Kcal


tjn
 Share

Recommended Posts

Hej jeg træner meget, og spiser også meget sundt. Men vil gerne have min fedt-pct noget mindre, og derfor tabe mig. Men forstår ikke det med kcal? Altså hvis jeg spiser fx 2000 kcal om dagen og taber 3000 kcal. burde jeg så ikke tabe mig :dry: for synes ikke rigtigt jeg taber mig :S

Link to comment
Share on other sites

Hej jeg træner meget, og spiser også meget sundt. Men vil gerne have min fedt-pct noget mindre, og derfor tabe mig. Men forstår ikke det med kcal? Altså hvis jeg spiser fx 2000 kcal om dagen og taber 3000 kcal. burde jeg så ikke tabe mig :dry: for synes ikke rigtigt jeg taber mig :S

Hvis du indtager 2000 kalorier om dagen men forbrænder 3000, så taber du dig, ja :)

Link to comment
Share on other sites

blå :blink:

Mere info, tak :smile:

Køn, alder, vægt, træningsprogram, kost, hvor længe har du været igang osv osv.

Jeg er en dreng på 14 år, 65,4 kg, 180 cm høj, træner 3 gange om ugen, cykler 5*30km om ugen, træner: mave, bryst, biceps, triceps, ryg. Spiser havergrød til morgenmad og frugt til, til middag spiser jeg grovboller med salat kød og ost og frugt til, og så bare hvad en normal dansk familie får til aftensmad. (pasta og kødsovs fx.) og fugt til aften. Har trænet der hjemme i 1 år. og 2 måneder i træningscenter. Og har været på "sundhedskur" eller hvad man kalder det i 2-3 måneder. håber det er nok?

Edited by tjn
Link to comment
Share on other sites

Med det højde/vægt forhold og din unge alder, så er det mildt sagt svært at anbefale dig at tabe dig yderligere.

Det lyder som om du er godt aktiv, bruger din krop og tænker over hvad du putter i kæften, og det er jo godt.

Sagen er den, at det er pisse svært at komme rigtig langt ned i fedtprocent, og jo længere ned man kommer jo sværere bliver det at undgå at miste muskelmasse. Derfor synes jeg du måske bør revurdere dit nuværende mål om at tabe dig yderligere. Et billede ville dog gøre din situation væsentlig mere klar.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er en dreng på 14 år, 65,4 kg, 180 cm høj, træner 3 gange om ugen, cykler 5*30km om ugen, træner: mave, bryst, biceps, triceps, ryg. Spiser havergrød til morgenmad og frugt til, til middag spiser jeg grovboller med salat kød og ost og frugt til, og så bare hvad en normal dansk familie får til aftensmad. (pasta og kødsovs fx.) og fugt til aften. Har trænet der hjemme i 1 år. og 2 måneder i træningscenter. Og har været på "sundhedskur" eller hvad man kalder det i 2-3 måneder. håber det er nok?

Når man tager din højde og vægt i betragtning, kan jeg slet ikke forstå at du vil tabe dig. Hvad med at få nogle større muskler først og så begynde at smide noget fedt?

Link to comment
Share on other sites

Okay vil jeg så gøre. Så må jeg bare vente på jeg har fået større muskler :4thumbup:

Hvad vil "MaxPower" have billed af? (fx arm eller?)

Et billede af dig i fuld figur (evt med sløret ansigt, hvis du ønsker at være anonym), så vi kan se om der rent faktisk er et problem eller om det kun er i dit hoved.

Link to comment
Share on other sites

Umiddelbart er din BMI 20,2, hvilket er 0,7 lavere end gennemsnittet for 15-årlige (Skolebørnsundersøgelsen 2002), så selv taget i betragtning af at du nok ikke er helt udvokset tyder det ikke lige på et overvægtsproblem (gennemsnitsmål 2002 drenge: 177,3 cm og 65,9 kg).

Min egen søn på samme alder har nogenlunde gennemsnitshøjden er lidt lettere, men til gengæld åleslank (uden at være kraftig bygget) og dyrker ikke styrketræning. Hvis du skal have et optimalt udbytte (styrkemæssigt) af styrketræningen skal du næppe tabe dig yderligere.

Link to comment
Share on other sites

Okay hvis i siger det :blush:

Men på maven, fordi jeg gerne vil have 6packen rigtigt frem :4thumbup:

En af mine venner er meget tynd, og han har næsten 6pack, men han har ikke store muskler, men intet fedt. Men hvis i siger jeg bare skal træne, så må det jo være rigtigt nok :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share