddelse af et spillermateriale som tilfældet var i 80erne og en stor del af 90erne. Derfor er den stime, hvor Danmark kvalificerer sig til stort set alle slutrunder nok et overstået kapitel. Såfremt denne udvikling skal vendes skal der en træner til roret, hvis filosofi passer bedre til de spillere nationen råder over. Også selv om dette betyder et kompromis, hvor man spiller knapt så sprudlende fodbold. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Et eller andet sted så er det resultaterne der tæller, ikke hvor det ser ud. Man husker ikke at et hold spillede flot bold, hvis det selvsamme hold havner nederst i puljen. Man husker hvem det var som vandt.

Bare se hvordan tyskerne har spillet bold i gennem mange år. Effektivitet uden at det har set af noget. Ikke altid så pænt at se på, men de har hele tiden formået at spille sig frem i forreste linie!

Link to comment
Share on other sites

Bare se hvordan tyskerne har spillet bold i gennem mange år. Effektivitet uden at det har set af noget. Ikke altid så pænt at se på, men de har hele tiden formået at spille sig frem i forreste linie!

Jeg mener at det er en skrøne, at tyskerne spiller/ har spillet kedelig fodbold. Tyskland har før i tiden altid spillet meget direkte fodbold og herigennem skabt mange chancer, hvilket jeg synes er underholdende. De har så haft en nedgangsperiode, hvor de simpelthen ikke har haft det samme talent på holdet. Dette tror jeg dog er ved at vende med det hold, som hold de har i øjeblikket.

I dag vil jeg ikke mene at man kan sammenligne DK og Tyskland, dertil er Tysklands spillermateriale for godt.

Link to comment
Share on other sites

Det dutter jo ikke rigtigt, eftersom han, når han stopper som træner for U/21 og U/20, skal hjem til Vejle Boldklub og være sportsdirektør - Hvilket jeg glæder mig virkeligt meget til.

Det kan jeg godt se!! det er en god mand vejle har fået fat i der!

Så er der vel kun Carsten Werge og Per Friman tilbage af emner

:4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Det kan jeg godt se!! det er en god mand vejle har fået fat i der!

Så er der vel kun Carsten Werge og Per Friman tilbage af emner

:4thumbup:

Jeg synes, at vi skulle have Per Frimann og Poul Hansen som trænere for landsholdet. Så behøvede man kun at høre på dem efter kampen :smile:

Men, hvis det skal give mening at ønske en anden landstræner, må man vel ønske spillerændringer eller taktikændringer, for det giver da ikke meget mening at kræve en ny træner, som så laver det samme.

Men jeg synes nu, at det ser primitivt ud med vores fløje som angriber og sparker ind i målfeltet på lykke og fromme og håber at ramme en medspiller (dog skal Rommedahl være glad, hvis den bare bliver på banen).

Men vi har vel i mange år spillet over evne. For i 1990'erne havde vi heller ikke særlig gode spillere alligevel kom vi til en masse slutrunder og vandt EM (med samme stil, som Grækenland vandt EM på).

Link to comment
Share on other sites

roberto <---- sepp har sgu ikke rigtig imponeret mig. Tænk på det spillermateriale han havde til rådighed. ALDRIG har danskerne haft et så godt spillermateriale

Med tænk på, at vi kan bruge de gode gamle fodboldsange igen, hvis han blev landstræner :laugh: Ej, synes nu han er en god træner, er ikke helt klar over, hvad han laver i dag. Sidst jeg så ham var han med i en dækreklame :blink:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share