Ny Bodybike


Oksen fra Århus N
 Share

Recommended Posts

Sad og kiggede i Workout & Fitness nede på mit træningssted (og nej, det er ik det fedeste blad, og skulle jeg betale for det, ville jeg vælge det fra, men det er en anden diskussion), og så, der Body Bike har barslet med en ny cykel, som skulle have et fantastisk tråd, trods et svinghjul på `kun´ 9 kilo. Der stod ikke, hvad cyklen hed ( udover Body Bike), men den så ret sej ud. Nogen, der ved mere om den, og evt. har prøvet den?

Link to comment
Share on other sites

Når vi nu snakker om nye cykler, er der så nogensinde nogen instruktør der bleven spurgt om hvad eler hvordan en sådan cykel skal udformes og have af udstyr.

Jeg har nemlig hørt at nogle af de nye skulle både have wattmåler, pulsmåler osv. men er der nogen der har en kandancemåler så man se hvor stor en kadance man kører med.

Steen

Link to comment
Share on other sites

Den nye BodyBike HBS er intet mindre end en fantastisk cykel! :4thumbup:

SATS Vesterbro fik for ca. 1½ mdr. siden udskiftet de klassiske BodyBike med den nye HBS.

Mine erfaringer, som instruktør er at cyklen giver væsentlig flere værktøjer. På de gamle cykler med skivebremser kunne man nærmest hakke pedalerne ned, og det var meget svært som øvet, at komme langt op i pulszonerne i stående enkelttakt. Derimod med den nye HBS, som bruger hydrauliskebremser, er belastningen konstant hele vejen rundt. Dette betyder, at sæt med bjergkørsel bliver væsentlig tungere, og at begynder som hardcore spinner ikke kan holde det samme tempo med den samme belastning i længere tid uden, at man stiger voldsomt i intensitet. Herved bliver trådet mere realistisk i forhold til udendørscykling. Så det klassiske program med 2 stående enkelttakt efterfulgt med 1 siddende acceleration er urealistisk på disse cykler, pga. belastningen på drivhjulet er fast hele trådet rundt.

Kræver lidt tilvænning for både instruktør og elever.

Undertegnende kører 3 timer om ugen på HBS og 2 timer om ugen på den gamle BodyBike. Jeg oplever et meget bedre tråd og flov på de nye cykler. Samtidig skal jeg selv være meget påpasselig med belastningen. Springet op i toppen af rød zone, er blevet væsentlig mindre. :tongue:

Mange øvede spinner på mine hold følte en tilbagegang med de nye cykler, pga. forskellen på de 2 BodyBikes belastningssystemer var så stor. Men nu kommer der kun positive tilbagemeldinger på fremgang fra medlemmer. :cooldance:

Så hvor om alting er!

Et stort skridt i den rigtige retning for udviklingen af BodyBiken. En mere pålidelig og konstant cykel, som gør spinning mere virkelighedstro i forhold til den gode gamle landevej. :bigsmile:

Dog et lille øf til BodyBike.

Hvorfor skal vanddunken på de nye HBS, side lodret ud fra sadelstangen. Få dem nu ned på siden? :devil:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share