Squat styrke


Jeanette K
 Share

Recommended Posts

14 sept;

Squat

8x 3x 10 kg + stang

3 Oktober

Squat

2x 10x 32.5 kg

2x 10x 37.5 kg

12 Oktober;

Squat

1x 10x 37.5 kg

1x 10x 40 kg

2x 10x 45 kg

26 okt

Squat

2x 10x 35 kg

2x 10x 37.5 kg

2 november

Squat

2x 10x 37.5 kg

2x 10x 42.4 kg

1x 10x 45 kg

1x 10x 47.5 kg

9 november

Squat

1x 10x 32.5 kg

1x 10x 52.5 kg

16 november

Squat

2x 10x 42.5 kg

1x 10x 45 kg

1x 10x 47.5 kg

1x 10x 50 kg

1x 10x 52.5 kg

28 november

Squat

1x 10x 42.5 kg

1x 10x 47.5 kg

1x 10x 50 kg

2x 10x 52.5 kg

1x 10x 55 kg

1x 10x 57.5 kg

I dag;

Squat

1x 10x 42.5 kg

1x 10x 45 kg

1x 10x 47.5 kg

1x 10x 50 kg

2x 10x 52.5 kg

1x 10x 57.5 kg

Hvilken program ligner dette og er det anbefalesværdigt for en som vejer ca 50 kg?

Link to comment
Share on other sites

Kan du ikke prøve, at uddybe dit spørgsmål? Jeg forstår overhovedet ikke, hvad du mener. :smile:

Det vil jeg gerne... Jeg skal have lagt et program og jeg synes forøgelsen af kg går stærkt og vil gerne vide om det er et specielt program så jeg kan prøve den af.

Vil være spændende

:superman:

Link to comment
Share on other sites

I dag;

Squat

1x 10x 42.5 kg

1x 10x 45 kg

1x 10x 47.5 kg

1x 10x 50 kg

2x 10x 52.5 kg

1x 10x 57.5 kg

Skal man forstå det sådan at du i dag har kørt 70 gentagelser i squat?

Der er ingen der siger du skal køre med fast, slavisk progression - f.eks. TJs fundamentprogram bygger på at du kører 5x5, og når du kan tage

5x5 i en given øvelse, lægger du lidt mere vægt på stangen næste gang.

Link to comment
Share on other sites

Skal man forstå det sådan at du i dag har kørt 70 gentagelser i squat?

Der er ingen der siger du skal køre med fast, slavisk progression - f.eks. TJs fundamentprogram bygger på at du kører 5x5, og når du kan tage

5x5 i en given øvelse, lægger du lidt mere vægt på stangen næste gang.

Nej nej ikke mit program det er taget er fra en anden piger her på Mol - som jeg har sakset.

Jeg har lavet en basis program men aldrig steget fra 30 - 60 kg på 2 mdr.

Så da jeg så hun havde så ville jeg høre om det er optimalt???

Så kunne det være man skulle prøve jo

Link to comment
Share on other sites

Prøv.... :smile:

Jeg ville blive super glad hvis jeg kunne få tvunget mig selv til sådan en progression i Squat :nissecool:

Det er en vild forøgelse - mange her i debatten, vil hvis det havde været en mand, sige at der nok var noget fisk med i spillet.

:w00t:

men interessen er nu om dette er en eller anden form for program????

Edited by Jeanette K
Link to comment
Share on other sites

Det er en vild forøgelse - mange her i debatten, vil hvis det havde været en mand, sige at der nok var noget fisk med i spillet.

:w00t:

men interessen er nu om dette er en eller anden form for program????

Tror jeg nu ikke, 30kg som beginner gains synes jeg lyder meget rimeligt og så tror jeg heller ikke man bare uden videre kan sige at 30kg fra 30 til 60kg, vil være det samme som en fremgang på 30kg fra 170 til 200kg f.eks. som jeg alt andet lige vil være mistænksom overfor :xmas:

Edited by Tind
Link to comment
Share on other sites

Tror jeg nu ikke, 30kg som beginner gains synes jeg lyder meget rimeligt og så tror jeg heller ikke man bare uden videre kan sige at 30kg fra 30 til 60kg, vil være det samme som en fremgang på 30kg fra 170 til 200kg f.eks. som jeg alt andet lige vil være mistænksom overfor :xmas:

Okiiiiiiii der kan man bare se.... :nissetunge: tak for svaret.

Link to comment
Share on other sites

Var det så ikke nemmere, at spørge hende der kører det?

Nu er det en nybegynder så derfor spørger jeg jer som ved alt om programmer. :santa2: for jeg har ikke selv nok kundskab til det.

Jeg synes bare det er mange rep som jeg så tit selv er blevet advaret imod men derfor kunne der være der var kommet et særligt program eller et gl et som er dukket op jeg ikke havde set.

:superman:

hvis der var viden bag dette ville det være spændende at se programmet i sin helhed og dermed få forståelse for om det var en god opstart her når jeg skal start op igen næste uge.

:newyear:

Link to comment
Share on other sites

Prøv det!

Og hvis du synes at din squat stil stinker når du nærmer dig de 10 reps, så prøv PTP Bear systemet - det virker!

Synes det er en rimelig solid stigning af en pige, fra 10 reps med 30 kg. til 10 reps med 60 kg. nybegynder eller ej :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share