Til styrkeløftere + interesserede


Mølvis
 Share

Recommended Posts

Dansk styrkeløft forbunds breddeudvalg indbyder

til styrkeløft seminar i weekenden d.10-12 marts 2006.

Kom med til et nyt spændende tiltag fra dansk styrkeløft´s breddeudvalg.

For første gang har dansk styrkeløfts breddeudvalg lavet et seminar weekend med top instruktører fra både ind- og udland, for at give udøvere og trænere inspiration til deres træning derhjemme.

Seminaret henvender sig til alle som er interesserede i styrkeløft og folk som gerne vil have et indblik i sporten.

Vi byder velkommen til en weekend fyldt med inspiration, glæde og motivation.

Til den praktiske og teoretiske del af styrketræningen har vi har to af verdens bedste styrkeløfter til at undervise, Patrik Turesson og Amit Selberg fra Sverige.

Undervisningen kommer til at handle om træningsplanlægning og træningsstrategier, samt om teknik i sqaut, bænkpres og dødløft med og uden udstyr.

Anti Doping Danmark kommer lørdag og fortæller om den nye doping lov, og om hvilke præparater der bliver testet for i og under konkurrence.

Rikke Schawner kommer søndag og fortæller om kost og ernæring før, under konkurrence og den daglige kost for at opnår de bedste resultater.

Som deltager til seminaret forpligter man sig til at følge dansk styrkeløft og antidopings regler om dopingkontrol.

Start: Fredag d.10 marts 2006 kl.17.00

Slut: Søndag d.12 marts 2006 kl.15.30

Sted: Seminaret afholdes på Sportshøjskolen, Annebergvej 55, 9000 Aalborg.

Træningen kommer til at forgå i elitecentret på Aalborg stadion, hal 3.

Program:

Fredag d.10/3 2006:

Kl.17.00 Modtagelse

Kl.18.00 Spisning

Kl.19.00 Orientering om weekends forløb

Kl.21.00 Aftenskaffe og kage.

Lørdag d.11/3 2006:

Kl.08.00 Morgenmad

Kl.09.00 Træning

Kl.12.00 Frokost

Kl.13.00 Foredrag med Anti Doping Danmark

Kl.15.00 Træning

Kl.18.00 Aftensmad

Kl.19.00 Teori om trænings planering og træningsstrategier, samt om

dagens trænings evt. med video.

Kl.21.00 Aftenkaffe og kage

Søndag d.12/3 2006:

Kl.08.00 Morgenmad

Kl.09.00 Træning

Kl.12.00 Frokost

Kl.13.00 Foredrag med Rikke Schwaner om kost og ernæring.

Kl.15.30 Afrejse.

Priser:

Pris 1: 1850kr. inkl. Overnatning, for ikke DSF medlemmer.

Pris 2: 1650kr. uden Overnatning, for ikke DSF medlemmer.

Pris 3: 1350kr. inkl. Overnatning, for dem som er medlem af en klub under DSF.

Pris 4: 1150kr uden Overnatning, for dem som er medlem af en klub under DSF.

Priserne er inkl. Forplejning fredag, lørdag og søndag.

Der er begrænset antal pladser til tilmeldinger til seminaret, så det er først til mølle princippet, ved tilmelding og betaling.

Nogle kommuner refunderer/ giver tilskud til kursus udgifter med op til 70%.

Dette skal klubberne selv søge om hos kommunerne.

Ændringer forbeholdes og ved for få tilmeldinger kan seminaret blive aflyst.

Yderligere oplysninger kan fås hos:

Mona Al-Haj, 41622623 eller Tina Østergaard, 21757246.

Tilmelding skal og betaling skal ske senest den 1. februar 2006 til:

Tina Østergaard

Østervænget 45

9200 Aalborg SV

Eller via mail: [email protected]

Konto nr: Regn r: 9070 kontonr: 1620391200

Seminarets undervisere:

Rikke Schwaner er til daglig ansat hos Team Danmark som ernæringsvejleder, og derudover arbejder Rikke som ernærings- og motionsvejleder og psykoterapeut for Københavns kommune. Hun arbejder også som personlig træner og kostvejleder.

Rikke er uddannet som ernærings- og husholdningsøkonom på Suhr.

Patrik Turesson: er 31 år og har trænet styrkeløft siden 1992. Har blandt andet vundet junior VM og junior EM. Har som senior taget adskillige medaljer ved EM og VM og har vundet det svenske mesterskab 9 gange og er indehaver af flere svenske rekorder

Amit Selberg: er 29 år og har trænet styrketræning i 20 år, og har konkurreret i styrkeløft siden 1993. Har vundet adskillige medaljer ved NM, EM og VM, senest bronze ved VM 2005. Deltog ved World Games i 2005 hvor det blev til en flot 4 plads.

Link to comment
Share on other sites

Nu er 1350 også en ganske udemærket pris når man tænker på det er 2 / 3 dage m. overnatning og mad.

Der er jo som nævnt også mulighed for, at få kommunalt tilskud til den form for aktivitet. :smile:

Det lyder virkeligt fedt. En mulighed for at svinge numsen :cooldance: i dobbelt A Skal man heller ikke kimse af :innocent:

Såfremt ens formål med at melde sig til er en bytur i Aalborg burde man nok lade en anden få pladsen. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Tror i det er noget jeg kan drage nytte af med min begrænsede erfaring inden for SL (3 måneder)?. jeg træner pt mod at få licens engang næste år og så måske deltage i nogle stævner og få nogle løft godkendt når jeg får en hæderlig total.

Ja, det kan du nok. Det er alligevel et stykke tid til endnu, så du kan også nå at samle dig lidt mere erfaring. Du træner vel i en styrkeløftsklub?

Link to comment
Share on other sites

Jeg træner ikke i en styrkeløftsklub pt, planen er at jeg starter i TSK til august.

Jeg ville starte noget før, men den nærmeste styrkeklub jeg har er horsens og der er 120km hver vej... så jeg må vente til jeg flytter til København til august. Så lige pt hjælper Rommel mig med at få opbygget noget der kunne minde om en hæderlig total.

Link to comment
Share on other sites

Jeg træner ikke i en styrkeløftsklub pt, planen er at jeg starter i TSK til august.

Jeg ville starte noget før, men den nærmeste styrkeklub jeg har er horsens og der er 120km hver vej... så jeg må vente til jeg flytter til København til august. Så lige pt hjælper Rommel mig med at få opbygget noget der kunne minde om en hæderlig total.

Der er en styrkeløftklub i Sdr. Omme.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share