træning til kvinder


Francis
 Share

Recommended Posts

Hey herinde.....

Jeg er et par gange nu blevet spurgt af kvindelige bekendte om ikke jeg vil hjælpe dem med at komme i gang med lidt styrketræning.. Det skal bare være på et stille og roligt niveau, men samtidig vil de jo gerne have at det fremhæver de ting som kvinder (og mænd :tongue: ) jo er så glade for.. god røv osv osv...

Så ville lige høre om der er nogle af jer der har kastet jer ud i sådan noget førhen.. :smile: det skal helst nok bare være et par dage om ugen. For tøser der bare ser styrketræning som en lille-bitte biting og som har meget andet at få tiden til at gå med, skal man jo nok ikke ligefrem kaste ud i en sheiko eller lignende.. Det må komme hvis de bliver bidt af det evt...

Men hvilke øvelser ville i foreslå? Jeg havde tænkt på noget 2-dages fuldbody, nok med noget squat (eller måske benpress hvis det andet kniber) og i hvert fald noget rumænsk dødløft (booty-shaper number one :4thumbup: ), og så nok noget pulldowns og bænk- og skulderpres med håndvægte. Hvad ellers?? :smile:

Glæder mig til at se jeres meninger....

Link to comment
Share on other sites

Har god succes med nybegynder piger på følgende HST inspirerede program:

Squat // Dødløft (skifter hver anden gang)

RDL // Benpres (skifter hver anden gang)

Leg Ext

Leg Curl

DB Press

Inc DB Flyes

Cable Rows

Pulldowns

Side Laterals

Biceps Curl

Triceps Extension

Crunches

2-3 gange om ugen. 1-3 sæt på hver øvelse. 10-15 reps.

Laves der 15 reps skal vægten sættes op næste gang. Laves der 10-14 reps, skal vægten være det samme næste gang. Laves der <9 reps skal vægten sættes ned til næste gang.

Squat og dødløft køres mest med fokus på teknik i starten, ikke så meget fokus på at øge vægten.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har sat min kæreste igang med det samme fundamentprogram som jeg også selv kører;

http://www.getbig.dk/vis_artikel.php?id=31

Istedet for Military Press kører hun Dumbbell Shoulder Press, Dødløft køres i sumo stil og Bent-over Row er erstattet med Yates Row.

Hun supplerer så med noget grebstyrke træning og mavetræning hver gang, og de fleste gange med ca. 15-20 min. højintensiv cardiotræning, som oftest cykling eller løb.

Hun er meget glad for at køre programmet, og synes absolut hun allerede nu (har kørt det i 5 uger efter de 6 ugers tekningtræning) har fået meget mere ud af dét program, også konditionsmæssigt, end hun fik ud af det lille 1 års tid hvor hun kørte cardiotræning efter pulszone samt rundt på diverse maskiner, af den slags motionscentrene nu engang har.

Kan kun anbefale det på det varmeste, også for nybegynder-kvinder.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share