Cutting


bRODER
 Share

Recommended Posts

Hejsa :bigsmile:

Jeg har en lille konkurrence kørende med en ven fra et andet forum, og konkurrencen går simpelthen bare ud på hvem der opnår den bedste strandform 2006.

Mit udgangspunkt er en BW på ca. 105 kg og en fedt% på 20-25 stykker. Fedtprocenten skal derfor reduceres så meget som muligt fra januar til d. 1/6 06 hvor konkurrencen slutter.

Jeg har tidligere forsøgt at cutte, dog uden den store succes. Jeg indtog 2000 kcal om dagen og kosten var mildest talt elendig. Jeg tabte 6kg på en måned, men der skete ikke helt så meget med selve fedtprocenten.

Men nu skal det altså være, og jeg har derfor sammensat en ny kostplan - som jeg så gerne vil have lidt kritik af.

Kostplanen

Jeg er gået efter ca. 3000 kcal, da jeg med 2000 kcal tabte 1,5kg pr. uge - med den nye plan håber jeg på at ramme de 0,5kg pr. uge.

mvh

bRODER :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Hejsa :bigsmile:

Jeg har en lille konkurrence kørende med en ven fra et andet forum, og konkurrencen går simpelthen bare ud på hvem der opnår den bedste strandform 2006.

Mit udgangspunkt er en BW på ca. 105 kg og en fedt% på 20-25 stykker. Fedtprocenten skal derfor reduceres så meget som muligt fra januar til d. 1/6 06 hvor konkurrencen slutter.

Jeg har tidligere forsøgt at cutte, dog uden den store succes. Jeg indtog 2000 kcal om dagen og kosten var mildest talt elendig. Jeg tabte 6kg på en måned, men der skete ikke helt så meget med selve fedtprocenten.

Men nu skal det altså være, og jeg har derfor sammensat en ny kostplan - som jeg så gerne vil have lidt kritik af.

Kostplanen

Jeg er gået efter ca. 3000 kcal, da jeg med 2000 kcal tabte 1,5kg pr. uge - med den nye plan håber jeg på at ramme de 0,5kg pr. uge.

mvh

bRODER :4thumbup:

Kostplanen ser jo ganske fornuftig ud.. :bigsmile: Hvad angår dit indtag, så har jeg regnet en smule på det...

105 kg med en fedt% på 22.5% ca. = 23.5 kg fedt.

Hvis du smider 15 kg fedt, uden at smide muskelmasse, er din fedt% på ca. 10%

Med et fedttab på ½ kg om ugen giver det 30 uger for 15 kg. ca. 7½ måned.. Så måske du skal smide mere end ½ kg om ugen for at nå en fornuftig strandform..

Link to comment
Share on other sites

Kostplanen ser jo ganske fornuftig ud.. :bigsmile: Hvad angår dit indtag, så har jeg regnet en smule på det...

105 kg med en fedt% på 22.5% ca. = 23.5 kg fedt.

Hvis du smider 15 kg fedt, uden at smide muskelmasse, er din fedt% på ca. 10%

Med et fedttab på ½ kg om ugen giver det 30 uger for 15 kg. ca. 7½ måned.. Så måske du skal smide mere end ½ kg om ugen for at nå en fornuftig strandform..

Da det efterhånden er en måned siden jeg har været på vægten hoppede jeg lige på den igen, 103,5 kg sagde den :) Men du har ret i at det blriver svært at nå, det var sådan set også bare for at holde motivationen oppe(ham jeg kæmper mod vejer 67kg med en fedt% på 8%). Regner ikke med at vinde, men vil selvfølgelig gøre alt for det :)

Men spørgsmålet er jo så, er det muligt at smide mere en 0,5kg fedt pr. uge - uden at det går synderligt udover muskelmassen ?

Link to comment
Share on other sites

Da det efterhånden er en måned siden jeg har været på vægten hoppede jeg lige på den igen, 103,5 kg sagde den :) Men du har ret i at det blriver svært at nå, det var sådan set også bare for at holde motivationen oppe(ham jeg kæmper mod vejer 67kg med en fedt% på 8%). Regner ikke med at vinde, men vil selvfølgelig gøre alt for det :)

Men spørgsmålet er jo så, er det muligt at smide mere en 0,5kg fedt pr. uge - uden at det går synderligt udover muskelmassen ?

Det vil jeg sige at det er..! Jeg mener godt du kan høvle helt op til 1 kg af, uden du mister alt for meget muskelmasse... Men hvis jeg selv skulle cutte ville jeg ikke tage mere end et ½ kg om ugen..

Link to comment
Share on other sites

Det vil jeg sige at det er..! Jeg mener godt du kan høvle helt op til 1 kg af, uden du mister alt for meget muskelmasse... Men hvis jeg selv skulle cutte ville jeg ikke tage mere end et ½ kg om ugen..

Så tror jeg at jeg sigter et sted imellem, omkring 7-800g pr. uge i en periode, og ser så om det skal justeres :)

Link to comment
Share on other sites

Hvis der nu lige frem går konkurence i den og du er villig til at bide tænderne lidt sammen for at vinde; så kunne du jo lægge hårdt ud; det vil sige starte med at smide lidt mere på den hårde måde, og så LØBENDE (hele tiden) justere efter kropskompositionerne; det bliver meget arbejde, men vil du vinde mod de ods, så kan mindre næppe gøre det. - Du kan jo osse tåle at miste lidt masse og så stadig vinde... Min effaring er desuden osse, at har du haft din masse længe, så kommer meget af den(læs noget) hurtigt tilbage igen efter dit CUT, alt efter hvordan du griber det an; så stop cuttet et par mder inden konkurencen, og hold et MEGET moderat overskud der, det ville være måden jeg ville gøre d på!

Held og lykke!

”Survival of the fittest” - Herbert Spencer

M.V.H

Helio

Link to comment
Share on other sites

Hvis der nu lige frem går konkurence i den og du er villig til at bide tænderne lidt sammen for at vinde; så kunne du jo lægge hårdt ud; det vil sige starte med at smide lidt mere på den hårde måde, og så LØBENDE (hele tiden) justere efter kropskompositionerne; det bliver meget arbejde, men vil du vinde mod de ods, så kan mindre næppe gøre det. - Du kan jo osse tåle at miste lidt masse og så stadig vinde... Min effaring er desuden osse, at har du haft din masse længe, så kommer meget af den(læs noget) hurtigt tilbage igen efter dit CUT, alt efter hvordan du griber det an; så stop cuttet et par mder inden konkurencen, og hold et MEGET moderat overskud der, det ville være måden jeg ville gøre d på!

Held og lykke!

”Survival of the fittest” - Herbert Spencer

M.V.H

Helio

Dvs. cut som en gal i 4 måneder ? For derefter at smide et par kg på igen ?

Eller jeg har ikke forstået det korrekt ? :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Jep; eksempel:

6 kg hver af de første 2 mdr (1,5 kg pr md.) Hold dig på MIN +500kcal over dit BMR, gerne +800-1200 kcal og forbrænd så via aktivitet det der svare til dit kcal underskud på 1500 kcal ad. stammende fra den normale aktivitet + 2-3 trænings trænings pas: dekonditioner EFTER de 2 mdr. (forbered dig på 2 mdrs trænings helvede.... vi snakker LOT of work, med rissiko for at brænde totalt af hvis du ikke tænker dig om.)

4 kg den næste md; samme kcal indtag; men mindre aktivitet; svarende til et kcal underskud på 1000 kcal fordelt over 1-2 trænings pas, det vil sige ca 500 kcal mindre fra træning..

2 kg den sidste md; Dit kendte kcal indtag + 500 kcal; samme aktivitet som sidste md.

* Jeg ville holde styrketrænigen med høj volumen, men ikke lav intensitet, hold reprangen lav (eller acceptabel) og øg i sæt istedet; bear, og så sheiko kunne være en mulighed; men skal times så du deloader første ude i gaine perioden.

2 mdr; øg kcalindtaget med yderligere 500 kca; skær 300 kcal af aktivitets niveauet. - Sip protein i klumper med max 1 times afstand (inklusiv kød, soja og kassein), med whey boost indfattet, det vil sige whey hver 20 min, i x antal timer så tit du gider (eksperimenter hvad der virker bedst på dig.); den samlede mængde protein skal selvfølgelig ikke være meget højere end ved normalt gain, men 2,5-3 gram pr kg kropsvægt kan muligvis retfærdigøres; masser af fedt (af ordentlig kvalitet selvfølgelig.)!

* Jeg ville holde styrketræningen med lavere volumen og ekstrem høj intensitet, du burde superkompensere vildt, både pga af den høje volumen, og accumuleret træthed....

Jeg ville gøre i den stil, hvis det VIRKELIG er vigtigt for dig; men som sagt lot of work, kan gøres nemmere og mere enkelt; men resultatet er som altid derefter...

M.V:H

Helio

Edited by heliotropen
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share