Masse på pat og ben


Nutellakrigeren
 Share

Recommended Posts

:nissecool:

Jeg har et link derhjemme til et bill starr total tonnage program.

Men når det er sagt, ser overstående program da ikke værst ud.. :smile: Jeg ville dog nok også køre en squat-øvelse på f'ørstedagen, når nu ben-masse er så højt prioriteret!

Det må du gerne lige poste! Det lyder spændende.

Ang. noget squat på første-dagen, så har jeg benpres. Jeg har det problem i squat, at jeg runder i lænden så snart jeg nærmer mig parallel. Efter at have eksperimenteret med boxsquats til lige over det punkt hvor jeg runder i lænden, har jeg fundet ud af at det skyldes den hoftebøjer (tror jeg det er) der løber langs med benet, på "oversiden" af låret... Grunden til jeg har benpres med, er simpelthen bare for at have en øvelse med, hvor jeg så kører med fuld ROM :smile:

Hvis du er tricepsbænker, var det måske ikke så dum en idé, at at lave Wide grip i bænk. At supplere med Flyes syntes jeg personligt er en dårligt idé. Jeg oplever de har en større skadesudviklingstendens :blink: , i.fh.t. lignende øvelser lavet med kabler (fy skamme ord herinde). Kabler har den fordel, at du bevarer stresset og spændingen i hele øvelsen, modsat flyes hvor spændingen kun er i bunden af øvelsen (dvs. 1/4 af øvelsen måske). En glimrende supplementsøvelse til bænk med breeeedt grep, kunne være "Low Pulley Cable Bench Press", eller/og Slide Push-up. Disse skal selvfølgelig kun være supplement til presseøvelserne. Og så skal der vist ikke mere til, da volumen hurtigt bliver for høj.

Wide-grip bench og kabel-flyes lyder som en go idé! :bigsmile:

Low pulley cable benchpress aner jeg ikk hvad er :tongue: Desuden tror jeg heller ikke jeg har mulighed for at lave dem i mit center.

Slide-pushups - er det den med papiret under hænderne? :wink:

Link to comment
Share on other sites

Low Inc. DB bænk en gang om ugen er ikke meget IMO. Jeg kører den mandag og fredag, det virker fint for mig(træner også fullbody). Og det med superset med fly er IMO spild af kræfter, jeg vil meget heller løfte nogle tunge vægte i low bænk en nogle lille vægte i fly. Jeg plejer bare at bruge de sidste 10-20 minz på at bræne patværket, biceps og maven af med nogle maskiner og bb curl.

Link to comment
Share on other sites

Low Inc. DB bænk en gang om ugen er ikke meget IMO. Jeg kører den mandag og fredag, det virker fint for mig(træner også fullbody). Og det med superset med fly er IMO spild af kræfter, jeg vil meget heller løfte nogle tunge vægte i low bænk en nogle lille vægte i fly. Jeg plejer bare at bruge de sidste 10-20 minz på at bræne patværket, biceps og maven af med nogle maskiner og bb curl.

JEg tror forslaget er, at han træner fullbody 3x om ugen, men fyrer en ordentlig volumen til div. muskelgrupper 1 gang om ugen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share