Træning i Odense?


Tobias
 Share

Recommended Posts

dav.

Da jeg skal flytte til Odense til september, leder jeg efter et ordentligt sted at træne.

Det jeg søger er frie vægte, elieko-stænger mv, og også gerne blokke til forskellige øvelser.

Har selv tidligere trænet i Squash&fitness (ude ved Fyns Stiftidende), men er usikker på om de stadig har vægtløftningsstænger.

Er der nogen der har erfaringer med TD centret ved Stadionhallen?

Har ydermere hørt at Odense atletik skulle have nogle ok lokaler ved universitetet, hvem ved?

hilsen Pelshuen

Link to comment
Share on other sites

Pas på med Fyens Helsesport. Ikke for at starte rygter... men der går forlydender om alvorlige ting derude. Jeg vil ikke gå for meget i detaljer, men jeg kan nævne ord som kakaodoping, powersvin, DØDløft, "skvatning" og ikke mindst en usympatisk fokus på styrke og noget så vanvittigt som "korrekt form - dvs ingen hjælpemuskler, ingen failuretræning og værst af alt: ens makker må ikke hjælpe med de sidste tre sæt i en øvelse??? Så tror da pokker tosserne aldrig får store og veludviklede biceps.

Jeg træner derimod i Squash og fitness!! "Fitnisss" du kan allerede høre det, ikke? Vi toner kun musklerne på kabelmaskinerne, hvorefter en lille salatanretning nede i "baren" afslutter dagens opstramninger. Eliekostængerne står sammen med den der "bådibilding-tings-rack" og støver til - et levn fra de gode gamle dopingdage. Det er nemlig sådan, at tunge øvelser kun er brugbare i kombination med doping! Squat bliver i værste fald dyrket i en maskine, så kan man nemlig stå helt op i en 30 - 35 graders vinkel til stangen, så fokus kommer til at være helt og aldeles på knæene, de skal jo gerne være STÆRKE ikke? Men vi tænker også på at smide disse mennesker ud, for ordet "stærk" det lugter lidt for meget af kakaodoping, og det foregår kun nede i FH, men ikke mine ord igen...

BB

Link to comment
Share on other sites

Jeg har kun hørt om TD-centeret, at det skulle være lidt mangelfuldt. Hende jeg hørte det fra er gl. hammerkaster :devil: som vist nok også gik op i frie vægte. Men tag selv ud og kig, det kan være det er blevet bedre.

Selv træner jeg i CCS, Kochsgade. Et ganske pænt center med 1 squatrack samt flere bænke til bænkpres - det opfylder mine behov, men mange synes det er lidt dyrt (stud. 1300/½år).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share