MBT sko


Diddley
 Share

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Kontoen er lænset og skoene i hus.

Den umiddelbare reaktion er: mærkelige at gå i - MEGET mærkelige. Men der fulgte også gå-undervisning med, så med den i baghovedet skal jeg lære at gå på en ny måde.

Vender tilbage når jeg har nogle dages erfaring. Men een ting kan jeg allerede nu slå fast. Når man står stille, så falder ikke man hen på hælene og hænger; man står lidt og "rokker", ligesom når man bruger en Swiss Ball som stol.

BTW: mens jeg var inde for at købe skoene købte de to i køen foran OGSÅ et par hver - en herre i 50erne og en dame der i hvert fald havde passeret de 70. Det er vist en god forretning i disse dage.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Så har de været på fødderne en hel arbejdsdag. Jeg forstår nu hvorfor det anbefales at begynde med at tusse rundt med dem på derhjemme og bagefter gå nogle korte ture. Mine "mellemfødder" er trætte - mærkeligt sted men sådan er det. Jeg trænede ikke meget ben sidste træning, så jeg tror også at skoene kan tilskrives en anderledes træthed af en slags. Stadig meget mærkeligt når man har glemt at man har dem på og rejser sig op med den der klump under foden. Hvis man går meget på arbejdet vil jeg ikke anbefale at starte med at bruge dem på en arbejdsdag.

.

.

.

.

Bare min arbejdsdag dog snart ville være slut - mødte 19:38 og har ikke kørt siden jeg landede på Hovedbanegården 1:06... Sidder på standby indtil 03:00 -> GAAAB hvor kedeligt :sleeping: udover driftlederen er har jeg været alene i huset i en time nu.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Naturligvis :smile:

Jeg gik rundt med de sko på arbejde i nogle dage indtil det blev vinter. Og så kom de ind på hylden, for de er vældig sarte (ifølge sælgeren) og kan hverken lide vejsalt eller pløre. Han kom ikke ind på hvad teknisk, men det var den "pude" der laver klumpen under foden der var af et sart meteriale. Ved is og sne er de næsten farlige pga. den lille kontaktflade til underlaget. Samtidigt er der ikke meget varme i dem, så....(årstiden for at købe dem var nok ikke så smart).

Men altså, erfaringen for de dage jeg havde dem på er absolut positiv. I starten følte jeg mig ret fjoget fordi man skal gå anderledes end man er vant men når man har vænnet sig til det og til "klumpen" er de rare. De få dages brug gav selvfølgelig ikke nogen af de positive effekter der er lovet, men da man ruller meget henover foden så jeg er ikke i tvivl om at effekten er til stede. Skoene kommer bestemt frem igen så snart foråret indtager Danmark og kommunerne har fejet saltet væk.

Et minus er, at man ikke er så stabil. Især i starten på arbejdet (S-tog) måtte jeg tage nogen små ekstra-skridt når jeg skulle fra vinduet hen i stolen ved igangsætning. For en urobetjent eller dørmand er det i hvert fald IKKE en sko til arbejdsbrug.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share