Gode artikler om bent-over barbell rows søges


plindboe
 Share

Recommended Posts

Jeg tvivler på min teknik i denne øvelse er særlig god. Jeg ved ikke hvor foroverbøjet jeg egenligt skal være, altså hvor mange grader der er optimalt/normalt. Jeg ved godt at man ikke skal krumme forover, og kigger i spejlet under udførelsen, men ved ikke om man skal svaje bagover, eller holde ryggen 100% lige. Jeg har opnået god teknik i dødløft og squat ved hjælp af en masse gode artikler. Så råd er meget velkomne, men især gode artikler omkring denne øvelse er hvad jeg søger. Hvis der er nogle der mener andre row øvelser er bedre, eller er lettere at udføre korrekt, er jeg også lyttende. Jeg kan forestille mig at ryggen automatisk holdes korrekt ved dumbell+bænk varianten, eh?

Peter :cooldance:

Edited by plindboe
Link to comment
Share on other sites

Nu er det jo svært, at lærer øvelser ud fra beskrivelser i artikler. Såfremt du ikke har kyndig vejledning der, hvor du træner vil jeg anbefale dig at købe et par film. Dave Tate´s Elite FTS Exercise Index Bench Press og Elite FTS Exercise Index Squat-Deadlift er efter min mening film som alle der er seriøse omkring vægttræning burde se. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Det tog også et godt stykke tid at lære squat og dødløft efter artikler, så det er måske ikke det mest optimale. Jeg måtte læse og træne, og læse andre artikler og træne, og hver gang fik jeg rettet på udførslen. Jeg har spurgt folk der er mere erfarne i mit center om de synes min teknik er i orden, og har kun fået positive svar indtil videre, så jeg tror der er nogenlunde check på det efterhånden.

Tak for de to links. Desværre har jeg ikke råd til andre udgifter end Netto-mad for tiden, så videorne må jeg vente lidt med.

Peter :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share