Position på spinningcykel


TimeSet
 Share

Recommended Posts

Cool - tror jeg starter med at prøve håndklædet, vil altså føle det er lidt "overkill" at bruge handsker til spinning :blush:

Men hvor lang tid kan man forvente før der er bedre? ...eller er sovende fingre gennem længere tid, noget man bør være bekymret for/kan skade permanent.

Det går over igen ....

Kan huske mit første langdistance cykel løb ( 319 km ). Der var jeg rimeligt nervøs for at sovende kønsdele skulle være permanente men det blev stille og roligt bedre :laugh: ..... Samme gælder med de sovende fingre, det bliver langsomt bedre men det skal nok komme

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 52
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Nu jeg alligevel er i tråden har jeg egentlig et spørgsmål.

D.22-23.sept var jeg til 24t spinning marathon, og kørte i alt 8 timer og siden da har min ring- og lillefinger på venstre hånd sovet. Det er dog blevet væstenlig mindre. Jeg har tidligere oplevet det efter en spinningtime eller to, men der var det væk igen i løbet af aftenen.

Jeg har prøvet at varierer håndstillingen på styret, men kommer nok let tilbage i den "gamle" vane, fordi det ikke tænker på det mens jeg cykler. Men hvilke håndstillinger er det der er særlig kritiske? Eller sagt på en anden måde, hvor i hånden er det at et tryk, kan resulterer i sovende fingre? (Altså hvor går nerverne/blodbaner -eller hvad det nu er det skyldes sovende finge- ud til fingrene) og skal man således være særlig opmærksom på.

Har på et tidspunkt hørt en instruktør nævne, at et håndklæde på styrket måske kunne hjælpe (har jeg selvfølgelig glemt at få med), nogle der ved om der er hold i det? Eller hvad med handsker?

Gode råd modtages med kyshånd :bigsmile:

Hej Candygirl!

Jeg har også haft problemet med at de yderste fingre sov efter spinning. Jeg spurgte så min daværende fysioterapilærer til råds, og han anbefalede mig at prøve det med håndklædet. (Det var en dag hvor vi havde massageundervisning, og det er altså svært med adskillige døde fingre!)

Håndklædet hjalp fint for mig, men siden har jeg vænnet mig til, når jeg er i siddende position, at hvile hænderne på de ydre håndkanter og samtidig holde lidt fast i de to små håndtag, der sidder ved midten af styret. Når jeg holder sådan kan jeg undvære håndklædet, måske fordi lillefingerbaldens muskler fordeler trykket.

Så der var et lille tip! God bedring med fingrene - der skal vist en del til for at lave permanent nerveskade, så mon ikke følelsen kommer igen at sig selv...

Link to comment
Share on other sites

Det går over igen ....

Kan huske mit første langdistance cykel løb ( 319 km ). Der var jeg rimeligt nervøs for at sovende kønsdele skulle være permanente men det blev stille og roligt bedre :laugh: ..... Samme gælder med de sovende fingre, det bliver langsomt bedre men det skal nok komme

Hehe, ja der er måske lidt mere grobund for permanent skade i det område :laugh: Men godt at høre, der ikke er den store grund til bekymring

Håndklædet hjalp fint for mig, men siden har jeg vænnet mig til, når jeg er i siddende position, at hvile hænderne på de ydre håndkanter og samtidig holde lidt fast i de to små håndtag, der sidder ved midten af styret. Når jeg holder sådan kan jeg undvære håndklædet, måske fordi lillefingerbaldens muskler fordeler trykket.

Så der var et lille tip! God bedring med fingrene - der skal vist en del til for at lave permanent nerveskade, så mon ikke følelsen kommer igen at sig selv...

Tak for tippet, må snart til spinning igen - så jeg kan afprøvet lidt råd :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share