1RM squat og WSB


Viggo
 Share

Recommended Posts

Godaften.

Jeg harr længe 'studeret' det spændende WSB-system og har fundet ud af det snart må være tid at snuse lidt til det.

Jeg har dog ét problem og det er squatten. I WSB skal man jo maxe een gang om ugen i b.a squat, men i mit center er der ingen form for "safety-pins" (eller hvad de justerbare stænger i squatracket hedder).

Jeg tør sgu ikke finde mit 1RM, så mit spørgsmål lyder på om jeg kunne slippe afsted med eksempelvis at finde mit 3RM istedet? Ville det ødelægger hele strukturen i systemet?

Link to comment
Share on other sites

Du kan sagtens bygge op til 3 RM max og ikke 1 RM max i øvelserne. Det anbefales faktisk for folk der ikke har så meget erfarring. Bortset fra det må du da have nogle folk der kan spotte sig på de tunge forsøg?

Rommel

Tak for svaret.

Jeg har ingen træningsmakker for tiden og mit center er fyldt med folk jeg ikke tør lade mig spotte af i squat, så jeg tror det bliver noget 3RM.

Godnat :sleeping:

Edited by Viggo
Link to comment
Share on other sites

Uden kompetente spottere er WSB næppe det mest fordelagtige at gå i gang med. :wink:

Hehe, det har jeg tænkt over. Det er dog kun i squat jeg ikke er så vild med at få en fremmed pindarm til at spotte mig. Bænkpres og lign. øvelser er intet problem.

Chris27 -->

Ja, men dykker man ned med et "nyt" 1RM og ikke kan komme op igen er man på den. Skal man finde sit 3RM og kan mærke ved andet rep at tredje rep ikke går, så kan man sætte stangen tilbage.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share