Slappe køller...


chef
 Share

Recommended Posts

Sådan en størrelse er vel altid relativ. Fedtprocenten kan være tårnhøj, og så hjælper det jo intet.

Jeg vil foreslå yates-rows(rows af en hver art) og pull-ups.

Min fedt% ligger omkring de 15, så tårnhøj er den ikke. Mine triceps har altid haft meget nemt ved at følge med, men mine biceps vil bare ikke ret meget. Jeg har trænet i ca. 7 år nu, og har prøvet det meste.

Måske der er nogen der har samme problem..??

Idet at jeg selv underviser i anatomi, træningslære osv., er jeg udemærket klar over at M. Biceps Brachii er en lille muskel og nemt kan blive "overtrænet".

Link to comment
Share on other sites

der er også stor forskel på hvordan folk er sat sammen rent genestisk og det kan også spille ind. du skriver heller ik hvordan du træner og ligeså vigtigt hvordan du spiser mange øvelser er gode men de hjælper ingenting hvis du ikke spiser ordenligt. post din kostplan og dit træningsprogram. så er der mere at gå fra. gode biceps øvelser er for mig yates row og bb curl. :dumbbell_lift:

Link to comment
Share on other sites

der er også stor forskel på hvordan folk er sat sammen rent genestisk og det kan også spille ind. du skriver heller ik hvordan du træner og ligeså vigtigt hvordan du spiser mange øvelser er gode men de hjælper ingenting hvis du ikke spiser ordenligt. post din kostplan og dit træningsprogram. så er der mere at gå fra. gode biceps øvelser er for mig yates row og bb curl. :dumbbell_lift:

Må jeg lige indskyde, at hvis han har guns på 43 cm, så får han da noget føde kastet ned ind i mellem :4mewantfood: :nissegrin:

Link to comment
Share on other sites

Du skriver heller ikke ret meget om hvordan du træner. Det ville være en stor hjælp.

Jeg laver jævnligt om på min måde at træne på, men jeg holder mest af at køre biceps sammen med triceps. Typisk kører jeg to til tre bicepsøvelser samt tre til fire tricepsøvelser. Den ene gang kører jeg biceps først og den efterfølgende gang kører jeg triceps først. Varierer selvfølgelig i belastning og gentagelser.

Eksempel:

Barbell curl (lige stang, stående)

Hammer curl (scott-bænk eller stående)

Reverse curl eller Preacher Curl (skifter lidt)

Dips (Med vægt)

Skull-crusher - Barbell

Rope extensions

One arm cable extension

Jeg har også kørt ryg sammen biceps, bryst med biceps, skulder med biceps, ben med biceps og biceps alene, men det der har givet mig det "største" resultat er biceps sammen med triceps.

Link to comment
Share on other sites

Hvad tager du da i de forskellige Biceps øvelser siden du mener, at du er så svag?

Det skal lige siges at jeg stadig har min første gang til gode - er helt clean.

Men i barbell curl, lige stang kører jeg 6 gentagelser med 45 kg med korekt teknik.

I Preacher curl er jeg forfærdelig - kan køre 6 gentagelser med 40 kg (På en rigtig god dag)

Set i forhold til min egen makker(er gået lidt konkurrence i det :sneaky2: ) og de personer jeg selv laver programmer til, er det svagt efter 7 år.

Men hvad kører i andre...??

Ved godt at biceps er en tarvelig muskel at måle styrke i...

Link to comment
Share on other sites

Som jeg sagde, og blackmoore gentog så er Tunge Yates rows, pullups og lignende armboostere. Kør dem tungt! 5 reps og under. Din nuværende guntræning er åbenbart basret på curls og lign.

21's kan jeg ikke se formålet med. Loaden bliver for lille i det Time under tension bliver så stor og er kun træning for krudthoveder. :nissecool:

Link to comment
Share on other sites

Som jeg sagde, og blackmoore gentog så er Tunge Yates rows, pullups og lignende armboostere. Kør dem tungt! 5 reps og under. Din nuværende guntræning er åbenbart basret på curls og lign.

21's kan jeg ikke se formålet med. Loaden bliver for lille i det Time under tension bliver så stor og er kun træning for krudthoveder. :nissecool:

21's kører jeg simpelthen bare for at køre noget andet...er klar over at det ikke giver styrke men derimod en større udholdenhed...

Kører masser af rows og andre træk-øvelser når jeg træner ryg - men jeg vil da prøve at følge jeres råd og give den max-gas med tung vægt en periode... håber det får min biceps til at vågne op :sleepy:

Link to comment
Share on other sites

21's kører jeg simpelthen bare for at køre noget andet...er klar over at det ikke giver styrke men derimod en større udholdenhed...

Kører masser af rows og andre træk-øvelser når jeg træner ryg - men jeg vil da prøve at følge jeres råd og give den max-gas med tung vægt en periode... håber det får min biceps til at vågne op :sleepy:

Efter min mening har du for mange biceps/triceps øvl pr træning. Jeg har haft stor fremgang af tunge basis øvelser (3 forskellige, 5-8 rep og 5-6 sæt) og derefter 1-2 arm øvelser. Biceps/triceps er så små muskler og har derfor ik brug for så mange forskellige hits pr træning. Det virker på mig, prøv evt...

Link to comment
Share on other sites

Efter min mening har du for mange biceps/triceps øvl pr træning. Jeg har haft stor fremgang af tunge basis øvelser (3 forskellige, 5-8 rep og 5-6 sæt) og derefter 1-2 arm øvelser. Biceps/triceps er så små muskler og har derfor ik brug for så mange forskellige hits pr træning. Det virker på mig, prøv evt...

Har været der... men som nævnt før synes jeg ikke det virker så godt som når jeg kører curls. Men hva' ...det virker jo heller ikke :bigsmile:

Men mange tak for dit råd...

Link to comment
Share on other sites

Har været der... men som nævnt før synes jeg ikke det virker så godt som når jeg kører curls. Men hva' ...det virker jo heller ikke :bigsmile:

Men mange tak for dit råd...

Tror din vej frem er variation og tålmodighed så. Du har noget 43 hvilket er flot....så gi den tid så kommer cm´erne så småt....

Link to comment
Share on other sites

21's kører jeg simpelthen bare for at køre noget andet...er klar over at det ikke giver styrke men derimod en større udholdenhed...

Kører masser af rows og andre træk-øvelser når jeg træner ryg - men jeg vil da prøve at følge jeres råd og give den max-gas med tung vægt en periode... håber det får min biceps til at vågne op :sleepy:

Du kan heller ikke få i både pose og sæk.( heller ikke selvom det snart er jul :nissetunge: ). Vil du være udholdende eller vil du være stærk/opleve hypertrofi?

21's giver næsten udelukkende pump. SOm masseopbygger er det heller ikke meget værd.

Link to comment
Share on other sites

Du kan heller ikke få i både pose og sæk.( heller ikke selvom det snart er jul :nissetunge: ). Vil du være udholdende eller vil du være stærk/opleve hypertrofi?

21's giver næsten udelukkende pump. SOm masseopbygger er det heller ikke meget værd.

De har sgu virket ganske Ok for mig....

Link to comment
Share on other sites

Må jeg lige indskyde, at hvis han har guns på 43 cm, så får han da noget føde kastet ned ind i mellem :4mewantfood: :nissegrin:

ikke nødvendigvis han kunne være en af dem der bare har store arme. og måske skal der spises endnu mere for at få dem med.

Edited by mulle
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share