Trimning af kroppen


Seberg
 Share

Recommended Posts

Hej alle sammen.

Jeg har nu godt og vel trænet 1½ år og er vokset en hel del :)

Jeg vil nu til at være mere markeret!

Jeg træner gennemsnitlig 4 gange om ugen i 1-2½ time.

I de sidste stykke tid har jeg kørt full body for ikke at blive alt for stor og primært for at træne hele kroppen istedet for bestemte muskelgrupper.

Vil hører om i har nogle programmer eller andet, man kan gøre for at blive markeret og uden at man går alt for meget ned i styrke og størrelse.

Ser frem til masser af gode information og muligheder :santa2:

Med venlig Hilsen

Troels Seberg

Link to comment
Share on other sites

I de sidste stykke tid har jeg kørt full body for ikke at blive alt for stor og primært for at træne hele kroppen istedet for bestemte muskelgrupper.

Med mindre du har supergener eller meget beskedne mål, så er der absolut ingen risiko for at blive for stor (når vi snakker muskelmasse). Men der er bestemt ikke noget forkert i at træne fullbody, heller ikke hvis man forsøger at vokse :wink:

Hvis du træner op til 2½ time ville jeg nok overveje om programmet kunne effektiviseres, hvis du har meget spildtid, eller om du ganske enkelt kunne skære ned på øvelser eller sæt.

At blive markeret når du har den muskelmasse du gerne vil have (evt. bare i denne omgang) er egentlig ikke svært.

Spis lidt mindre

Tilføj evt noget cardio - powerwalk hvis du er til lavintensitet og har tiden til det, eller hvad du nu kan finde på af løb, cykling, crosstrainer, spinning osv osv.

Træn cirka som du plejer, vær dog opmærksom på at du måske ikke kan lave helt så meget, så tungt eller så ofte, da restitutionen ikke er lige så god ved energiunderskud som ved overskud/ligevægt.

Link to comment
Share on other sites

Troels!

Du kan da sagtens blive større på et fullbody program, et godt kcal overskud og et fullbody program har da givet mig 15kg indtil videre. Desuden er der ikke en speciel måde hvorpå du kan træne dig markeret, du må smide noget fedt og det gøres (Som MaxP skrev) ved at indtage færre kcal end du forbrænder i løbet af en dag. Jeg ved ikke hvor stabil din vægt er pt, men du kan jo eventuelt begynde at løbe endnu mere end du gør nu... eller spise mindre.

/Jesper

Link to comment
Share on other sites

Jeg løber regelmæssigt de dage jeg ikke træner og er normalt meget aktiv i hverdagen.

Min fedt procent ligger på ca. de 16-17 %.. højden er ca. 176 og sidst jeg vejede mig uden tøj lå den på 68,5!

Har trænet nu et års tid og før det gik jeg til boksning i 1½ år. Det er gået ekstremt hurtigt i forhold til andre jeg har trænet med, men det kan jo også have noget at gøre med at min muskelmasse har lettere ved at "udvide" sig.

Siden jeg startede har jeg trænet ca. 4 dage om ugen i et år.

Men ja, må vel bare til at spise mindre og komme i kcal underskud.

har også tænkt mig stadig at træne, men kunne godt være der var nogle ting man kunne ændre i sin trænings periode, hvor man prøver på at blive mere markeret.

Link to comment
Share on other sites

Jeg løber regelmæssigt de dage jeg ikke træner og er normalt meget aktiv i hverdagen.

Min fedt procent ligger på ca. de 16-17 %.. højden er ca. 176 og sidst jeg vejede mig uden tøj lå den på 68,5!

Har trænet nu et års tid og før det gik jeg til boksning i 1½ år. Det er gået ekstremt hurtigt i forhold til andre jeg har trænet med, men det kan jo også have noget at gøre med at min muskelmasse har lettere ved at "udvide" sig.

Siden jeg startede har jeg trænet ca. 4 dage om ugen i et år.

Men ja, må vel bare til at spise mindre og komme i kcal underskud.

har også tænkt mig stadig at træne, men kunne godt være der var nogle ting man kunne ændre i sin trænings periode, hvor man prøver på at blive mere markeret.

Hvis du ik vejer mere end 68,5 ville jeg holde overskudet- Du mister os masse når du går i underskud og med 68,5 kg har du ik voldsomt meget. Så spis løs overjulen og januar måned, og se så derefter.....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share