Øvelser man kan lave med ødelagt ryg


Tysker
 Share

Recommended Posts

Aloha,

jeg har i tre måneder haft problemer med ryggen, og mrt-scanningen viser at den er gal med det der bløde mellem ryghvirvlerne et sted længere nede i ryggen. Det er vist blevet skubbet lidt ud. (men altså ikke helt ud).

Sagen er at jeg ikke rigitg har kunnet træne i 3 måneder (det bliver man sindsyg af). Nu er jeg dog gået i gang med bænkpres hvor jeg sørger for at sætte benen lidt højere op så ryggen ikke belsates + at jeg laver chin-ups der heller ikke belaster den nedre del af ryggen.

Spørgsmålet er så, om der er nogle der har forslag til andre øvelser der heller ikke belaster lende-ryggen overdrevet meget???

Vil gerne komme lidt igang igen og helst med flere øvelser end Bench og Chins.

På forhånd tak,

Søren

Link to comment
Share on other sites

Aloha,

jeg har i tre måneder haft problemer med ryggen, og mrt-scanningen viser at den er gal med det der bløde mellem ryghvirvlerne et sted længere nede i ryggen. Det er vist blevet skubbet lidt ud. (men altså ikke helt ud).

Sagen er at jeg ikke rigitg har kunnet træne i 3 måneder (det bliver man sindsyg af). Nu er jeg dog gået i gang med bænkpres hvor jeg sørger for at sætte benen lidt højere op så ryggen ikke belsates + at jeg laver chin-ups der heller ikke belaster den nedre del af ryggen.

Spørgsmålet er så, om der er nogle der har forslag til andre øvelser der heller ikke belaster lende-ryggen overdrevet meget???

Vil gerne komme lidt igang igen og helst med flere øvelser end Bench og Chins.

På forhånd tak,

Søren

har selv har en del probs med ryggen, så laver selv liggende biceps, hvor du stiller en bænk foran en kabelmaskine, hvor du så justere kablet så det er udfra bænken, også er der ellers fuld støtte til ryggen, hvis du altså bare tag den med ro

du kan jo også lave Fransk press, hvor du får en til at give dig stangen når du ligger ned, så er der intet der presser på ryggen, hvis du bare lader være med at maxe

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share