Kiropraktor!


Skjold
 Share

Recommended Posts

Jeg vil lige høre om der nogle kloge hoveder herinde, der kan sige om det skal gøre ondt der hvor man er behandlet dagen efter?

Syntes det virker temlig underligt at jeg nu har MEGET mere ondt i min lænd, end jeg har haft i over 30-40 dage. Nu føltes ligesom det gjorde 14 dages tid efter jeg pådrog mig skaden, og det er altså langt over 2 måneder siden det skete!

Grunden jeg tog til kiro var at jeg snakkede med en som havde haft en masse problemer med sin ryg, og han fortalt at han havde ignoret en "småskade" i nogle måneder og som så næsten var gået væk, bare for at komme tilbage MEGET værre efter noget tid. Hans giro havde så fortalt ham han skulle have søgt behandlig med det samme så var det slet ikke kommet så vidt og så havde det slet ikke taget halvt så lang tid at fixe. Så med det i baghovedet om min 2-3 måneder gamle lændeskade fik jeg så endelig lettet røvet og tog afsted. Men fortryder det temlig meget lige nu :dry::mad:

Mvh

Skjold (som gerne vil squatte tungt ofte)

Edited by Skjold
Link to comment
Share on other sites

Det er ikke unormalt at være øm efter kiropraktor-besøg, men jeg kan i sagens natur ikke mærke for dig, om det er en ømhed efter en hård behandling, eller der er noget der ikek sidder rigtigt.

Uanset hvad skal du ikke træne inden du har konsulteret kiroen igen, synes jeg ikke...

Jeg er "øm", men det er altså øm på den måde som når man har løftet forkert, og ikke hvad jeg ville beskrive som muskelømhed. Kan ikke beskrive det bedre desværre, men det føltes bare som om jeg har trukket et dårligt dødløft....

Nu skal jeg heller ikke overdrive, det er ikke noget jeg mærker når jeg går/løber/træner eller noget, men jeg mærker det specialt når jeg sidder ned, stå og hænger i baren, eller ligger og læser.

Jeg arbejder i en bar, så mange timer om dagen sidder jeg på en dårlig barstol eller står og læner mig ind over baren. Det er et irretationsmoment som næsten var væk, men nu er sat over en måned tilbage.

Edited by Skjold
Link to comment
Share on other sites

Jeg vil lige høre om der nogle kloge hoveder herinde, der kan sige om det skal gøre ondt der hvor man er behandlet dagen efter?

Syntes det virker temlig underligt at jeg nu har MEGET mere ondt i min lænd, end jeg har haft i over 30-40 dage. Nu føltes ligesom det gjorde 14 dages tid efter jeg pådrog mig skaden, og det er altså langt over 2 måneder siden det skete!

Grunden jeg tog til giro var at jeg snakkede med en som havde haft en masse problemer med sin ryg, og han fortalt at han havde ignoret en "småskade" i nogle måneder og som så næsten var gået væk, bare for at komme tilbage MEGET værre efter noget tid. Hans giro havde så fortalt ham han skulle have søgt behandlig med det samme så var det slet ikke kommet så vidt og så havde det slet ikke taget halvt så lang tid at fixe. Så med det i baghovedet om min 2-3 måneder gamle lændeskade fik jeg så endelig lettet røvet og tog afsted. Men fortryder det temlig meget lige nu :dry::mad:

Mvh

Skjold (som gerne vil squatte tungt ofte)

Det lyder jo ikke særligt fedt.

Nu kan jeg ikke udtale mig om dit tilfælde, men det er meget naturligt at op imod 50% af patienterne bliver lidt ømme dagen efter en kiropraktisk behandling og får en kort opblussen af deres symptomer. Har kiropraktoren ikke informeret dig om det?

Hvad er diagnosen?

Men man bør ikke få det værre flere dage efter en behandling. Normalt bør kiropraktoren fortælle dig, hvad du kan forvente af bivirkninger ved behandlingen. Hvis han ikke har det, så bør du konfrontere ham med det og sige, at du ikke er tilfreds med hans information.

Nu står der under dit billede, at du kommer fra Bangkok. Hvor er din kiropraktor uddannet?

Med venlig hilsen

Rasmus, Kiropraktor :newyear:

Link to comment
Share on other sites

Skjold: Af sted til fys med sig :nissecool:

Tror jeg skam også jeg gør. Lige nu fortryder jeg at jeg ikke bare ventede lidt mere så havde det 99% sikkert været væk tror jeg. Hvad hedder en fys på engelsk? :blush:

Det lyder jo ikke særligt fedt.

Nu kan jeg ikke udtale mig om dit tilfælde, men det er meget naturligt at op imod 50% af patienterne bliver lidt ømme dagen efter en kiropraktisk behandling og får en kort opblussen af deres symptomer. Har kiropraktoren ikke informeret dig om det?

Hvad er diagnosen?

Men man bør ikke få det værre flere dage efter en behandling. Normalt bør kiropraktoren fortælle dig, hvad du kan forvente af bivirkninger ved behandlingen. Hvis han ikke har det, så bør du konfrontere ham med det og sige, at du ikke er tilfreds med hans information.

Nu står der under dit billede, at du kommer fra Bangkok. Hvor er din kiropraktor uddannet?

Med venlig hilsen

Rasmus, Kiropraktor :newyear:

Jeg havde fået stedet anbefalet af alle som det bedste sted i bangkok.

Men jeg lurede også på de ikke tog et X-ray før han gik igang. Troede jeg var standard, selv her i Thailand. Fortalte lidt om hvordan det var sket, og skulle jeg bevæge mig på nogle forskellige måder og sige til når det gjorde ondt. Det gjorde det så kun i en position, og ikke ved tryk og alle andre måder han forsøge på. Så fik jeg noget massage, og fik lagt et eller andet på min lænd i en 10 minutter, det føltes varmt og lidt ligesom jeg fik lidt stød... Så røg jeg ellers på brixen og blev brækket på en del forskellige måder. Han spurgte straks om jeg kunne mærke forskel, syntes da jeg var blevet lidt mere løs i leddet, men ikke noget vildt. Så ville han give mig nogle øvelser jeg skulle lave derhjemme, men det glemte han og så blev jeg bare bedt om at komme igen på Tirsdag og om at holde mig fra øvelser som involverede lænden som f.eks dødløft, squat osv.

Fik faktisk heller ikke nogen diagnose :mad:

Det var så ikke Dr Don der behaldlede mig men hans franske makker. Men kan ikke finde noget om ham på nettet.

Det der generer mig mest var det måske slet ikke var nødvendigt at behandle mig. Jeg kunne nemt dyrke sport, løb, BB osv uden at mærke noget til det. Det var ligeså meget bare for at checke jeg ikke løb ubevist rundt med en eller anden rygskade fra mit fejlløft. Måske havde et par gange massage de rigtige steder bare været det der skulle til. Mærker lidt til det i tide og utide, men det er på ingen måde smertefuldt eller medfører jeg ikke kan bevæge mig på en bestemt måde eller ligende.

Men hvis en kiro eller ligende lige kunne fjerne det havde det jo været lækkert...

Det skal dog lige siges at jeg ikke har mærket så meget til det, slet ikke som igår. Men stadig meget mere end før jeg tog til kiro..

Dr. Don's Center for Natural Health

Sukhumvit Soi 23

Dr. Don Nakaya Nielson, a 1986 graduate of CCCLA and a professional kickboxer who earned his first black belt at the age of 15. He have been 14 times world champion in heavy weight thai boxing. He has also played in many movies.

Edited by Skjold
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share