Styrke træning...?


the Gubby
 Share

Recommended Posts

hey, jeg er er en dreng på 14 år som går på efterskole.. jeg kunne godt tænke mig at blive lidt stærker.. har nemlig hørt at jo støre muskler du har, jo nemere har du ved at forbrænde fedt.. og jeg har nemlig lige lovlig meget spæk hist og her.. har ikke så meget tid til at løbe. jeg dyrker en del sport på efterskolen, fx. badminton, fodbold, o.s.v.. så mit spørgsmål er: er der ikke nogen der har en ide til hvordan jeg kan få lidt flere muskler, uden at det kommer til at koste mig så meget tid..

på forhånd tak!

Link to comment
Share on other sites

Fullbody med store basisøvelser er nok det mest tidsparende. 2-3 gange om ugen, 1½-2 timer hvert træningspas. Her er 8 gode øvelser:

Squat(Vægtstang)

Dødløft(Vægtstang)

Bænkpres

Bent-over row(Vægtstang)

Military press(Vægtstang)

Chin-up

Dips

Dragonflags

Men:

Hvis du vil tabe dig er det også vigtigt at du får styr på dit kalorieindtag. Da jeg startede her på MOL ville jeg selv tabe mig ved at få større muskler, for at få forbrændingen til at stige. Men hvis man også indtager mere mad når man så har fået disse muskler, hvilket sikkert vil ske hvis man ikke har styr på sin kost, så vil der ikke ske en disse med fedtet på din krop. Da jeg selv kombinerede vægttræning med et fast dagligt kalorieindtag, tabte jeg mig dramatisk, 14 kg på under 3 måneder. Hvis jeg bare havde fået dette råd da jeg først kom til MOL, havde det sparet mig meget tid.

Peter :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

hey, jeg er er en dreng på 14 år som går på efterskole.. jeg kunne godt tænke mig at blive lidt stærker.. har nemlig hørt at jo støre muskler du har, jo nemere har du ved at forbrænde fedt.. og jeg har nemlig lige lovlig meget spæk hist og her.. har ikke så meget tid til at løbe. jeg dyrker en del sport på efterskolen, fx. badminton, fodbold, o.s.v.. så mit spørgsmål er: er der ikke nogen der har en ide til hvordan jeg kan få lidt flere muskler, uden at det kommer til at koste mig så meget tid..

på forhånd tak!

Pjat med dig... stå 30 mins før op og løb en tur. Morgen-løb er det bedste der er.

Link to comment
Share on other sites

Tror det er en dum måde at gribe det an på. Hvis du skal have større muskler er du nødt til at æde mere, ellers får du dem slet ikke. Og så vil du bagefter tabe dig. Det er ikke nemmere. Det er dobbelt arbejde.

Løb hellere en tur, eller lav nogle øvelser der ikke er ret hårde, men til gengæld mange af dem. Du skal som de andre er inde på optage mindre energi end du bruger, for at tabe dig!

Link to comment
Share on other sites

En løbetur hver morgen inden morgenmad for og så måske lidt armbøjninger, mavebøjninger og andre nemmere styrkeøvelser. Hvis du går på efterskole er der altid et par piger man kan lokke med ud om morgnen hvis de kan tabe sig i sidste ende. Du kender piger.

Når du går på efterskole har du tit alle muligheder for at få forbrændt en masse. Gymnastiksalen er tit åben og man kan altid spille lidt fodbold, badminton eller håndbold. Det hjælper alt sammen og jo mere du rører dig jo mere forbrænder du. Hvis du samtidig er opmærksom på dine måltider og undgår det fede så skal det nok alt sammen gå.

Bare pas på det med maden. For der er sku mange måltider på sådan en efterskole.

Link to comment
Share on other sites

En løbetur hver morgen inden morgenmad for og så måske lidt armbøjninger, mavebøjninger og andre nemmere styrkeøvelser. Hvis du går på efterskole er der altid et par piger man kan lokke med ud om morgnen hvis de kan tabe sig i sidste ende. Du kender piger.

Der er også andre fordele ved at løbe med piger om morgenen, udover det rent helbredsmæssige. Der er muligheden for at skabe kontakt til det modsatte køn, og at være "in" med tøserne på en efterskole... ja, what can I say... det holder bare 112% :w00t::w00t::wink:

Link to comment
Share on other sites

Tak for rådene..

har ikke rigtig tid til at bruge 1½-2 timer 3 gange i ugen til det..

og det med løbe turen: for det første tror jeg aldrig at jeg ville kunne komme op så tideligt og løbe, og for det andet har jeg da helt styr på det med pigerne :tongue:..

Ville det hjælpe med hensyn til muskler, at bruge 20 minutter eller noget i den retning om dagen på at lave mavebøjning armbøjninger o.s.v.?

på forhåndtak

Link to comment
Share on other sites

Tak for rådene..

har ikke rigtig tid til at bruge 1½-2 timer 3 gange i ugen til det..

og det med løbe turen: for det første tror jeg aldrig at jeg ville kunne komme op så tideligt og løbe, og for det andet har jeg da helt styr på det med pigerne :tongue: ..

Ville det hjælpe med hensyn til muskler, at bruge 20 minutter eller noget i den retning om dagen på at lave mavebøjning armbøjninger o.s.v.?

på forhåndtak

Jeg er af den overbevisning at du ikke når i nærheden af resultat du kan være tilfreds med, ved at lave lidt sporadiske armbøjninger og mavebøjninger. Det kræver planlægning og tid at få nogle gode resultater, specielt hvis man ikke har generne med sig.

Det med tiden er et spørgsmål om prioritering og om hvor meget du vil være mere muskuløs.

Link to comment
Share on other sites

Tak for rådene..

har ikke rigtig tid til at bruge 1½-2 timer 3 gange i ugen til det..

og det med løbe turen: for det første tror jeg aldrig at jeg ville kunne komme op så tideligt og løbe, og for det andet har jeg da helt styr på det med pigerne :tongue:..

Ville det hjælpe med hensyn til muskler, at bruge 20 minutter eller noget i den retning om dagen på at lave mavebøjning armbøjninger o.s.v.?

på forhåndtak

Det vil nok kunne ses en lille smule når/hvis du engang bliver slank. Men jeg tror udbyttet ville stå dårligt mål til den tid du ville have brugt på det.

Man kan ikke få muskler uden at gide bruge tid på det :)

TJs fundament-træning for begyndere på getbig.dk er 3 gange ugentligt, ca. 45 minutter pr gang, det er nok det mindste du kan slippe afsted med - hvis du ikke har lidt over 2 timer om ugen til dig selv, så står det sq ringe til!

Link to comment
Share on other sites

Fullbody med store basisøvelser er nok det mest tidsparende. 2-3 gange om ugen, 1½-2 timer hvert træningspas. Her er 8 gode øvelser:

Lyder 1 1/2 til 2 timer ikke af meget for et fullbody program med 8 øvelser ?

Kører selv fullbody med nogenlunde samme antal øvelser, det tager ca 45 minutter, og 1 time hvis der smutter et par isolationsøvelser med.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share