Spiseplan - Vil gerne tage på i muskler!


Heaen
 Share

Recommended Posts

Hej- Som overskriften siger, så vil jeg gerne tage noget på( I muskler ) - Jeg har styrketrænet lidt her og der. Aldrig et rigtigt program. Men nu har jeg så fået et, der passer til mig.

Men jeg mangler en spiseplan.. altså jeg mener, hvad skal man spise for at tage på i muskler -???

Skal man fx. spise mange gange om dagen??

Skal man spise frugt/grønt eller noget andet??

Ja i det hele taget - hvad skal man spise???

Fakta om mig selv:

15 år

174cm

54 kg

tyndeknogler

Link to comment
Share on other sites

Hej Heaen,

Først og fremmest skal du være i kcalorieoverskud. Dvs. at du skal indtage *mere* energi end du forbrænder. Den nemmeste måde at holde øje med det på, er ved at veje dig dagligt og sikre dig, at du tager stille og roligt på.

Selvfølgelig skal du ikke æde skraldemad, men sundt og proteinrigt. Kig på varedeklarationerne for at få et overblik over energiindholdet og proteinindholdet i forskellige varer. En tommelfingerregel siger, at du skal indtage 1,5-2g protein per kg du vejer.

Hilsen

Hr. K

Edited by Hr.Kirchebrandt
Link to comment
Share on other sites

Det kan jo så diskuteres om det gør noget han spiser sidstnævnte :bigsmile:

Han vejer ikke mere end 54 fordelt på 174 cm.

Ja det kan vel diskuteres, men det var ikke det der blev spurt om :nonono:

hvad skal man spise for at tage på i muskler -???

Jeg ser ingen fordel i at fylde maven op med slik og chips, hvis målet er max muskelmasse

Link to comment
Share on other sites

Hold dig fra grøntsager når du bulker (=tager på hurtigt). De indeholder stort set ingen kalorier og er dermed ubrugeligt fyld. Inden folk råber ad mig skal det siges at dette kun gælder begrænsede perioder, i det lange løb skal man selvfølgelig have frugt og grønt pga. alle de gode egenskaber som vitaminer og bla bla, men i en kortere periode sker der intet ved at skippe dem.

Spis en masse alm. mad, men drop altså grøntsagerne. Jeg ser ingen grund til at fylde sig med slik, kager mv. da du bare bliver tykkere af det.

Endvidere kan jeg sige at jeg selv har haft stor succes med at bælle en liter kakaomælk efter træningen og så ellers bare spise som jeg plejer. Er du ikke glad for sukkeret i den slags kan du skifte ud med en liter mælk og et par bananer.

Edited by Søren W
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share