overbelastning


lonelyone
 Share

Recommended Posts

Hey..

Jeg får ofte en overbelastning i venstre biceps bra... Det er pisse irriternede, for det går udover hele min arm- og brysttræning... Jeg kører lige fortiden et chad waterbury inspireret program, hvor det kun er de 3 store der bliver kørt 10x3 i, og ellers er det 4x6 i alle andre (fundet på t-nation)... Jeg har ikke tilføjet nogle øvelser, og der har ingen problemer været indtil nu...

Kører jeg for tungt, for hyppigt eller kan det være ledene der brokker sig?

Link to comment
Share on other sites

... Jeg har ikke tilføjet nogle øvelser, og der har ingen problemer været indtil nu...

Kører jeg for tungt, for hyppigt eller kan det være ledene der brokker sig?

Ja, sikkert både for tungt og for hyppigt.

Når du skriver at der ikke har været problemer indtil nu... :laugh:

så kan svaret være, at overbelastningsproblemer starter altid på et tidspunkt :bigsmile:

Prøv dig frem, mærk efter, og hold pause eller løft lettere indtil det ikke gør ondt :bigsmile:

Henning :showoff:

Link to comment
Share on other sites

Jeg havde også på et tidligere tidspunkt problem med albuen fordi jeg kørte for mange isolationsøvelser til biceps/triceps. Der var for mange kg på og det førte til ukorrekt teknik.

Det fik mig til at "vågne op". Jeg har læst en hel del og føler nu, at jeg ved en del mere om træning end jeg gjorde før skaden.

Pt kører jeg et fullbody program tre gange om ugen, som bygger på de tre store og i det hele taget er der kun basisøvelser (10x3 reps i alle øvelser).

Jeg oplever kontinuerlig fremgang, både styrke og masse, så når jeg nu kigger tilbage på skaden, føler jeg faktisk at det var et held med den skade, og at den kom så tidligt i min "træningskarriere" (kom to år efter jeg startede med at træne). Det tvang mig til at sætte mig ind i tingene fremfor at give den maks gas i alle mulige underlige isolationsøvelser, med det formål at ramme biceps fra 47 vinkler. Og her i dag to år senere læser jeg stadig med stor interesse artikler på nettet vedrørende træning og kost.

Ikke et direkte svar på dit spørgsmål, men mere for at få dig til at tænke over grunden til den situation du står i, og hvordan du vil bruge det til at komme videre, så du forhåbentligt kan træne skadesfrit de mange kommende år :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share