Inzer HD shirt + Champion suit


Stryger2
 Share

Recommended Posts

Nu er grønskollingen her så småt ved at være nået til det punkt hvor jeg godt vil investere i mit første sæt udstyr.

Jeg har 2 krav.

1) Det skal være let at løfte i.

2) Det skal være rimelig billigt

Har kig på en Inzer HD bænkprestrøje og et Inzer Champion suit til at komme i gang med squatten. Har fundet et sted på nettet hvor jeg kan få det + et par squatsko for 1200kr sådan ca, og det passer også nogenlunde på hvad jeg har råd til at give. Kan altid købe bedre udstyr næste år når først jeg har lært at bruge det.

Er der nogen som har lidt feedback omkring HD/Champion, og evt alternativer?

Og er der i øvrigt nogen som kender lidt til hvilke størrelser man skal vælge?

Link to comment
Share on other sites

inzer HD gør mere ondt at løfte i og der er ikke så mange kg i det som i f.eks en fury. Desuden er det et helvede at skulle give folk sådan en trøje på.

en lidt stor fury vil nok være at foretrække.

jeg har aldrig prøvet en inzer champion suit, så den kan jeg ikke udtale mig om

Link to comment
Share on other sites

Ja, Furyen er vel også en mulighed.

Hvordan er erfaringerne med den?

Den er svær at løfte i for folk uden erfaring og så er det den trøje som folk får færest løft godkendt i til stævne :smile: Men tilgengæld kan nogen hente op til 100 kg ved at løfte i den :blink:

tror ikke den lever op til dine krav, da den, som nævnt, er svær at løfte i og da den koster ca. 1000 kr.

men der er efterhånden mange slags trøjer på markedet: crain, Titan, Inzer og Metal, og hver af de nævnte mærker har flere forskellige slags trøjer, så det er lidt af en jungle at finde rundt i.

Edited by Roberto Baggio
Link to comment
Share on other sites

hd dragten er vildt forældet, inzer er kommet med 5 nyer trøjer siden

syntes det vil være spild af tid for dig at købe sådan en

Kød en fury - inzer Rage x - metal x-type gerne et nummer for stor

det vil du få mere ud af

Ang squat dragten, er den som ude mærket, til at lære det i

det er en ok dragt, som er nem at løfte i

Men hvis ikke du kan få den meget billigt, syntes jeg det ville være bedre for dig, at køren en metal squatter eller en titan nxg.

Link to comment
Share on other sites

faber <-- jeg tror nu så lige det med 100kg er overdrevet at kunne hente i en fury, ligeså vel som jeg ikke tro på 100kg alene i squatdragten som du også påstår

Der er jo så meget, at du ikke tror på, men alene det er jo ikke nok til at forkaste en realitet :wink:

Måske vi skulle have fat i mytebusters :tongue:

Edited by Roberto Baggio
Link to comment
Share on other sites

100kg i dragten alene i squat....tillæg bælte og knæbind og så har vi jo nogle helt sindsyge vægte. Det er jo urealistisk. jeg ku da godt tænke mig at vide hvem der får 100kg ud af en dragt alene i squat

100kg i trøjen er virker af meget, specielt når du ikke kan komme med eksempler. Har hørt om 70(jan f.), men derfra og til 100kg ud af en trøje er der sgu langt

Og ja der er massere af ting jeg ikke tager for gode varer, specielt når de komemr fra dig ;)

Edited by Prehn
Link to comment
Share on other sites

Jeg har en Inzer Champion suit og det er såmen en ok dragt. Alligevel ville jeg hellere se om jeg kunne anskaffe mig en brugt Metal dragt til at begynde med. Den er lettere at få på, rarere at have på og giver flere kg. Og så vil jeg mene at den er mindst ligeså nem at løfte i som en Champion Suit.

Er fuldstændig enig med Jan i han betragtninger angående trøjen.

Køb en lidt stor brugt Titan fury istedet for. MEGET rarere at løfte i.

Jeg har stadig ar efter den første inzer bænkpres trøje jeg løftede i.

Baggio<< 100kg hentet i en en fury bænkprestrøje :blink: Du må da have spist søm. Som begynder skal man være glad for 20kg og så kan man afhængig af kropsbygning og specifik træning komme op og hente omkring 50-80kg.

Link to comment
Share on other sites

Ja, det begynder at ligne en sejr for Furyen, så er det bare lige hvilken størrelse der menes med "for stor".

Jeg er 192 cm, 120kg, 131,5 cm om brystet, 39 / 43 om biceps (Slap/spændt).

Jeg overvejer en 52 eller 54 i størrelse. Er det helt ved siden af?

Ang dragt, så har stedet jeg kigger hos et valg mellem Inzer Champion, Z-suit og Titan Centurion. Vil helst bestille fra samme sted, men hvis ingen af dem er særlig gode kan det evt være jeg venter til senere med at bestille en dragt. Er Centurion evt bedre?

Edited by Stryger2
Link to comment
Share on other sites

Ja, det begynder at ligne en sejr for Furyen, så er det bare lige hvilken størrelse der menes med "for stor".

Jeg er 192 cm, 120kg, 131,5 cm om brystet, 39 / 43 om biceps (Slap/spændt).

Jeg overvejer en 52 eller 54 i størrelse. Er det helt ved siden af?

Jeg vil gætte på at du skal have en str. 48 eller 50. Jeg er selv 122 cm om brystet og 45 cm om biceps. 48 er lidt for stor i brystet til mig, men lige tilpas i ærmerne. Så en 52 eller 54 vil IMO være for stor.

Edited by donprehn
Link to comment
Share on other sites

Jeg synes godt nok, at visse personer her på boardet har en tendens til at overfortolke de ting som jeg skriver. Nu har jeg aldrig sagt eller skrevet, at alle henter 100 kg i en trøje!!!!!!!!!!!!! Men har til gengæld ytret, at nogen henter op til 100 kg i at løfte i en bænkprestrøje. Dette er jo ikke nogen påstand men en realitet, men visse styrkeløftere vil ikke erkende det. Bænkprestrøjen kan øge ens styrke mærkbart og det er selvfølgelig svært at indse for nogle. En der løfter fx 80 kg kan sagtens henter 40 kg i en trøje og dermed løfte 120 kg, hvilket giver en kunstig styrkeforøgelse på 50 pct. Hvis vi nu antager, at en person der bænker 220 kg også henter 50 pct. i en trøje, så vil han løfte 330 kg. Det er vist ikke helt urealistisk :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes godt nok, at visse personer her på boardet har en tendens til at overfortolke de ting som jeg skriver. Nu har jeg aldrig sagt eller skrevet, at alle henter 100 kg i en trøje!!!!!!!!!!!!! Men har til gengæld ytret, at nogen henter op til 100 kg i at løfte i en bænkprestrøje. Dette er jo ikke nogen påstand men en realitet, men visse styrkeløftere vil ikke erkende det. Bænkprestrøjen kan øge ens styrke mærkbart og det er selvfølgelig svært at indse for nogle. En der løfter fx 80 kg kan sagtens henter 40 kg i en trøje og dermed løfte 120 kg, hvilket giver en kunstig styrkeforøgelse på 50 pct. Hvis vi nu antager, at en person der bænker 220 kg også henter 50 pct. i en trøje, så vil han løfte 330 kg. Det er vist ikke helt urealistisk :tongue:

Jeg tror de fleste er enige med dig i at trøjen kan øge ens styrke mærkbart. Problemet er bare at du skriver:

Den er svær at løfte i for folk uden erfaring og så er det den trøje som folk får færest løft godkendt i til stævne Men tilgengæld kan nogen hente op til 100 kg ved at løfte i den

Ovenstående lyder som om, at hvis man øver sig lidt kan man hente 100 kg. i trøjen. Jeg bevæger mig selv rundt, ligesom du, i styrkeløfter kredse og har aldrig jeg understreger aldrig hørt om en eneste person, der har fået 100 kg. ud af trøjen. Det vildeste jeg har hørt er jfk, som har fået 70 kg. Så hvis du istedet havde skrevet:

"Men tilgengæld kan man med specifik træning hente op til 60-70 kg ved at løfte i den "

Tror jeg ikke at, der var så mange der havde brokket sig. Vi skal jo ikke give nye styrkeløftere falske forhåbninger.

Edited by donprehn
Link to comment
Share on other sites

"Men tilgengæld kan man med specifik træning hente op til 60-70 kg ved at løfte i den "

Tror jeg ikke at, der var så mange der havde brokket sig. Vi skal jo ikke give nye styrkeløftere falske forhåbninger.

Æv, jeg var sikker på at jeg fik 100 i Furyen :wink:

Var der i øvrigt nogen som havde prøvet Titan Centurion dragten? Og der den bedre end Champion for en begynder?

Link to comment
Share on other sites

stryger2 <--- Alle i klubben løfter i titan squat dragt. Den er udemærket. Om den er lettere at løfte i end en Inzer aner jeg ikke, da jeg ikke har prøvet sådan en.

en stram titan kan godt være ldit svær at komme dybt nok i, men øvelse gør mestre

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil nok godt have den lidt løsere end den Kuglen har.

Men jeg kan ikke rigtig finde ud af om det er bedst at starte med en billig dragt som er lidt for stor, eller om jeg skal gå efter en stram fra starten. Champion fås til 42$, Centurion koster mere end det dobbelte. Lidt meget at give hvis dragen aligevel kun skal bruges ½-1 år.

Link to comment
Share on other sites

Hvordan skal deet forstås. At min er stram?

Jeg mener at prehns dragt er endnu mindre og han har jo kæmpe lår.

Du skal heller ikke have en badedragt, den skal jo give noget. :laugh:

Jeg troede det var en man brugte til at posere i? Hmm. Skal jeg så også droppe stilethæle på squatskoene?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share