K: vægtvest


camillabruun
 Share

Recommended Posts

hmm har faktisk selv kikket efter sådan en x/k(whatever) west i adskillige år, kan de overhovedet købes herhjemme? - fiskervesten og ringbrønje forslagne springer jeg lige over :) Dog må den gerne veje mere end 10 kg, måske omk. de 40.

M.V.H

Helio

Har set vægtveste på nettet til omkring 1000kr, så de kan sagtens købes. Men de er typisk på 7-12 kg så det var ikke noget for dig (og jeg ligger heller ikke inde med en at sende til dig... :wink: )

Jeg tror jeg vil prøve det med fiskevesten, sådan en gammel en må min far have liggende. Så kan man lige teste inden man investerer

Link to comment
Share on other sites

Har set vægtveste på nettet til omkring 1000kr, så de kan sagtens købes. Men de er typisk på 7-12 kg så det var ikke noget for dig
Naaa, 100 kr kget er smådyrt, kan man jo næsten få en fragmentations vest for.... tror jeg that is.
(og jeg ligger heller ikke inde med en at sende til dig... )

hæhæ :blush:

Jeg tror jeg vil prøve det med fiskevesten, sådan en gammel en må min far have liggende. Så kan man lige teste inden man investerer

God ide :) hmm mon man kan smide kettlebells på sådan en fætter, så ville det jo begynde at blive interessant. Selv om de nok ville glo lidt i klassen.. hmm who cares.

M.V.H

Helio

Edited by heliotropen
Link to comment
Share on other sites

hmm har faktisk selv kikket efter sådan en x/k(whatever) west i adskillige år, kan de overhovedet købes herhjemme? - fiskervesten og ringbrønje forslagne springer jeg lige over :) Dog må den gerne veje mere end 10 kg, måske omk. de 40.

M.V.H

Helio

Jeg tvivler lidt på du ved hvad du går ind til, når du kunne tænke dig en 40kg vægtvest.

Jeg har prøvet at have en ringbrynje på, der vel vejede 10-12kg tror jeg. Det lyder ikke af meget, men det er bare tungt at rende rundt i.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

En fiskevest er alt for løs, med mindre man selvfølgelig anskaffer sig én til børn. Desuden vil man ikke kunne putte nogen nævneværdig vægt i den, der er jo for det meste tale om relativt små lommer, og det bliver ikke bedre af at der tit er nogle asymmetrisk placerede. Jeg kunne også forestille mig at man ved al anden bevægelse end alm. gang vil opleve at vægten klasker rundt.

Link to comment
Share on other sites

heliotropen: Hvad skal den bruges til?

Bare at leve med den på; det er utrolig så let man føler sig, hvis man i en længere periode har måtte slæbe rundt på 40 kg ekstra 24/7 :w00t::w00t::w00t:

Jeg tvivler lidt på du ved hvad du går ind til, når du kunne tænke dig en 40kg vægtvest.

Det vil jeg nu mene at jeg gør, jeg har før i tiden levet i flere mder af gangen med en fuldt udfyldt fragmentations vest, basis og en rygsæk svingende på omkring en 40 kg og det blev reelt set aldrig taget af heller ikke under cardio og støvle løb (hvis man da kunne kalde det som så, for det satte selvfølgelig sin begrænsning.), faktisk er det sket flere gange at jeg har sovet med skidtet på; Den form er selvfølgelig passe, og det er ikke noget man kan tillade sig i det civile liv, men ideen er nu stadig god nok, og 40 fed og færdig er jeg trods alt ikke endnu. ;)

Jeg har prøvet at have en ringbrynje på, der vel vejede 10-12kg tror jeg. Det lyder ikke af meget, men det er bare tungt at rende rundt i.

Det er jo så netop hele ideen. :santa2:

M.V.H

Helio

Link to comment
Share on other sites

Kenneth kunne jeg meget vel være; men har nok ikke råd i denne md, hvis jeg overhovedet får det; den er jo mange penge værd sådan en fætter; er det en du skal af med hurtig? Hvor meget vejer den? Og selvfølgelig hvad skal du ha for den? ....

M.V.H

Helio

PS; kunne osse være fedt at høre om dine effaringer med den? Er den det værd frem for at invistere pengene i nogle flere bells istedet etc, ikke at det selvfølgelig udelukker et både og når pengene engang bliver til det igen.. måske til sommer :nissetunge:

Link to comment
Share on other sites

Kenneth og andre:

Hvor meget mener I, at sådan en vest kan bruges? Altså selvfølgelig kan den hjælpe som ekstra vægt til kropsvægtøvelser, men det kan man jo også få på andre måder. Pushups er den dog nok godt til!

Jeg mener, at det var Guarden jeg talte med om dem... vi blev enige om, at de nok ændrede bevægelsesmønstret for meget til at man kunne bruge dem til fx at løbe forhindringsbane med! Måske den ville være god til KB circuits??

Anyways, Kenneth hvis Helio ikke er interesseret vil jeg da gerne lige høre hvad den står I!

Link to comment
Share on other sites

DBM, jeg havde mere i tankerne at leve med den på, uden for træningen :santa2:

Jeg kan ikke se hvorfor du ikke skulle kunne løbe orienteringsbane med den på; kan man sagtens med basis og rygsæk osse, så burde ikke været et problem, tværtimod...

Mener før jeg har læst netop Kenneth, snakke om han har brugt en til en kvindelig håndboldspiller der havde den på når hun spillede eller sådan noget.

M.V.H

Helio

Edited by heliotropen
Link to comment
Share on other sites

Kenneth kunne jeg meget vel være; men har nok ikke råd i denne md, hvis jeg overhovedet får det; den er jo mange penge værd sådan en fætter; er det en du skal af med hurtig? Hvor meget vejer den? Og selvfølgelig hvad skal du ha for den? ....

M.V.H

Helio

PS; kunne osse være fedt at høre om dine effaringer med den? Er den det værd frem for at invistere pengene i nogle flere bells istedet etc, ikke at det selvfølgelig udelukker et både og når pengene engang bliver til det igen.. måske til sommer :nissetunge:

Hey Helio

Det er ikke en vest jeg skal af med hurtigt. Det er bare en ekstra jeg har fået af theXvest.com for at teste den. Den holder op til 84 lbs. som det fremgår af linket til theXvest.com i min tidligere post. Jeg sælger den med 64lbs, da jeg bruger de 20 lbs til en anden Xvest. Det er ikke noget problem at supplere op med vægten- hos enhver smed vil man kunne få stykker af jern der passer ned i de små lommer i vesten.. Prisen kan vi snakke om...

Kenneth og andre:

Hvor meget mener I, at sådan en vest kan bruges? Altså selvfølgelig kan den hjælpe som ekstra vægt til kropsvægtøvelser, men det kan man jo også få på andre måder. Pushups er den dog nok godt til!

Jeg mener, at det var Guarden jeg talte med om dem... vi blev enige om, at de nok ændrede bevægelsesmønstret for meget til at man kunne bruge dem til fx at løbe forhindringsbane med! Måske den ville være god til KB circuits??

Anyways, Kenneth hvis Helio ikke er interesseret vil jeg da gerne lige høre hvad den står I!

Vesten er rigtig god til GPP og hvis man ved hvordan kan man også bruge den til specifik sports conditionering. Der er dog noget om at al for høj belastning kan ændre bevægemønstret i en given sport negativt. Omvendt hvis man ved hvordan det skal implementeres kan det være et værdifuldt værktøj, men det er en helt anden teoretisk snak. Vesten sidder godt og er super til BW øvelser hvor det er rart at have armene fri og vægten tæt til kroppen. vægten kan fordeles i hele vesten- både foran og på ryggen.

DBM, jeg havde mere i tankerne at leve med den på, uden for træningen :santa2:

Jeg kan ikke se hvorfor du ikke skulle kunne løbe orienteringsbane med den på; kan man sagtens med basis og rygsæk osse, så burde ikke været et problem, tværtimod...

Mener før jeg har læst netop Kenneth, snakke om han har brugt en til en kvindelig håndboldspiller der havde den på når hun spillede eller sådan noget.

M.V.H

Helio

Jeps, Jeg hjælper en håndboldspiller i Slagelse med træning og hun bruger en Xvest jeg har skaffet hende. Hun får rigtig meget ud af den!

/KJ

Link to comment
Share on other sites

Hey Helio

Det er ikke en vest jeg skal af med hurtigt. Det er bare en ekstra jeg har fået af theXvest.com for at teste den. Den holder op til 84 lbs. som det fremgår af linket til theXvest.com i min tidligere post. Jeg sælger den med 64lbs, da jeg bruger de 20 lbs til en anden Xvest. Det er ikke noget problem at supplere op med vægten- hos enhver smed vil man kunne få stykker af jern der passer ned i de små lommer i vesten.. Prisen kan vi snakke om...

Det lyder ellers rigtig fedt, det er PRÆCIST noget sådan jeg havede i tankerne; jeg er meget interesseret.

Hvis du gider kunne det være fedt med en mail med noget pris engang efter jul, eller starten i det nye år. :)

M.V.H

Helio

Edited by heliotropen
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share