Bænkpresprogram af Dave Tate


larsbo
 Share

Recommended Posts

Efter et års tid uden fremgang i mit raw bænkpres, synes jeg det er tid til forandring. Jeg har indrømmet ikke været særligt disciplineret i min træning, hvilket måske skyldes at jeg ikke har haft et program at køre efter. Jeg har før kørt et program baseret på WSB-principper og det gav også gode resultater.

Jeg er netop faldet over Dave Tate's bænkpresprogram på T-nation's hjemmeside. Det ser ret interessant ud, synes jeg. Især fordi han skriver at det retter sig mod dopingfri løftere.

Er der nogen der har nogle erfaringer med dette program, så vil jeg gerne høre fra Jer.

Her er linket: http://www.t-nation.com/readTopic.do?id=45...pageNo=0#bottom

Link to comment
Share on other sites

Så bør du nok primært vælge ME-øvelser med fokus på bunden. Men det er nok en god ide, at beholde tricepstræningen, så du ikke sætter topstyrken over styr.

Ja, det lyder som en god idé. Jeg har hørt at incline press skulle være god til at træne bundstyrke. Hvad med illegally wide bench press, er den også god til bundstyrke?

Er der nogen der har en eller flere gode øvelser til bundstyrke?

Link to comment
Share on other sites

Ja, det lyder som en god idé. Jeg har hørt at incline press skulle være god til at træne bundstyrke. Hvad med illegally wide bench press, er den også god til bundstyrke?

Er der nogen der har en eller flere gode øvelser til bundstyrke?

Illigal wide grip og incline er begge gode for bundstyrken. Det samme er DB press og til dels floor press. :smile:

Link to comment
Share on other sites

kan se du vil stilel op til ER.

Hvad med at prøve en strammere trøje?? - for det er da godt nok sjældent at man i et trøjeløft kikser den i bunden

...edit: så lige du prioriterederaw for tiden, hehe

Edited by Prehn
Link to comment
Share on other sites

kan se du vil stilel op til ER.

Hvad med at prøve en strammere trøje?? - for det er da godt nok sjældent at man i et trøjeløft kikser den i bunden

Lille-Prehn hvis man er forholdsvis ny i gamet som jeg har opfattet det vedkommende er her så tror jeg ikke en strammere trøje ville være at foretrække :newyear:

NB: Måske var jeg for hurtigt... ved ikke rigtig om vedkommende har den store erfaring med trøje :laugh:

Edited by TLunau
Link to comment
Share on other sites

Jeg har en fury str. 46 og jeg vejer ca 91 kg.

Jeg ville helt sikkert få problemer med at få stangen ordentligt ned i en strammere trøje. En mere rutineret løfter fra mit center (HSS), som er omtrænt på min egen størrelse bruger godt nok en str. 44. Men jeg er selv for grøn til at kunne få det til at fungere, tror jeg.

Link to comment
Share on other sites

jeg har så sent som i sidste måned løftet i en F6 str. 40 på en kropsvægt af 89, et eller andet

men nu kan folk jo også se lidt forskellige ud på trods af de vejer det samme, så en 46er kan være rimelig stram til en på 91, men det hører nu til sjældenhederne at det forholder sig sådan. Er du gammel bodybuilder ?

Link to comment
Share on other sites

jeg har så sent som i sidste måned løftet i en F6 str. 40 på en kropsvægt af 89, et eller andet

men nu kan folk jo også se lidt forskellige ud på trods af de vejer det samme, så en 46er kan være rimelig stram til en på 91, men det hører nu til sjældenhederne at det forholder sig sådan. Er du gammel bodybuilder ?

Ja, jeg har før trænet decideret for masse, og jeg har vel også et relativt stort skulder og bryst parti. Men så stor er jeg sgu heller ikke. Jeg er 176 cm. høj.

Det kan da godt være jeg skulle investere i en mindre trøje.

Har den nye F6 fungeret for dig?

Link to comment
Share on other sites

ja, F6eren har fungeret fint. Jeg får omkring 40-45kg ud af den

Ja så meget får jeg godt nok ikke ud af min trøje. Henter højst 25 kg der.

Hvis jeg vil noget med mit bænkpres er jeg vist nødt til at prøve nogle mindre størrelser eller, alternativt, smide 10 kg kød på overkroppen.

Link to comment
Share on other sites

Ja så meget får jeg godt nok ikke ud af min trøje. Henter højst 25 kg der.

Hvis jeg vil noget med mit bænkpres er jeg vist nødt til at prøve nogle mindre størrelser eller, alternativt, smide 10 kg kød på overkroppen.

Eller træne den øverste del af løftet mere specifikt. 25kg er nu heller ikke så ringe.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share