Frømandstræning


789
 Share

Recommended Posts

Netop. Det er også grunden til at jeg kun træner, hvis jeg havde bestemt mig, så kunne jeg havde søgt ind flere gange. Men det er et stort skridt at tage, synes jeg.

Rent mentalt har jeg det svært med at vide, at min opgave kan blive at slå ihjel. Det er jeg ikke afklaret overfor endnu. Hvis jeg bliver det og kommer frem til at jeg vil kunne leve med det, så søger jeg nok.

Indtil da, kan formen bare for lov at blive endnu bedre

Jeg så godt dette emne for et stykke tid siden. Jeg havde dog ikke lige tid til at give et par råd, men jeg lagde dog mærke til, at vi alle har forskellig indgansvinkel til sagerne og her altså træning KUN og specifikt til frømandskorpset.

Det positive i dit program er, at du har en god mængde træning og, at du er i god tid. Det er vigtigt at vænne kroppen til al træningen.

På FKPs side er der gode råd til, hvordan du træner til optagelsesprøven. Når der står at du skal være i ok fysisk form skal det nok tages med forbehold. Det er frømænd som skriver din form skal være ok så lad os bare sige din form skal være rigtig god.

De fleste falder på cooper + 3 x bronze til ansættelsesprøven. Jeg vil ikke påstå det er piece of cake, men hvis formålet er at blive frømand skal den prøve altså køres hjem i sikker stil. Om det er de hurtigste tider er ligegyldigt.

Det som har overrasket mig mest er:

- useriøse kandidater, der droppede ud efter en runde af en bronzecirkel

- mangel på selvtillid...det har slået mig, at utrolig få har den selvtillid og selvbevidsthed et sådan projekt kræver. Igennem træningen skulle du gerne få tilpas meget selvtillid så du kan bygge dig op derfra. Alt for mange har for travlt med at kigge på sidemanden og dåne over dennes veludviklede muskulatur som var ganske tung at slæbe rundt på en 400 m bane i en coopertest. Kig på dig selv og kender du dig selv og dine kvaliteter burde det bære dig et langt stykke på vejen.

Et kritikpunkt til din træning er, at du har en hel uges pause. Jeg ville tage pause de dage, hvor kroppen er træt og trænger til hvile. Det er lidt det som Waits henviser til og han har jo også god erfaring, hvad det angår.

Så mit råd: fortsæt din træning, husk hviledage når du lyster, pas på skader og så skal du have selvtillid når du nærmer dig skolen.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 144
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg så godt dette emne for et stykke tid siden. Jeg havde dog ikke lige tid til at give et par råd, men jeg lagde dog mærke til, at vi alle har forskellig indgansvinkel til sagerne og her altså træning KUN og specifikt til frømandskorpset.

Det positive i dit program er, at du har en god mængde træning og, at du er i god tid. Det er vigtigt at vænne kroppen til al træningen.

På FKPs side er der gode råd til, hvordan du træner til optagelsesprøven. Når der står at du skal være i ok fysisk form skal det nok tages med forbehold. Det er frømænd som skriver din form skal være ok så lad os bare sige din form skal være rigtig god.

De fleste falder på cooper + 3 x bronze til ansættelsesprøven. Jeg vil ikke påstå det er piece of cake, men hvis formålet er at blive frømand skal den prøve altså køres hjem i sikker stil. Om det er de hurtigste tider er ligegyldigt.

Det som har overrasket mig mest er:

- useriøse kandidater, der droppede ud efter en runde af en bronzecirkel

- mangel på selvtillid...det har slået mig, at utrolig få har den selvtillid og selvbevidsthed et sådan projekt kræver. Igennem træningen skulle du gerne få tilpas meget selvtillid så du kan bygge dig op derfra. Alt for mange har for travlt med at kigge på sidemanden og dåne over dennes veludviklede muskulatur som var ganske tung at slæbe rundt på en 400 m bane i en coopertest. Kig på dig selv og kender du dig selv og dine kvaliteter burde det bære dig et langt stykke på vejen.

Et kritikpunkt til din træning er, at du har en hel uges pause. Jeg ville tage pause de dage, hvor kroppen er træt og trænger til hvile. Det er lidt det som Waits henviser til og han har jo også god erfaring, hvad det angår.

Så mit råd: fortsæt din træning, husk hviledage når du lyster, pas på skader og så skal du have selvtillid når du nærmer dig skolen.

Tak for svaret. Det lyder som om du har hovedet "indenfor", er det korrekt?

Jeg har allerede lavet en del om i min træning (se indlæg lidt oppe), og vil tage dine tanker med ind i overvejelserne, når der skal tilpasses yderligere.

Link to comment
Share on other sites

Du kan også træne din livsstil.

Jeg har tit kørt på at være 'grå mand', hvis der var noget der var hårdt eller svært og man helst ikke ville udvælges. (metoden kan også bruges, hvis du har glemt at købe billet i toget :laugh: )

Jeg har hørt fra en frø og det hjalp ham godt igennem elevskolen. At være 'grå mand'. Altså på ingen mulig måde skille sig ud fra mængden. Lade ingen lægge specielt mærke til dig. Folk skal næsten glemme at du er tilstede, selvfølgelig uden at det virker mærkeligt.

Hvis holdet står og puster og stønner efter en lang spurt, og du egentlig ikke synes det var hårdt. Så støn med for ikke at gøre dig bemærket.

Vær ikke for smart og ikke for dum. Lad være med at tale højt og gå stille med dørerne. Skil dig aldrig ud fra mængden. Hvis du gør kører instruktørerne ekstra mere på dig.

Dog under de første prøver (96 timer og optagelsesweekenden) skal du bare give fuld gas, og vise hvad du kan.

Men gå altid stille med dørerne i korpset.

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Du kan også træne din livsstil.

Jeg har tit kørt på at være 'grå mand', hvis der var noget der var hårdt eller svært og man helst ikke ville udvælges. (metoden kan også bruges, hvis du har glemt at købe billet i toget :laugh: )

Jeg har hørt fra en frø og det hjalp ham godt igennem elevskolen. At være 'grå mand'. Altså på ingen mulig måde skille sig ud fra mængden. Lade ingen lægge specielt mærke til dig. Folk skal næsten glemme at du er tilstede, selvfølgelig uden at det virker mærkeligt.

Hvis holdet står og puster og stønner efter en lang spurt, og du egentlig ikke synes det var hårdt. Så støn med for ikke at gøre dig bemærket.

Vær ikke for smart og ikke for dum. Lad være med at tale højt og gå stille med dørerne. Skil dig aldrig ud fra mængden. Hvis du gør kører instruktørerne ekstra mere på dig.

Dog under de første prøver (96 timer og optagelsesweekenden) skal du bare give fuld gas, og vise hvad du kan.

Men gå altid stille med dørerne i korpset.

Syns det er hul i hovedet at man skal blive straffet, fordi man ikke er præcist som alle andre... Der synes jeg mere de værdsætter individerne f.eks. i "eliten".. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Det er heller ik helt det jeg mener. Siger bare at hvis man vil, kan man spare sig selv, ved ikke at råbe op så højt

PS: Pisse fed weekends træning du havde der, misunder dig virkelig. Jeg er dog ikke nået særlig langt i jagten på overlevelseskursus. Det danske spejderkorps er sq ik særlig hardcore

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Det er heller ik helt det jeg mener. Siger bare at hvis man vil, kan man spare sig selv, ved ikke at råbe op så højt

PS: Pisse fed weekends træning du havde der, misunder dig virkelig. Jeg er dog ikke nået særlig langt i jagten på overlevelseskursus. Det danske spejderkorps er sq ik særlig hardcore

Det er også en helt fin idé, og det lyder faktisk fedt nok!

Det eneste der irriterer mig er bare at man BLIVER peget ud, hvis man ikke er grå mand... men fin idé, og så tilpasser man sig jo... :smile:

edit: Så altså, det er FKP jeg kritiserer, ikke dig... :tongue:

Tak skal du have! :bigsmile: Det var nu heller ikke så hardcore... Blev kun rigtig presset med søvnen, benene var ømme, men kunne sagtens fortsætte.. :smile:

Edited by PatrickGO
Link to comment
Share on other sites

Jeg synes din træning ser helt optimal ud. Helt perfekt. Ville gerne lave så meget selv.

Får du udfordret psyken og motivationen? Hvordan træner du det?. Vi ved jo alle, at det ikke er fysikken, der kommer til at tælle i sidste ende. Det er bare en god hjælp.

Hej,

Har du nogen ideer til hvordan man træner psyken/motivationen?... Og så lige et hurtigt spørgsmål vedrørende om at holde vejret og undervanssvømning. Hvor lang tid vil i der har forstand på det anbefale man skal kunne holde vejret, og hvor langt man skal kunne svømme under vandet før det går løs? :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Kravet til optagelsesprøven 96 timer er 25 meter dvs. en bane. Men til optagelsesprøven er der ikke råd til at fejle så inden du tager derind skal du helst kunne tage lidt mere, så du selv på en dårlig dag/indånding kan tage 25 meter uden det store besvær. Hvis du kan tage 50 meter eller bare kan vende og sparke ud og tage nogle tag, er du helt sikkert på den sikre side, så skal frøerne nok lære dig resten, hvis du har viljen/lysten og det der skal til.

At kunne holde vejret 1 minut på bunden skulle vist også være tilstrækkeligt til at starte med.

Psyken og motivationen er noget man gradvist finder frem over længere trænigsperioder, hvor man kommer til at lære sig selv, sin krop og sjæl. Når du har været derinde og kigge, ved du om du har lyst til at betale det, det koster at blive frø og det er ikke så lidt endda. :smile:

Men længere træningspas over et helt døgn eller et par dage, hvor du nærmest konstant er på, er gode hvis du vil lære dig selv at kende.

1-2 timers træningspas i klubben ad gangen, bliver man ikke frø af :wink:

Lær dig selv at kende og begynd at se muligheder i alt ting istedet for begrænsninger.

Udskift 'jeg har ikke lyst', 'måske en anden gang', 'det kan jeg ikke finde ud af' etc. med 'vis mig det lige engang', 'kan du lære mig det', 'lad mig lige prøve engang' så begynder du at finde det frem der skal til

Link to comment
Share on other sites

Hvordan vil DU planlægge træningen hvis du havde 1-2 år???

Det lyder lidt til du ikke har fået den info du ville have, da den skulle handle om den fysiske del. Jeg er ikke den store ekspert på fysisk (eller mental) træning, eller FKP, men HVIS det var mig ville jeg:

Ikke bruge to år til at træne op til det. Jeg ville starte 1. januar, med forudsætningen at forløbet er juni (?) ansættelsesprøve, oktober (?) optagelsesprøve, januar (?) start. I mit tilfælde ville jeg nedprioritere løb, da jeg er rimelig godt løbende i forvejen, men det kan jo justeres.

Mit skema ville se ud som følger

Mandag:

- Fri

Tirsdag:

- Distance svømning (start ved 2 kilometer, og langsomt øge)

- Styrketræning 2

Onsdag:

- Undervandssvømning (mange baner af 25m, naturligvis uden afsæt, og så ellers prøve at komme længere og længere. Undervandslege, binde knob, hente ting, vendinger vertikalt og horisontalt, tage udstyr på og af, sidde stille for derefter at svømme og omvendt etc etc)

- Styrketræning 1

Torsdag:

- AT/restitution/interval løb (alt efter humør)

- Styrketræning 3

Fredag:

- Interval svømning

- Styrketræning 1

Lørdag:

- 2 timers O-løb

- Styrketræning 2

- Drikke mig i hegnet og feste (der er andet i livet end træning og FKP)

Søndag:

- March, med progressionen ulige uger + 3 km, lige uger + 2 kg. Starte på 2 timer med 10 kilo

Styrketræning 1:

Kettlebell træning med fokus på øvelser som Snatch, Militarypress, Turkish get up, Renegade row, Guard press, combo øvelser som f.eks. clean-squat-press, og ellers sandsække træning De "store" øvelser...

Styrketræning 2:

Kropsvægtøvelser, såsom pull-ups, pushups, finneslag, evil wheel, pistols, variationer af pushups og pullups, one armpushups, handsstand pushups etc.

Styrketræning 3

Guldcirkel.

- Jeg ville i hver uge fokusere særligt på en af disciplinerne, lige give den 10% mere gas

- Jeg ville en gang eller to om ugen lave reb træning, forhindringsbane, rugby, undervandsrugby, klatring, kajak, for at få lidt mere alsidig træning

- Jeg ville indlægge restitionstræning når jeg følte for det. Man skal ikke presse sig for meget

- Jeg ville holde helt fri en uge efter 8 uger

- Jeg ville lave en testdag den sidste dag i et 8 ugers program, hvor jeg gik laaangt, for derefter at løbe langt, tage en guldcirkel, svømme og dykke, hvor jeg kører mig selv helt ud

- Jeg ville træne i bakker

- Jeg ville ligge svømning og løb om morgenen

- Jeg ville finde en træningsmakker

- Jeg ville deltage i så mange ekstrem races som muligt, F.E.M. Evolutionrace, Marathon alt den slags. Eller endnu bedre, lave dem selv. Så er der ikke nogen der klapper og hepper af dig, når du sidder i Rold Skov og ikke kan finde rundt kl 2 om natten. Hvordan vil du så holde dig selv oppe?

- Jeg ville slappe af op til prøverne

- Jeg ville variere træningen, antal sæt, øvelser, etc. og fokusere på progression

- Jeg ville lige inden start gennemlæse Infanteristen

- Jeg ville spise godt og feste, det handler ikke om lidt fedt på maven, og som BS siger man skal leve i nuet. Det betyder altså ikke at leve efter hvad der sker om 9-10 måneder. Man får et gladere væsen af at slappe af... Og en druktur ødelægger ikke dine muligheder for at blive optaget

- Jeg ville ikke møde op til prøverne hvis jeg ikke kunne løbe 3000m efter en bronzecirkel på 8-9 minutter

- Jeg ville en gang imellem tage min bomuldst-shirt på og lade den spritnye super tech svedtransporterende tshirt og oakley brillerne ligge. Det er formentlig ikke altid at man skal regne med at ens udstyr er det fedeste i verden. Og man kan, tro det eller ej, godt løbe, uden at gå ned, i bomulds tøj. Det samme gælder i øvrigt sokkerne. Ja man får vabler :smile:

- Jeg ville også gå igennem den å på marchen selv om det betød at jeg var våd resten af turen og nok fik vabler. Man skal have rykket sine grænser lidt

- Jeg ville ikke tænke så meget over om jeg var god nok, bare melde mig. Man kan ikke forberede sig til alt og man vil få nedture. Alle får kriser, successen kommer ved at man ved at man også kommer over den. Altså at man selv ved det helt inde, ikke at man ved det fordi man har læst Moltke Leth og BS forfra og bagfra og set G.I.jane bagfra. Det er fint at tage de råd der kommer, men "when the shit hits the fan", så er det nok ikke Moltke Leth man tænker på... Hvis man altid har haft success, og ikke prøvet at tabe, eller have modvind, så skal det nok blive en oplevelse at prøve kræfter med, om end kort.

- Jeg ville læse de fem MOLsketeres log (Kenneth, Guarden, DBM, ChristianMN, Michael Hebnes) og bodyweighttråden igennem igen. Der er uendelig inspiration til god træning fra stærke og udholdende folk

En god form er kun midlet til at nå målet, ikke målet i sig selv.

Godt det ikke er mig :laugh:

mvh

W :superman:

Edited by Waits
Link to comment
Share on other sites

Guldkorn i sin reneste form Waits. Det burde sættes ind i en ramme :w00t: :4thumbup:

I sandhed!

Kan ikke se noget som helst der skulle mangle... Måske bortset fra lidt spring fra vipper, for lige at vænne sig til det, men det er en bagatel... Tak for noget spændende læsning Waits! :smile:

Link to comment
Share on other sites

Det lyder lidt til du ikke har fået den info du ville have, da den skulle handle om den fysiske del. Jeg er ikke den store ekspert på fysisk (eller mental) træning, eller FKP, men HVIS det var mig ville jeg:

Ikke bruge to år til at træne op til det. Jeg ville starte 1. januar, med forudsætningen at forløbet er juni (?) ansættelsesprøve, oktober (?) optagelsesprøve, januar (?) start. I mit tilfælde ville jeg nedprioritere løb, da jeg er rimelig godt løbende i forvejen, men det kan jo justeres.

Mit skema ville se ud som følger

Mandag:

- Fri

Tirsdag:

- Distance svømning (start ved 2 kilometer, og langsomt øge)

- Styrketræning 2

Onsdag:

- Undervandssvømning (mange baner af 25m, naturligvis uden afsæt, og så ellers prøve at komme længere og længere. Undervandslege, binde knob, hente ting, vendinger vertikalt og horisontalt, tage udstyr på og af, sidde stille for derefter at svømme og omvendt etc etc)

- Styrketræning 1

Torsdag:

- AT/restitution/interval løb (alt efter humør)

- Styrketræning 3

Fredag:

- Interval svømning

- Styrketræning 1

Lørdag:

- 2 timers O-løb

- Styrketræning 2

- Drikke mig i hegnet og feste (der er andet i livet end træning og FKP)

Søndag:

- March, med progressionen ulige uger + 3 km, lige uger + 2 kg. Starte på 2 timer med 10 kilo

Styrketræning 1:

Kettlebell træning med fokus på øvelser som Snatch, Militarypress, Turkish get up, Renegade row, Guard press, combo øvelser som f.eks. clean-squat-press, og ellers sandsække træning De "store" øvelser...

Styrketræning 2:

Kropsvægtøvelser, såsom pull-ups, pushups, finneslag, evil wheel, pistols, variationer af pushups og pullups, one armpushups, handsstand pushups etc.

Styrketræning 3

Guldcirkel.

- Jeg ville i hver uge fokusere særligt på en af disciplinerne, lige give den 10% mere gas

- Jeg ville en gang eller to om ugen lave reb træning, forhindringsbane, rugby, undervandsrugby, klatring, kajak, for at få lidt mere alsidig træning

- Jeg ville indlægge restitionstræning når jeg følte for det. Man skal ikke presse sig for meget

- Jeg ville holde helt fri en uge efter 8 uger

- Jeg ville lave en testdag den sidste dag i et 8 ugers program, hvor jeg gik laaangt, for derefter at løbe langt, tage en guldcirkel, svømme og dykke, hvor jeg kører mig selv helt ud

- Jeg ville træne i bakker

- Jeg ville ligge svømning og løb om morgenen

- Jeg ville finde en træningsmakker

- Jeg ville deltage i så mange ekstrem races som muligt, F.E.M. Evolutionrace, Marathon alt den slags. Eller endnu bedre, lave dem selv. Så er der ikke nogen der klapper og hepper af dig, når du sidder i Rold Skov og ikke kan finde rundt kl 2 om natten. Hvordan vil du så holde dig selv oppe?

- Jeg ville slappe af op til prøverne

- Jeg ville variere træningen, antal sæt, øvelser, etc. og fokusere på progression

- Jeg ville lige inden start gennemlæse Infanteristen

- Jeg ville spise godt og feste, det handler ikke om lidt fedt på maven, og som BS siger man skal leve i nuet. Det betyder altså ikke at leve efter hvad der sker om 9-10 måneder. Man får et gladere væsen af at slappe af... Og en druktur ødelægger ikke dine muligheder for at blive optaget

- Jeg ville ikke møde op til prøverne hvis jeg ikke kunne løbe 3000m efter en bronzecirkel på 8-9 minutter

- Jeg ville en gang imellem tage min bomuldst-shirt på og lade den spritnye super tech svedtransporterende tshirt og oakley brillerne ligge. Det er formentlig ikke altid at man skal regne med at ens udstyr er det fedeste i verden. Og man kan, tro det eller ej, godt løbe, uden at gå ned, i bomulds tøj. Det samme gælder i øvrigt sokkerne. Ja man får vabler :smile:

- Jeg ville også gå igennem den å på marchen selv om det betød at jeg var våd resten af turen og nok fik vabler. Man skal have rykket sine grænser lidt

- Jeg ville ikke tænke så meget over om jeg var god nok, bare melde mig. Man kan ikke forberede sig til alt og man vil få nedture. Alle får kriser, successen kommer ved at man ved at man også kommer over den. Altså at man selv ved det helt inde, ikke at man ved det fordi man har læst Moltke Leth og BS forfra og bagfra og set G.I.jane bagfra. Det er fint at tage de råd der kommer, men "when the shit hits the fan", så er det nok ikke Moltke Leth man tænker på... Hvis man altid har haft success, og ikke prøvet at tabe, eller have modvind, så skal det nok blive en oplevelse at prøve kræfter med, om end kort.

- Jeg ville læse de fem MOLsketeres log (Kenneth, Guarden, DBM, ChristianMN, Michael Hebnes) og bodyweighttråden igennem igen. Der er uendelig inspiration til god træning fra stærke og udholdende folk

En god form er kun midlet til at nå målet, ikke målet i sig selv.

Godt det ikke er mig :laugh:

mvh

W :superman:

Ja man skal sætte sig grundigt ind i sagerne.

rough -> dit spørgsmål bærer lidt præg af mangel på indsigt (ikke ment neagtivt, men når du først går igang vil det gi´ sig selv). Hvor langt man skal kunne svømme under vand og svømme i det hele taget er op til dig selv. Men stil ALDRIG efter kravene, hvilket jo også er hensigten med, at alle tests er maksimumtest.

Når man føler sig i god form og har fået den fornødne indsigt så vil man automatisk også have den essentielle selvtillid.

Mine 3-4 kæpheste:

God allround fysisk form (løb, svømning/uv, styrke/udholdenhed og march) - selvtillid - vilje - og måske lidt held (men de dygtige er altid heldige)

Link to comment
Share on other sites

Wow... Flot indlæg Waits!!

Regnede heller ikke rigtigt med at man kunne træne motivationen :bigsmile: , men det kunne godt være der var et par tricks med det mentale.

Som jeg ser det er virkelig dumt ikke at spørger om alt, når nu er der er nogle gæve gutter der er flinke nok til at hjælpe lidt til med guldkorn. Selv de små ting kan måske få betydning i den sidste ende...

Lige et spørgsmål vedrørende svømning i FKP! Blev lidt overrasket da du "Augustinus" skrev at det var rygcrawl der blev svømmet, den havde jeg sgu ikke lige set komme :crazy:

Hvis vi lige glemmer undervandssvømning et øjeblik træner jeg vel 70% "normal" crawl, 30% bryst og altså 0% rygcrawl... Hvordan vil i dele træningen op?

Link to comment
Share on other sites

:laugh: Det skal du skam ikke tage så tungt. Det er faktisk heller ikke mig, der har skrevet det. Jeg har bare kopieret det fra et andet topic, hvor der var en som kendte en tidligere frøelev som sagde nogle ting. Heriblandt det med rygcrawl, om det passer ved jeg ikke. Jeg går udfra det de bruger mest er finnesvømning og når de ligger i overfladen ligger de på ryggen fordi det er det mest hensigtsmæssige og behagelige i forhold til bølger osv., hvis du alligevel bare skal ligge og padle langt.

Når de engang imellem dropper deres finner tror jeg crawl og bryst er det, som bliver fundet frem, så fortsæt du bare med det!

Link to comment
Share on other sites

Det er en fornøjelse at læse alle de inspirerende forslag til den fysiske forberedelse til FKP.

Jeg er også en af dem der ansøger i år, og synes jeg lige vil bidrage med et par forslag til træningen af det mentale som jeg gør brug af i min forberedelse.

- Flere gange om ugen sætter jeg min alarm til at vække mig på tåbelige tidspunkter midt om natten, hvor jeg skal ud og løbe en forud planlagt rute. Jeg har aftalt med mig selv at der ALDRIG er noget der hedder "gider ikke".

- Jeg har aftalt med min kæreste og et par af mine venner at de kan ringe til mig stort set altid og sende mig afsted ud og løbe (udenfor arbejdstid), så jeg kan vende mig til at reagere på det uden at kny. Der må heller ALDRIG forekomme et "gider ikke" eller lignende. Og de må også gerne ringe til mig om natten. Det kræver selvfølgelig at løbetøjet er i nærheden det meste af tiden, og det er faktisk kun få gange det ikke 'kan' lade sige gøre.

- Når jeg løbetræner med min kæreste (der er min hyppigste løbepartner) har hun lov til at sende mig afsted i spurt i forskellige distancer. Når jeg har nået distancen og er tabt for luft sender hun mig gerne afsted igen. Og så liiige en gang til. Hun kan også beordre armbøjninger etc. (Tro mig, hun har det sjovt nogle gange, men er dog også rigtig god til at rose bagefter).

- Skulle jeg uforvarent komme til at give udtrykt for at jeg er træt efter noget træning koster det automatisk en 'straf' (armstræk el. lign.). Er dog ikke sket endnu...

- Jeg sætter mig mange mål. Små og store. Og når jeg når dem gør jeg mig umage med at sige til mig selv "Du kunne jo godt ! Du kan også det næste."

- Hav baglandet i orden også i forberedelsen. Det er en stor hjælp at mine nærmeste også ser det lidt som deres projekt at jeg bliver pisket klar.

Lad det være sagt med det samme. Jeg er ikke i så go' form som et par af drengene ser ud til herinde med de fine træningsprogrammer. Med siden projekt "Frømand" blev endeligt besluttet for mit vedkommende er formen og viljen styrket med stor fart. Og jeg har besluttet mig. Jeg VIL være frømand.

PS: Har også kun een chance grundet aldersgrænsen....

Link to comment
Share on other sites

Helt sikkert :4thumbup:

Jeg har en idé om at tage ture og traske ved vesterhavet. Har en idé om at strand og klit march får udfordringen til at stige.

Den største udfordring synes jeg nok er at finde måder at forberede sig mentalt. Det er derfor jeg forsøger at være kreativ sammen med mine omgivelser på det punkt, som nævnt ovenstående. Flere idéer er velkomne.

Iøvrigt kunne det måske være interessant at tage en march eller anden tur sammen med andre der træner sig op ? :cool:

Edited by Diesel542
Link to comment
Share on other sites

jeg har en masse eksaminer i juni, men sidst i juni kunne være perfekt. Patrick, Omega og jeg er ved at planlægge en tur, der skal minde en smule om optagelsesprøven 96 timer. Dvs. en tur på ca. 5 dages varighed og på bornholm! Tag et kig i Patricks log for mere info.

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Blir' lige nødt til at dele weekendens erfaringer.

Tog en marchtur på 25 km med ca. 10 kg oppakning. Turen måtte max vare 5 timer, men jeg klarede det på 4½ time.

MEN jeg tog turen i mine gummisko og med en rydsæk der ikke er ret go'. Da jeg manglede de sidste 12 km. kunne jeg mærke en snigende skindebensbetændelse og da jeg manglede 10 km. stod den på ren smerte. Tempoet kunne selvfølgelig ikke dale af den grund, men sjovt var det sgu ikke. Det blev en viljetest. Og jeg går ikke så langt i gummisko igen...

Lektie nummer ét ! : Få fat i vandrestøvler med høj skaft INDEN de lange vandreture...

I dag har jeg voldsomt ondt i ryggen. Mine rygmuskler er simpelthen ikke trænet nok. Det kunne selvfølgelig nok være minsket med en bedre rygsæk med bedre støtte, men...

Lektie nummer to ! : Træn rygmusklernes udholdenhed !!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share