Styrkeøgning mens man cutter?


Armoured female
 Share

Recommended Posts

Hej!

Jeg, som snart runder de 80 kg, har tænkt på at cutte lidt.

Træner efter hypertrofi i øjeblikket, men er ved at være lidt træt af mangel på styrke og accelerationsevne.

Hypertrofien ved jeg, at jeg må skrinlægge mens jeg cutter, men kan man ikke opnå nogenlunde den samme styrkeforøgelse, selvom man cutter, hvis man træner fx DBM's styrke/eksplosionsbegynderprogram fra Getbig?

Det må vel kunne lade sig gøre, selv om er i kalorieunderskud det meste af tiden.

Hvad gør styrkeløftere, som skal holde en bestemt vægtklasse?

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ikke se der skulle være noget galt med dit argument. Det er nok ikke helt så enkelt, men et eller andet sted holder det vel. Du må nok vente til der er nogen med mere forstand på dette forklare hvordan det hænger sammen. Jeg venter nu selv i spænding på et sådan svar :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg skulle ikke mene at der skulle være noget problem i at øge dine neurale tilpasninger i forbindelse med en lille kur. Men som du selv er inde på så er det meget svært at øge muskelmassen når man er i energiunderskud.

Tror de fleste profesionelle styrkeløftere har så godt styr på deres kost at det ikke er nødvendigt at gå på en direkte kur. De skal blot fjenre en lille smule fra deres kost og så taber de sig langsomt.

Link to comment
Share on other sites

Uden at vide alt for meget om emnet så har styrke jo også noget at gøre med musklens tværsnits-areal så umiddelbart vil jeg tro at du ikke kan få helt den samme styrkeforøgelse når du cutter som hvis du lå lidt over dit kalorie-forbrug (fordi det netop udelader hypertrofi)... men der er selvfølgelig også andre ting der spiller ind end musklens tværsnits-areal så jeg tror godt du ville kunne stige i styrke.... men jeg tror ikke det ville være 100% optimalt... ret mig hvis jeg tager fejl :D

Link to comment
Share on other sites

Det kan du da så sagtens! Jeg cuttede selv i 3-4 måneder og tabte mig kun 2kg, men min fedtprocent blev meget meget lavere! Og jeg blev samtidigt stærkere....

Kør efter neurale tilpasninger, og hold et rimeligt kcal underskud ikke for stort dog! En 500 kcal dagligt burde gøre tricket.

Du kan selvfølgelig ikke opnå lige så stor styrkeforøgelse som hvis du spiste nok! Men jeg vil være lidt fræk og mene du sagtens kan opnå større styrkeforøgelse end en ren bodybuilder vil få der træner efter hypertofi med positivit kcal indtag!

Jeg forøgede selv min total med 35 kg imens jeg cuttede og det gav virkeligt gode resultater.. du kan eventuelt prøve at køre en hatfield cycle, den benyttede jeg mig af og den er svær meget svær på negativt kcal indtag men det kan sagtens lade sig gøre at gennemføre den! og få fremragende resultater...

Det med at gå efter hypertofi kan du godt droppe, dine muskler kan sagtens vokse selvom du går efter neurale tilpasninger og samtidigt bliver din fedtprocent lavere og giver nogle rigtigt flotte resultater på kroppen...

Link to comment
Share on other sites

Der er tilsyneladende (åbentlyst) stadigt meget jeg mangler at lære omkring alt dette trænings-snak <_<

jeg forstår ikke helt principperne i "neural tilpasning". Jeg synes i snakker meget om "neural tilpasning" kontra "hypertrofi".

Nogen der evt. gider at udpensle det lidt for en stakkels uvidende sjæl :)

MVH

Link to comment
Share on other sites

Nexus> nu ikke al den dovenskab B)

Hvis du læser de har par artikler, så får du svar på det hele. Du skal jo ikke have det hele serveret på et sølvfad ;)

Nogen gange virker det som om folk ikke gider at læse de artikler som ligger rundt omkring.

Eksplosiv styrke

Hvad får muskler til at vokse - den nye artikel

Eksplosiv styrke - uden at blive stor

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Thomas J-> what are you, psychic or something...........man, how the hell did you know :o :lol:

Nogen gange gælder det jo også om, at vide hvor man skal lede henne. Men du har ret, lige i det her tilfælde spurgte jeg uden at tænke nærmere over, snakken var jo så indforstået, så jeg tænkte "what the hey" :)

MVH

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share