Frømandstræning


789
 Share

Recommended Posts

Desuden bliver man ofte "gammel før tid," hvis man har været i et af korpsene: gigt, gråt hår, testikelkræft...

Skal jeg forstå det sådan, at hård træning giver testikelkræft, grå hår og gigt. kom nu skal vi ikke snart komme fordommene til livs!

Edited by niceman
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 144
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Lige den dér, har jeg heller aldrig hørt før?

Man skulle da tro, at det var omvendt?

I løbeklubben er der mange folk over 50-60, som ikke har grå hår i hovedet og som er meget friske og i stand til meget mere end andre ikke-aktive på 40 år.

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Skal jeg forstå det sådan, at hård træning giver testikelkræft, grå hår og gigt. kom nu skal vi ikke snart komme fordommene til livs!

Lige den dér påstand mener jeg faktisk der er LIDT hold i. Mener at have læst en undersøgelse engang, som viste at den stressede "hverdag"/livsstil i korpset faktisk gav større risiko for bl.a. testikkelkræft.

Vil lige se om jge ikke kan finde kilden.

Link to comment
Share on other sites

Lige den dér påstand mener jeg faktisk der er LIDT hold i. Mener at have læst en undersøgelse engang, som viste at den stressede "hverdag"/livsstil i korpset faktisk gav større risiko for bl.a. testikkelkræft.

Vil lige se om jge ikke kan finde kilden.

Der er vel også forskel på om man kan håndtere stresset, eller om man bare slider sig langsomt op, på et arbejde man ikke kan lide, for at tjene gode penge...

Link to comment
Share on other sites

Der er vel også forskel på om man kan håndtere stresset, eller om man bare slider sig langsomt op, på et arbejde man ikke kan lide, for at tjene gode penge...

Som skrevet vil jeg prøve at finde undersøgelse igen. Så kan du selv drage din konklusion derudfra.

Link to comment
Share on other sites

Skal jeg forstå det sådan, at hård træning giver testikelkræft, grå hår og gigt. kom nu skal vi ikke snart komme fordommene til livs!

Nogle gør!

Jeg har ikke sagt, at alle er gråhårede, når de er fyldt 40.

Edited by jdc
Link to comment
Share on other sites

Der er vel også forskel på om man kan håndtere stresset, eller om man bare slider sig langsomt op, på et arbejde man ikke kan lide, for at tjene gode penge...

Er man først kommet igennem elevskolen, har man jo nok fundet ud af, om man kan lide det eller ej :wink:

Link to comment
Share on other sites

Lige den dér, har jeg heller aldrig hørt før?

Man skulle da tro, at det var omvendt?

I løbeklubben er der mange folk over 50-60, som ikke har grå hår i hovedet og som er meget friske og i stand til meget mere end andre ikke-aktive på 40 år.

Jeg mener heller ikke, at man kan sammenligne løbere med specialstyrkesoldater.

Jeg regner med, at sådanne soldater har det lidt hårdere end løbere...

Link to comment
Share on other sites

Spørger du "Tot" som er ansvarlig for FKPs rekruttering vil han fortælle dig, at mænd midt i 30´erne sagtens kan være med fysisk og det ville du også vide, hvis du selv havde prøvet, at presse dig fysisk.

Jeg har endnu ikke passeret de 30, men jeg vender gerne tilbage...

:smile:

Edited by jdc
Link to comment
Share on other sites

Testsikelkræft ????

(overvejer lige tingene engang til.... :crazy: )

Det jeg måske finder mest underlig er hvorfor nogle kan søge ind til de er 35 mens andre ikke kan ? Så hvidt jeg husker er grænsen 35 hvis man er officer.

Hvis man gerne vil have flere kvalificerede mænd ind i korpset skulle man måske hæve grænsen til 35 for alle, uden at ændre bindingsperion, eller måske hæve den til 3 år som i Jægerkorpset...

Jeg vil måske endda vove den påstand, forhåbentligt uden at fornærme nogen, at man kunne få flere 'modne' mænd i korpset i alderen 30-35.

Link to comment
Share on other sites

Testsikelkræft ????

(overvejer lige tingene engang til.... :crazy: )

Det jeg måske finder mest underlig er hvorfor nogle kan søge ind til de er 35 mens andre ikke kan ? Så hvidt jeg husker er grænsen 35 hvis man er officer.

Hvis man gerne vil have flere kvalificerede mænd ind i korpset skulle man måske hæve grænsen til 35 for alle, uden at ændre bindingsperion, eller måske hæve den til 3 år som i Jægerkorpset...

Jeg vil måske endda vove den påstand, forhåbentligt uden at fornærme nogen, at man kunne få flere 'modne' mænd i korpset i alderen 30-35.

Præcis. Og hvorfor stoppe ved 35 år. Jeg ser ingen probs i at ældre personer kan optages, hvis de vel og mærke kan klare elevskolen.

Link to comment
Share on other sites

Eks fra jægerkorpset:

• Hjemsendte må normalt ikke være fyldt 30 år inden

kursus start.

• Militært personel med K-35 ansættelse må normalt

ikke være fyldt 30 år - inden kursus start.

• Militære tjenestemænd og ansatte med K-60 ansættelse

må ikke være fyldt 40 år – inden kursus start.

Klippet fra: http://forsvaret.dk/FVR/Job+og+Uddannelse/...C3%A6gersoldat/

Nogen grupper må ikke være over 30 andre må være optil 40.

Det giver da hat mening.

Link to comment
Share on other sites

Og det tilsvarende for frø'er:

• at du er mellem 19-30 år (Du må ikke være fyldt 31 år ved

uddannelsen begyndelse).

• hvis du er tjenestegørende med 60-års kontrakt dog op til 35 år.

Hvorfor må man være 40år som jæger men kun 35 som frø???

Jeg kan ikke se nogen mening med galskaben

Link to comment
Share on other sites

Og det tilsvarende for frø'er:

• at du er mellem 19-30 år (Du må ikke være fyldt 31 år ved

uddannelsen begyndelse).

• hvis du er tjenestegørende med 60-års kontrakt dog op til 35 år.

Hvorfor må man være 40år som jæger men kun 35 som frø???

Jeg kan ikke se nogen mening med galskaben

Skulle man være lidt over det tilladte så kan der gives kompensation. En nær bekendt af mig, fik lov at starte på elevskolen trods han fyldte 32 samme år.

FVR er heldigvis ikke så firkantet når det kommer til stykket. Man kan også undre sig over alderskravene, når situationen er den, at Frømandskorpset skal vokse til det dobb. inden udgangen af forsvarsforliget. Mangel på kvalificerede ansøgere er jo enorm

Link to comment
Share on other sites

Skulle man være lidt over det tilladte så kan der gives kompensation. En nær bekendt af mig, fik lov at starte på elevskolen trods han fyldte 32 samme år.

FVR er heldigvis ikke så firkantet når det kommer til stykket. Man kan også undre sig over alderskravene, når situationen er den, at Frømandskorpset skal vokse til det dobb. inden udgangen af forsvarsforliget. Mangel på kvalificerede ansøgere er jo enorm

Der er også nogen der for nylig har oplevet det præcist modsatte, på trods af upåklagelig helbred, fysisk form og resultater i prøverne... Og i dét tilfælde syns jeg FVR var MEGET firkantede... Personen var 31, måtte stå over optagelsesprøven som 30-årig og søgte om at prøve igen i år, men det blev pure afvist pga. alderen...

Link to comment
Share on other sites

Eks fra jægerkorpset:

• Hjemsendte må normalt ikke være fyldt 30 år inden

kursus start.

• Militært personel med K-35 ansættelse må normalt

ikke være fyldt 30 år - inden kursus start.

• Militære tjenestemænd og ansatte med K-60 ansættelse

må ikke være fyldt 40 år – inden kursus start.

Klippet fra: http://forsvaret.dk/FVR/Job+og+Uddannelse/...C3%A6gersoldat/

Nogen grupper må ikke være over 30 andre må være optil 40.

Det giver da hat mening.

Det I diskuterer her er det centrale pt. hos JGK og FKP. Jeg er i besiddelse af en e-mail fra tidligere omtalte "Tot" som bl.a. besvarer de e-mails, der kan sendes til FKP via forsvarets side. Alderskravet drejer sig udelukkende om penge. I JGK har man aftjent værnepligt, hvilket kan forklare at man kan være en smule ældre end de 30 pga. civiluddannelse. Desværre har de overset, at mange ansøgere allerede har en uddannelse og derfor ikke behøver en civiluddannnelse.

Det er desværre Forsvaret, som bestemmer her og deres dagsorden er økonomien. JGK og FKP ville hellere end gerne give alle en chance, men de er kørt ud på et sidespor, når det gælder magtbeføjelser. Jeg har sågar hørt Forsvarets Rekruttering udtale, at FKP tror de er verdens centrum - fedt udgansgpunkt for samarbejde.

Link to comment
Share on other sites

Skulle man være lidt over det tilladte så kan der gives kompensation. En nær bekendt af mig, fik lov at starte på elevskolen trods han fyldte 32 samme år.

Hvis det er tilfældet vil jeg gerne høre om, hvilket år vi snakker om.

Der gives ifølge FKP og FVR ikke dispensation til alder mere.

Jeg er i besiddelse af en e-mail som kan dokumentere dette så lad os få aflivet denne påstand. Skulle det derimod være sandt vil det være årets tyveri, at der gives dispensation til visse personer, mens andre får blankt nej.

Link to comment
Share on other sites

Mangel på kvalificerede ansøgere er jo enorm

Ja! Problemet er blot at fisker man et sted, hvor der ikke er nogen fisk er det ikke ensbtydende med, at havet er tomt. Forstået på den måde, at FVR rekrutterer helt hovedløst. Man må jo le, når visse aspiranter møder op fra Jylland og udgår på 2. runde af bronzecirkel - dvs. udgår efter 4 min., når man kasserer perfekte emner, fordi deres skuldre f.eks. var gået af led for 3. år siden. Jo jo en sådan historie er skam sand, men man må jo måbe, når man ser FVR amatørfacon udfolde sig til grinagtige størrelser.

Link to comment
Share on other sites

Der er også nogen der for nylig har oplevet det præcist modsatte, på trods af upåklagelig helbred, fysisk form og resultater i prøverne... Og i dét tilfælde syns jeg FVR var MEGET firkantede... Personen var 31, måtte stå over optagelsesprøven som 30-årig og søgte om at prøve igen i år, men det blev pure afvist pga. alderen...

FVR er svær at blive klog på. Mit indtryk er, at det kommer meget an på om man har noget med i posen i forvejen. Altså om ansøgeren indeholder nogle kvalifikationer som FKP kunne bruge... blot et gæt?

Link to comment
Share on other sites

Ja! Problemet er blot at fisker man et sted, hvor der ikke er nogen fisk er det ikke ensbtydende med, at havet er tomt. Forstået på den måde, at FVR rekrutterer helt hovedløst. Man må jo le, når visse aspiranter møder op fra Jylland og udgår på 2. runde af bronzecirkel - dvs. udgår efter 4 min., når man kasserer perfekte emner, fordi deres skuldre f.eks. var gået af led for 3. år siden. Jo jo en sådan historie er skam sand, men man må jo måbe, når man ser FVR amatørfacon udfolde sig til grinagtige størrelser.

Er du ham med skulderen?? men ja, træls.

Link to comment
Share on other sites

Ja! Problemet er blot at fisker man et sted, hvor der ikke er nogen fisk er det ikke ensbtydende med, at havet er tomt. Forstået på den måde, at FVR rekrutterer helt hovedløst. Man må jo le, når visse aspiranter møder op fra Jylland og udgår på 2. runde af bronzecirkel - dvs. udgår efter 4 min., når man kasserer perfekte emner, fordi deres skuldre f.eks. var gået af led for 3. år siden. Jo jo en sådan historie er skam sand, men man må jo måbe, når man ser FVR amatørfacon udfolde sig til grinagtige størrelser.

Jeg kan slet ikke forstå, at folk, som ikke kan lave 3 x bronzecirkel, overhovedet søger!! Hvad regner de med?

De kan jo læse hjemmefra, at der er nogle ting, som de SKAL kunne....

Hvis de ikke kan - kan de jo lige så godt blive hjemme

Det med skaden: Det er vel frygten for, at der skal ske noget med skulderen senere hen. Har man een gang været skadet et sted, har man lettere ved at få skader samme sted, end hvis man ikke have haft skaden tidligere.

Men ja! Det er absolut ikke sjovt at blive kasseret, fordi man ENGANG har haft en skade, som nu er OK.

Edited by jdc
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share