Erector spinae


Lowas
 Share

Recommended Posts

Hej til jer herinde.

http://www.exrx.net/Muscles/ErectorSpinae.html

Denne link viser hvor erector spinae ligger henne.

Jeg har en trænet i et års tid. Men jeg har en lidt svag nedre ryg. Min øvre del af ryggen er derimod stærke, og mere markeret (englevinger). Men når man kommer længere ned på ryggen, så er musklerne ikke så stærke der, dvs. at de er bløde, og umarkerede. Dog er den ene side (venstre) en del stærkere end højre side. Mærkeligt. Der hvor den sidste nederste ribben ligger, er mit problem.

Men mit spørgsmål er:

Hvordan får jeg styrket min nedre ryg del?

Hvordan kan jeg få styrket min højre del, så den kan have samme masse og fylde som venstre side?

Som slutresultat vil jeg have en rigtig stærk og flot tyr' ryg.. he

Tak!

Edited by Lowas
Link to comment
Share on other sites

Ok- Ja har hørt om at dødløft er en af de bedste til ryggen, men har også hørt at det er en ryg killer. Er bange for at jeg udfører det forkert, at at ryggen tager skade, pga. at den svage nedre ryg. Eller er det bare mig der er en kylling?

Hvad med squat?

Link to comment
Share on other sites

Ok- Ja har hørt om at dødløft er en af de bedste til ryggen, men har også hørt at det er en ryg killer. Er bange for at jeg udfører det forkert, at at ryggen tager skade, pga. at den svage nedre ryg. Eller er det bare mig der er en kylling?

Hvad med squat?

Bare dig der er en kylling :rudolph:

Ej den er hård og skal udføres korrekt, men er der ik en instruktør hvor du træner der kan hjælpe den første gang?

hm Squat vil ik hjælpe det store på det punkt, de spænder selvf op i maven og lænden, men ik noget der vil betyde det store

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share