træning mens man faster


doddy
 Share

Recommended Posts

hej allesamen, jeg har ikke bestilt noget sådan rigtig mht styrke træning i meget lang tid, men spiller fodbold og det er vi også færdig med nu, da vi har vinter pause.

Jeg lavede et hjemme program til mig selv som ser sådan ud:

Dag 1:

Morgen:

Bryst(armbøjninger-helt ned at røre med brystet):3*12

Mavebøjninger: 3*20

Biceps: 3*12 á 9 kg hver arm.

Eftermiddag:

Bryst(armbøjninger-helt ned at røre med brystet):3*12

Mavebøjninger: 3*20

Biceps: 3*12 á 9 kg hver arm.

Aften:

Bryst(armbøjninger-helt ned at røre med brystet):3*15

Mavebøjninger: 3*25

Biceps: 3*15 á 9 kg hver arm.

Dag 2: det samme

Dag 3: det samme

Dag 4: det samme

Dag 5:

Morgen:

Bryst(armbøjninger-helt ned at røre med brystet):3*13

Mavebøjninger: 3*22

Biceps: 3*13 á 9 kg hver arm.

Eftermiddag:

Bryst(armbøjninger-helt ned at røre med brystet):3*13

Mavebøjninger: 3*22

Biceps: 3*13 á 9 kg hver arm.

Aften:

Bryst(armbøjninger-helt ned at røre med brystet):3*16

Mavebøjninger: 3*28

Biceps: 3*16 á 9 kg hver arm.

osv.. har kørt det i cirka 15 dage, og er lige nu på:

Morgen:

Bryst(armbøjninger-helt ned at røre med brystet):3*15

Mavebøjninger: 3*24

Biceps: 3*15 á 9 kg hver arm.

Eftermiddag:

Bryst(armbøjninger-helt ned at røre med brystet):3*15

Mavebøjninger: 3*24

Biceps: 3*15 á 9 kg hver arm.

Aften:

Bryst(armbøjninger-helt ned at røre med brystet):3*18

Mavebøjninger: 3*32

Biceps: 3*18 á 9 kg hver arm.

Mit Spørgsmål er så, hvad synes i om mit program, og jeg har kørt programmet i den her måned, og da jeg er muslim, så har jeg fastet i mellemtiden. Var det en god idee at starte med programmet? For kan godt se forskel på specielt mine arme.

på forhånd mange tak for hjælpen.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du ik spiser gennem dagen ville jeg ik begynde at bruge energi på at træne, Du sku nok gennem energien på arbejde/skole eller hvad du ellers laver. Træningen er lidt meningsløs når du ik får nok prot/kulhydrater til at din krop kan rest. vent til fasten er slut.. gl med træningen

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil sige at du sagtens kan træne mens du faster, hvis du har overskud til det.

Men hvad er dit mål med din træning?

Hvis det bare er en sund krop, så er det vel fint nok. Men dit program hjælper ikke rigtig, hvis du er ude efter store muskler :blush:

*Men fortrækker dog selv at træne det hele på en gang og ikke flere gange på dagen.

Edited by Blitz
Link to comment
Share on other sites

Du vil jo ikke kunne opbygge muskler, når du ikke indtager energi.

Godt være jeg ikke hørte efter i religion, men må du ikke spise, når solen er gået ned?, forså har du jo mulighed for at slynge noget energi ned, og have overskud til at træne?

Link to comment
Share on other sites

hej allesamen, jeg har ikke bestilt noget sådan rigtig mht styrke træning i meget lang tid, men spiller fodbold og det er vi også færdig med nu, da vi har vinter pause.

Jeg lavede et hjemme program til mig selv som ser sådan ud:

Dag 1:

Morgen:

Bryst(armbøjninger-helt ned at røre med brystet):3*12

Mavebøjninger: 3*20

Biceps: 3*12 á 9 kg hver arm.

Eftermiddag:

Bryst(armbøjninger-helt ned at røre med brystet):3*12

Mavebøjninger: 3*20

Biceps: 3*12 á 9 kg hver arm.

Aften:

Bryst(armbøjninger-helt ned at røre med brystet):3*15

Mavebøjninger: 3*25

Biceps: 3*15 á 9 kg hver arm.

Dag 2: det samme

Dag 3: det samme

Dag 4: det samme

Dag 5:

Morgen:

Bryst(armbøjninger-helt ned at røre med brystet):3*13

Mavebøjninger: 3*22

Biceps: 3*13 á 9 kg hver arm.

Eftermiddag:

Bryst(armbøjninger-helt ned at røre med brystet):3*13

Mavebøjninger: 3*22

Biceps: 3*13 á 9 kg hver arm.

Aften:

Bryst(armbøjninger-helt ned at røre med brystet):3*16

Mavebøjninger: 3*28

Biceps: 3*16 á 9 kg hver arm.

osv.. har kørt det i cirka 15 dage, og er lige nu på:

Morgen:

Bryst(armbøjninger-helt ned at røre med brystet):3*15

Mavebøjninger: 3*24

Biceps: 3*15 á 9 kg hver arm.

Eftermiddag:

Bryst(armbøjninger-helt ned at røre med brystet):3*15

Mavebøjninger: 3*24

Biceps: 3*15 á 9 kg hver arm.

Aften:

Bryst(armbøjninger-helt ned at røre med brystet):3*18

Mavebøjninger: 3*32

Biceps: 3*18 á 9 kg hver arm.

Mit Spørgsmål er så, hvad synes i om mit program, og jeg har kørt programmet i den her måned, og da jeg er muslim, så har jeg fastet i mellemtiden. Var det en god idee at starte med programmet? For kan godt se forskel på specielt mine arme.

på forhånd mange tak for hjælpen.

:sleeping:

Link to comment
Share on other sites

Hvis man alligevel kun vokser når man sover, hvad er så forskellen på at æde 6 små måltider i løbet af dagen, eller et mega monstrøst måltid om aftenen?

En af forskellene er at din mavesæk på ingen måde kan rumme mad der normalt er delt ud over 6 måltider. Og derfor kan du ikke få den samme energi.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror på ingen måder det er godt for resultaterne at kombinere faste og træning. Slet ikke hvis man vil opbygge muskelmasse, men heller ikke ellers.

Teoretisk kan det jo godt lade sig gøre at være i energioverskud på trods af faste, men jeg er ikke sikker på, hvordan kroppen reagerer på at få 15000KJ (eksempel) indenbords fordelt på et enkelt måltid.

Alternativet er, at man vender sin døgnrytme. Man vågner når solen er ved at gå ned, og så svarer det til at det er morgen. Man kan så spise sin "morgenmad" og så gøre det som man ellers ville have gjort og så hen i mod kl 01-02 kan man så tage op og træne. Man kommer hjem og spiser og når solen er ved at stå op går man så i seng.

Dette indebærer dog i praksis en række problemer, og man skal have et ret flexibelt arbejde for at få det til at fungere. Desuden er det måske ikke rart for kroppen at blive snydt for dagslyset - man er jo kun oppe fra solen går ned til den står op igen. Det er der nogen som kan få depressioner over, og det er absolut ikke godt for træningen. Negative tanker er forbudt når man skal have noget ud af sin træning.

Men jeg ville nok have tacklet denne situation med at lade være med at træne til ramadanen er slut. Der er jo heller ikke mange dage tilbage nu.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes du træner alt for ofte. Muskler skal helst nå at restituere sig selv efter træning, hvilket man normalt siger tar' 36-48 timer. Så tricket er at træne intenst, altså virkeligt give den gas med så høj vægt som muligt, og så vente et par dage før man træner de samme muskler igen. Hav eventuelt en tung rygsæk på under armbøjninger, og hold håndvægten på brystet under mavebøjninger, så bliver det noget mere intenst.

Må du ikke drikke under fasten? Hvad med en vand blandet med weight gainer, er det tilladt? For det kunne da være en mulighed.

Du kommer desuden ikke langt bare med de tre øvelser der, men forhåbligt får du gang i et ordenligt program når du starter i et center.

Peter :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Mht fasten

Du kan godt traene i loebet af Ramadanen (som jo snart er slut, saa vidt jeg ved er det Eid den 2. eller den 3. nov).

Bryd fasten ved Iftar med lidt vand og noget soedt. Vent 30-60 min og indtag saa et stoerre maaltid. Naar det er fordoejet kan du godt traene - LET. Du skal nok ikke have forventninger om den store fremgang, men lidt er bedre end ingenting og fysisk aktivitet er med til at daempe de 'negative' virkninger af fasten..

Ramadan Mubarak :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor vil du træne mens du faster?? Jeg faster skam også. Du ku jo evt. vente med at træne til solen er gået ned, og træne derefter!!! Jeg har hele ramadanen trænet efter spisning. Det bliver lidt sent, men hvis man ønsker at træne højt nok, så kommer du ud og træner.

Men lyt til de gode råd som folk at givet dig.

Kel3amu ente pkhar

Link to comment
Share on other sites

Plindboe: Jeg synes du træner alt for ofte. Muskler skal helst nå at restituere sig selv efter træning, hvilket man normalt siger tar' 36-48 timer. Så tricket er at træne intenst, altså virkeligt give den gas med så høj vægt som muligt, og så vente et par dage før man træner de samme muskler igen. Hav eventuelt en tung rygsæk på under armbøjninger, og hold håndvægten på brystet under mavebøjninger, så bliver det noget mere intenst.

Må du ikke drikke under fasten? Hvad med en vand blandet med weight gainer, er det tilladt? For det kunne da være en mulighed.

Du kommer desuden ikke langt bare med de tre øvelser der, men forhåbligt får du gang i et ordenligt program når du starter i et center.

Peter

Plindboe> Har du hørt om grease the groove eller Pavel? Det træningsprincip går ud på at træne så ofte som muligt, men langt fra failure (f.eks. 5 reps med en vægt man kan tage 10). Det er særdeles effektivt hvis man vil være stærkere i den valgte øvelse. Det med at musklerne tager 36-48 timer om at restituere, kommer jo helt an på hvor stor mængde træning de bliver udsat for.

Men ja hvis man kører til 3 sæt til failure 3 gange om dagen hver dag, så er det klart for ofte.

Link to comment
Share on other sites

først og fremmest vil jeg gerne sige Tusind tak for alle jeres indlæg, er blevet klogere på lige netop det her område... jeg kan godt se det i mener og det er også logisk, men synes faktisk at jeg kan se en del forskel fra siden 15 dage, specielt på mine arme... Men som et par af jer også sige, så er det Eid(jul) her på torsdag for nogen og imorgen for andre. Der efter vil jeg lave mit hjemmeprogram om, udfra jeres indlæg... Forresten, så kunne jeg godt tænke mig at høre om, hvordan man kan træne "nederste" del af bryst, altså kanten, vha af armbøjninger. For når jeg laver armbøjninger foran et spejl, så kan jeg tydeligt se at det er baseret på den øverste del, eller rettere sagt så er det der, der bliver spændt.

Link to comment
Share on other sites

[snip]

Forresten, så kunne jeg godt tænke mig at høre om, hvordan man kan træne "nederste" del af bryst, altså kanten, vha af armbøjninger. For når jeg laver armbøjninger foran et spejl, så kan jeg tydeligt se at det er baseret på den øverste del, eller rettere sagt så er det der, der bliver spændt.

Tillykke, du er kunde nr 1 million :4thumbup:

Sorry jeg driller lidt, men det er ikke første gang spørgsmålet kommer.

dette billede ses den store brystmuskel, pectoralis major. Det er en ret stor vifte, der i den ene ende hæfter på overarmen og den anden "ende" er spredt ud og hæfter øverst på kragebenet og ned langs brystbenet. Det burde være tydeligt, at det i praksis ikke kan lade sig gøre udelukkende at træne den allernederste del. Ved at lave decline øvelser (eksempel) vil den nederste del være noget mere aktiv en den øverste, fordi denne ikke kan hjælpe så meget med, men komplet isolation er en umulighed.

Det der giver dig "kanten" er mere muskelmasse og en tilpas lav fedtprocent - ganske enkelt.

image410.gif

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share