Ondt i mine ene hofte


Skjold
 Share

Recommended Posts

Her for nogle uger siden da jeg skulle CAT squatte og gik meget dybt, var det ligesom hoftebenet stødte på bækken og det lige "klikkede" engang.

Efter det har jeg så småt været øm hver gang jeg skal squatte eller lave noget andet som give et tryk i hoften.

Det kommer først når jeg går under parellel og er værst i opvarmnings sættende.

Jeg troede ikke rigtig det var noget og har så bare trænet videre som altid og ignoreret det, men det vil ikke gå væk. Det er ikke blevet værre, men det er begyndt at blive temlig belastende..

Nogen ideer?

Det gør ondt der hvor jeg har indrammet manden:

post-5621-1132340909_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Tjah - det kan være din lyskekanal som "brokker" sig, eller måske dine hoftebøjere.. Lad være med at gå så dybt, indtil generne er væk - så holder du længere :wink:

Tror ikke det er mine hoftebøjere men skal da ikke udelukke noget. Men problemer med hoftebøjerne skyldtes det næsten altid ikke manglende smidighed i hofterne?

Førhen partial squattede jeg men fik så rettet det op og begyndte at gå dybt og har aldrig haft problemer med det.

Tror dog det er noget der er opstået akut den dag. Er det noget en kiro kan fixe måske?

Lyksekanal :blush:

Du kunne vel ikke uddybe.

Link to comment
Share on other sites

Hoftebøjerne er muligvis aktive i bunden, for at trække lænden frem.

Lyskekanalen er der hvor sædstrengen passerer. Lysken har et svagt sted mere, og her oplever man af og til at folk får "lyskebrok" (en smule tarm presses ud).

Jeg ville opsøge en fys.

Kan en fys fikse lyskebro? :blink::tongue:

Edited by Rall
Link to comment
Share on other sites

Forhåbentlig er det ikke lyskenbrok og måske bare en forstrækning et eller andet sted langs de muskler der løber ved hoftebenet. Det kunne måske være en forstrækning af adductoren eller noget tilsvarende i den region. Er det tilfældet, burde det begynde at forsvinde i løbet af en uge eller to, såfremt du ikke forværrer det. Ellers kan det være en ide at få undersøgt om det er lyskenbrok, som de andre siger.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Har været til kiro da jeg skulle have kigget på min lænd.

Fortale ham også om mine probs med hoften (selv om den ikke har drillet her de sidste 10 dages tid)

og det er IKKE brok! Smerter sidder et helt forkert sted. Så der var tale om en tarm på helt utroligte afveje hvis det havde været det! Han kunne ikke se eller mærke der skulle være noget galt, så det har nok været en forstrækning af en eller anden art.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share