Mad lige inden og efter træning


SSdk
 Share

Recommended Posts

Hej MOL!

Er igang med TJ's fundament program for begynder (6 ugers indøvelsesfasen) og dertil ligger det jo også at lære, at spise rigtigt og korrekt.

En time til 1½ inden træning spiser jeg typisk pasta med kødsovs eller feks. pasta/ris med et par pølser/fiskepinde etc..

En halv time inden træning drikker jeg cirka 0.7L mælk blandet op med proteinpulver.

Jeg vil mene at dette er ganske ok indtil videre..

Under træning drikker jeg typisk også 1L vand.

Efter træning skulle det være en god ide at få nogle kulhydrater og mere protein ned.

Men jeg er simpelthen mæt på dette tidspunkt! Jeg træner hjemme så jeg har jo kort afstand fra køleskabet til vægtstangen :) Så jeg når ikke at blive særlig sulten igen.

Her idag, efter træning spiste jeg 2 stk. mørk rugbrød, en med kyllingfillet og en med 3% leverpostej.

Desuden tog jeg igen en proteinshake men med noget sukker (ej druesukker).

Er dette en god ide? Altså tilsætte lidt sukker så jeg får nogle kulhydrater derfra lige efter træning?

Ellers nogle gode forslag?

Jeg synes jeg æder og æder dagen lang, og har da altid haft lidt fedt på maven, men efter jeg er begyndt at træne er det pludseligt ikke nok :blink:

Godt Nytår! :nissegrin:

Link to comment
Share on other sites

Det aller vigtigste er at få kulhydrat og protein lige efter træning - helst i flydende form da dette optages hurtigere. Jeg foreslår at du spiser fx 2 til 1½ time før træning så maden kan nå at sætte sig før du går i gang, og så udskyder din shake til lige efter træning. Evt. kan du drikke halvdelen inden og halvdelen efter.

Edited by Phil
Link to comment
Share on other sites

Hej Phil og tak for dit svar :bigsmile:

Det vil jeg prøve fremover!

Men altså det er okay med lidt sukker i shaken? Jeg vil selvfølgelig have købt mig noget druesukker som ikke skulle fede så meget?

Ps. Det var nu meningen at jeg ville poste i Kost og Tilskud, håber en Mod kan flytte den, beklager :blush:

Link to comment
Share on other sites

Efter træning smider jeg en shake ned bestående af:

40g prot pulver

90g Maltodextrin, komplekst kulhydrat der tager et stykke tid for kroppen at nedbryde. Herved har du energi i den første anabole fase efter din træning. (ca. 1g pr kilo kropsvægt)

+ evt noget kreatin.

Jeg fik foreslået dette af Tunen, og hvis der er nogen der har styr på sin kost, så må det være ham.

Link to comment
Share on other sites

Efter træning smider jeg en shake ned bestående af:

40g prot pulver

90g Maltodextrin, komplekst kulhydrat der tager et stykke tid for kroppen at nedbryde. Herved har du energi i den første anabole fase efter din træning. (ca. 1g pr kilo kropsvægt)

+ evt noget kreatin.

Jeg fik foreslået dette af Tunen, og hvis der er nogen der har styr på sin kost, så må det være ham.

Maltodextrin - er det noget man kan købe i alm. supermarkeder, eller skal jeg bestille det online?

Link to comment
Share on other sites

Kreatin? Hvornår burde jeg spise dette? - Ikke tidsmæssigt, men når jeg får for lidt af..?

Kreatin findes i fortrinsvis i rødt kød, så hvis du spiser meget af det, vil nu næppe opleve den store forskel. Ellers kan det være en god idé. Det er dog slet, slet ikke en nødvendighed, som nogle får det til at lyde som om. :newyear:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share