Spinning for begyndere!


britone
 Share

Recommended Posts

Faldt lige over mit (GAMLE) indlæg vedrørende spinning med et link fra Huz :4thumbup:

Og hvordan er det så gået :superman:

Skal til Farum Park i næste uge og køre 24 timers spinning har dog inden faktisk i morgen kl.14 gang i en dobbelt time med mig som instruktør :w00t:

og den 19 febuar tager jeg spinnings uddannelsen hos sporstclub ved Jimmy Trolle det er da bare for fedttttt :laugh:

faktisk er det vildt så stærkt det pludselig bare gik :superman:

så til alle jer der svarede i fik solgt varen og TAK for det :wub:

Holddaop.. Det var sguda noget af en udviklingskurve :4thumbup: Og jeg som sad og overvejede at bringe et klåvt input om gelépuder kontra cykelbukser.. Det er vist lige meget nu :tongue:

Hold stilen :superman:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 50
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Holddaop.. Det var sguda noget af en udviklingskurve Og jeg som sad og overvejede at bringe et klåvt input om gelépuder kontra cykelbukser.. Det er vist lige meget nu

Hold stilen

Hej creole :4thumbup:

Ja rigtige mænd har balder af stål :laugh: Vi andre ømmer os lidt engang imellem :wink: Men som du så rigtigt skriver er det gået vildt stærkt men det

beviser jo blot at der er en trænings hylde vi alle passer på vi skal bare finde den :innocent: og Motion-Online er det rigtige sted at blive inspireret for

her er alle forskeligheder af træningsformer og alle er hjælpsomme og står næsten i kø for at komme med råd og dåd :4thumbup:

Keep Spinning

Edited by britone
Link to comment
Share on other sites

Jeg er nødt til at sige: Fra førstegangsbegynder til instruktør på under 3 måneder!! Det tror jeg bare ikke på. Noway kan man lære bare den mest nødvendige teknik på denne tid! Ingen seriøs træningsfacilitet ville gå med til det. Har vi en troll?

Jeg er dybt uenig med dig, men er da udemærket klar over at der en del at sætte sig ind i. Men skal svare dig efter 19 Feb for der er der en eksamen og

beståes den har du bare taget fejl :wink:

Ps. med hensyn til teknik er der faktisk ikke så vildt meget at sætte sig ind i. det sværeste er at få de fleste til at strække ud på gulvet og ikke på cyklen

samt at forklare vigtigheden af at lade benene og kroppen køre sig ned igen så de brugte muskler kan komme af med sine affalds stoffer vil så spare

dig for forklariningen på de Endofiner kroppen skaber når du bruger kroppen maks. men sidder du med en viden som er større end Johhny G der opfandt

spinning. for alt det matriale ligger faktisk på ryggraden. så frem med det. selvfølgelig er det med alt nyt som at få kørekort du har tekniken men mangler

rutinen men tro mig den kommer og det går stærkt med 10-12 timers spinning om ugen :superman:

Keep Spinning :superman:

Edited by britone
Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig kan man da blive spinner instruktør på 3 måneder, det er sgu da' ikke raket videnskab .... :crazy:

Hvis britone brænder for det, og hans elever mener han kører gode timer - så er det da #1!

ak ak, negativitet....

De bedste instruktører er efter min mening først og fremmest kendetegnet ved at kunne motivere og engagere eleverne .... som min ynglings instruktør råber mindst en gang hver time SPINNING ER SJOVT!

Godt gået britone, du rykker :4thumbup:

Edited by caNInen
Link to comment
Share on other sites

Jeg er nødt til at sige: Fra førstegangsbegynder til instruktør på under 3 måneder!! Det tror jeg bare ikke på. Noway kan man lære bare den mest nødvendige teknik på denne tid! Ingen seriøs træningsfacilitet ville gå med til det. Har vi en troll?

Hvad er en troll? Altså jeg ved godt det er engelsk for trold, men i denne sammenhæng?

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig kan man da blive spinner instruktør på 3 måneder, det er sgu da' ikke raket videnskab .... :crazy:

Hvis britone brænder for det, og hans elever mener han kører gode timer - så er det da #1!

ak ak, negativitet....

De bedste instruktører er efter min mening først og fremmest kendetegnet ved at kunne motivere og engagere eleverne .... som min ynglings instruktør råber mindst en gang hver time SPINNING ER SJOVT!

Godt gået britone, du rykker :4thumbup:

jeg kunne ikke være mere uenig. de bedste instruktører er dem der kan sammensætte en spinningtime ud fra de krav timen stiller, på en forsvarlig, sammenhængende og fornuftig måde. en instruktør der kan teknikken til bunds og som har megen erfaring med sig. at han så derudover kan engagere og motivere gør ham til drømmeinstruktøren.

hvis instruktøren alene kan motivere og engagere er han da intet værd.

britone, jeg er ikke efter dig personligt. jeg undrer mig bare såre over at du på under 3 måneder kan gå fra at være total blank ift. spinning og så til at undervise - i øvrigt uden at være uddannet instruktør.

men, jeg ønsker dig da al mulig held og lykke. hvor underviser du henne?

Link to comment
Share on other sites

jeg kunne ikke være mere uenig. de bedste instruktører er dem der kan sammensætte en spinningtime ud fra de krav timen stiller, på en forsvarlig, sammenhængende og fornuftig måde. en instruktør der kan teknikken til bunds og som har megen erfaring med sig. at han så derudover kan engagere og motivere gør ham til drømmeinstruktøren.

Hørt. En spinning instruktør skal ikke bare få folk til at sidde og hygge sig i et varmt lokale med en masse cykler. Der skal være noget viden bag ethvert program...og tankerne SKAL være på funktionel træning..Ikke bare fun stuff. Det skal virke. Det er jo også derfor, at jeg fx elsker spinning, fordi det giver mig det rush ved fede træningsprogrammer sat sammen til fed musik. Ikke fordi instruktøren 'underholder' mig. Han/Hun skal bare 100% vide, hvad timen bygger på, hvad han/hun ønsker at opnå med timen træningsmæssigt etc.. Jeg stiller store krav til mine spinninginstruktører, så der er desværre også kun en håndfuld, der kan fange min interesse....jeg bygger mine principper på den uddannelsesmæssige baggrund og instruktørens viden snarere end evnen til at entertaine.

Fedt nok at Britone giver sig i kast med det..Absolut. Erfaring og viden skal der dog til...men så skal det nok blive super en dag, er jeg sikker på...Kan da mærke knægten brænder for de cykler... :smile:

Alle kan blive instruktører.. Men ikke alle kan blive en god en af slagsen.

God dag til mol

Edited by Danfanatiker
Link to comment
Share on other sites

Nå - så ryger jeg også ind i kampen med mine meninger.......... men jeg kan ikke helt se hvor denne diskussion skal bære hen.

De fleste (seriøse) centre, jeg kender til, laver en "audition" eller prøve-time med instruktøren/aspiranten. Kan man levere varen der, så er man vel game?!

Guldrandede papirer og 1000 timer i stængerne er absolut ingen garanti for at levere de fede timer! (hverken mht. "kvalitet" eller "show").

Eller vi er måske ved at definere smag og behag på hvad der giver de bedste spintimer?

Ingen tvivl om, at jeg synes det er en imponerende learning-curve!

Link to comment
Share on other sites

Nå - så ryger jeg også ind i kampen med mine meninger.......... men jeg kan ikke helt se hvor denne diskussion skal bære hen.

De fleste (seriøse) centre, jeg kender til, laver en "audition" eller prøve-time med instruktøren/aspiranten. Kan man levere varen der, så er man vel game?!

Guldrandede papirer og 1000 timer i stængerne er absolut ingen garanti for at levere de fede timer! (hverken mht. "kvalitet" eller "show").

Eller vi er måske ved at definere smag og behag på hvad der giver de bedste spintimer?

Ingen tvivl om, at jeg synes det er en imponerende learning-curve!

:tongue: Det er da også umuligt at blive enige om nogetsomhelst i det her boykottede land. Det er skam heller ikke meningen, for hvor ville det hele dog blive sort/hvidt hvis alle mente de samme ting. Du mener ikke at det er essentielt, at din træner ved han/hun snakker om...Hmmm..Ja så kan man jo diskutere herfra og til nytår omkring vigtigheden af korrekt træning og teknik. For mig er det ihvertfald vigtigt...Og det er blot min holdning. Egentlig også fascinerende at se, hvordan en tråd kan udvikle sig..Alt i alt sys jeg at det er flot at Britone er kommet så hurtigt igang med instruktør tjansen.. Jeg fornemmer også at han suger fra de bedste... :smile:

Link to comment
Share on other sites

De fleste (seriøse) centre, jeg kender til, laver en "audition" eller prøve-time med instruktøren/aspiranten. Kan man levere varen der, så er man vel game?!

Guldrandede papirer og 1000 timer i stængerne er absolut ingen garanti for at levere de fede timer! (hverken mht. "kvalitet" eller "show").

mit spæde indlæg tog afsæt i Kaninens bemærkning om at det som skaber en god spinninginstruktør er at han er engageret. og det mener jeg ikke kan stå alene - der skal mere til (som jeg har uddybet i mit indlæg) :smile:

Link to comment
Share on other sites

Tænk hvis universets første spinner instruktør, ikke ville være startet uden at ha' været på spinner kursus først!?

Selvfølgelig prioterer vi forskelligt, og har forskellige meninger om, hvad der gør en time og instruktør god .. vi er jo forskellige 'på den fede måde'

grøn jord :crazy:

Edited by caNInen
Link to comment
Share on other sites

Hehe - ja nu var det jo ikke fordi alle skal være enige.

Jeg har bestemt ikke skrevet, at man IKKE skal vide hvad man snakker om! Bare liiige for at få det helt klart! Det eneste jeg skriver/mener er bare at nogen ved en masse selvom de ikke har papirer på det. Nogen kan lære på få måneder hvad andre "aldrig" kommer til at lære.

Jeg har ikke kørt de timer der diskuteres her, så jeg vil ikke blande mig i en diskussion om hvem der er gode instruktører og hvem der ikke er.

Min pointe er netop, at folk har forskellige talenter og flair for ting....... derfor giver det ikke rigtig mening (i min verden) at snakke om hvor vidt man kan blive en god instruktør på 2 mdr eller 20 år.

Naturligvis synes jeg også tingene skal gå op i en højere enhed: teknik, musik, udståling, timing, program lalalalala.... her er vi alle nok tæmli' enige når det kommer til stykket.

EDIT: Af frygt for misforståelser -så antager jeg vi er enige om at det skal gå op i en højere enhed -ikke at denne enhed har samme punkt for os alle. Vi har jo alle vores favorit musik, program-typer mv.

Edited by Bagmanden
Link to comment
Share on other sites

Naturligvis synes jeg også tingene skal gå op i en højere enhed: teknik, musik, udståling, timing, program lalalalala.... her er vi alle nok tæmli' enige når det kommer til stykket.

Især er lalalalala, noget af det vigtige! :w00t:

Edited by caNInen
Link to comment
Share on other sites

hmm mener selvfølgelig også at der skal være en teknisk viden bag instruktørerne,

MEN alle skal starte et sted, og jeg tror nu egentlig at de fleste instruktører i dette land starter uden en egentlig uddannelse... men med intern uddannelse i det respektive center, personligt er det sådan jeg er kommet ind i det...

dem der brænder for det ( forhåbentlig de fleste) vil jo så også viderudvikle/uddanne sig og derved blive bedre...

Mener det issentielle er at instruktøren kan motivere og få alle med, PÅ EN SIKKER MÅDE :bigsmile:

Selvfølgelig ville det være bedst for alle hvis alle instruktører fra starten havde en god uddannelse bag sig ingen tvivl om det!

men der kommer vi så ind på noget med økonomi, det er jo begrænset hvor meget diverse idrætscentre og fitnessklubber bruger på uddannelse... tænk lige over hvor mange der render rundt i diverse fitnesscentre og instruerer hr og fru jensen om hvilket program de skal følge og hvorledes de skal udføre øvelserne korrekt... uden at have andet erfaring end hvad de har lært dem selv eller hørt feks. her på MOL

Edited by Jørgensen
Link to comment
Share on other sites

britone, jeg er ikke efter dig personligt. jeg undrer mig bare såre over at du på under 3 måneder kan gå fra at være total blank ift. spinning og så til at undervise - i øvrigt uden at være uddannet instruktør
Nu ligger det sådan at jeg har haft en del timer med et hold bestående at kørere der alle sammen var oplyst og fuld klar over at jeg IKKE er uddannet instruktør

men aligevel gerne ville prøve at køre med mig. og sjovt nok er det hold blevet større og større. Jeg har ikke faste timer endnu men efter den 19 Feb har jeg faste

timer og et rimeligt hold der gerne vil køre med :superman: Undskyld mig men kan ikke forstå hvad det er folk mener er så svært med en cykel mener du at instille

Saddel højde højde på styret eller fod posititionen og en belastnings knap og sidst de 3 håndstillinger ja det er også svært :tongue: det kræver jo ikke at jeg skal være

uddannet læge. Da jeg for 15 år siden statede mit firma var det samme histiorie der foregik der lad vær du kan ikke har du tænkt på økonomien og alt det fis idag

er det de samme menesker der siger jo du kan sagnes du er jo også selvstændig :w00t: men heldigvis er jeg ikke et øjeblik i tvivl om at jeg får mit hold fyldt og lavet

nogle gode og fede programmer, For med spinning taler vi ikke leg men en passion og falder jeg. sætter jeg mig bare ned i salen igen :wink:

Kan da mærke knægten brænder for de cykler...

TAK søde har nået den alder hvor jeg bliver så :blush::laugh::laugh::tongue:

Link to comment
Share on other sites

Nu ligger det sådan at jeg har haft en del timer med et hold bestående at kørere der alle sammen var oplyst og fuld klar over at jeg IKKE er uddannet instruktør

At de ved du ikke er uddannet instruktør gør det vel ikke bedre ?

Mener du derfor at spinninguddannelser er overflødige ?

men aligevel gerne ville prøve at køre med mig. og sjovt nok er det hold blevet større og større. Jeg har ikke faste timer endnu men efter den 19 Feb har jeg faste timer og et rimeligt hold der gerne vil køre med

Vi fik aldrig at vide hvor du kører som instruktør ?

God vind med dine spinningtimer.

Edited by TimeSet
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share