Fitnesscenter for unge på 14.


asret_91
 Share

Recommended Posts

Heeej Alle sammen :4thumbup:

Heg ville bare lige høre om nogle af jer kender et fitnesscenter hvor aldergrænsningen er fjorten?

Jeg vil rigtig gerne begynde, men forgæves. Man skal være 15-16 år på de centre jeg har spurgt. Jeg kan simpelt hen ikke finde nogle hvor man kan være 14. Vil I/du hjælpe?

Nå, men I må have det godt

hej :smile::wink:

Link to comment
Share on other sites

Heeej Alle sammen :4thumbup:

Heg ville bare lige høre om nogle af jer kender et fitnesscenter hvor aldergrænsningen er fjorten?

Jeg vil rigtig gerne begynde, men forgæves. Man skal være 15-16 år på de centre jeg har spurgt. Jeg kan simpelt hen ikke finde nogle hvor man kan være 14. Vil I/du hjælpe?

Nå, men I må have det godt

hej :smile::wink:

Der har lige været en større artikel om "træning for unge", hvor det fleste større centre var blevet spurgt om deres aldergrænser (inkl det lille bitte center i holte hvor jeg træner :nissegrin: ). Hvis jeg husker ret havde så godt som alle en generel regel om at man skulle være mindst 15, enkelte steder 18, med mindre forældrene gav lov.

Det ville nok hjælpe hvis du fortalte hvor i landet du havde planer om at træne. :smile:

Jeg har to forslag:

1. Styrkeløfterklubber eller mindre centre har nok lidt mildere regler på det punkt, så prøv at finde den slags i dit område.

2. Træn hjemme. Køb nogle justerbare håndvægte, en stang til kropshævninger eller hvad man nu kan finde på. Man kan få en overordentlig god træning med meget begrænsede midler hvis man er lidt kreativ. I denne tråd kan du nok hente inspiration.

Link to comment
Share on other sites

Der har lige været en større artikel om "træning for unge", hvor det fleste større centre var blevet spurgt om deres aldergrænser (inkl det lille bitte center i holte hvor jeg træner :nissegrin: ). Hvis jeg husker ret havde så godt som alle en generel regel om at man skulle være mindst 15, enkelte steder 18, med mindre forældrene gav lov.

Det ville nok hjælpe hvis du fortalte hvor i landet du havde planer om at træne. :smile:

Jeg har to forslag:

1. Styrkeløfterklubber eller mindre centre har nok lidt mildere regler på det punkt, så prøv at finde den slags i dit område.

2. Træn hjemme. Køb nogle justerbare håndvægte, en stang til kropshævninger eller hvad man nu kan finde på. Man kan få en overordentlig god træning med meget begrænsede midler hvis man er lidt kreativ. I denne tråd kan du nok hente inspiration.

Jeg har læst artiklen. Jeg synes det er ærgerligt at unge skal blive udelukket. Desuden bor jeg på Østerbro.

1. Jeg, har lagt mærke til et lille center i nærheden hvor jeg bor. tror lige jeg spør dem imorgen.

2. Jeg har prøvet at træne hjemme, men jeg synes at jeg mister lysten, fordi jeg gør det hjemme og alene.

Link to comment
Share on other sites

Nu er der jo nok grunde til at mange centre har aldersgrænser.

Mange er af den mening at udpræget vægttræning, og den dermed øgede testosteron produktion, ikke er nogen god ide for endnu ikke fuldtudvoksede børn....

Jeg vil gerne vædde min venstre arm på at centrenes aldersgrænser intet har at gøre med noget som helst "videnskabeligt". Intet andet har med fornuftig træningsviden at gøre i et kommersielt center så hvorfor skulle aldersgrænsen have det?

Desuden er det vel stadig op til "Unge må ikke træne med vægte" gruppen at føre fornuftigt bevis for at det vil skade de små poder med lidt fornuftig vægttræning.

Rommel

Link to comment
Share on other sites

at jeg skulle min. 16 pga. ''sikkerhedsmæssige årsager'' <---Plaat :blink:

Og dog ikke så underligt endda. Nede ved os har de der ejer centret selv børn på mellem 10 og 16 - de har trænet af og til fra de var en 7 - 8 år.

På trods af det har vi en aldersgrænse der hedder 15, og det er ganske enkelt for det ikke skal blive en børnehave. Det er selvfølgelig synd for de der gebærder sig pænt, men langt fra alle forstår hvordan man opfører sig i et center i en alder af 14 år - og derfor går det så også ud over de der forstår at tage hensyn.

Jeg vil gerne vædde min venstre arm på at centrenes aldersgrænser intet har at gøre med noget som helst "videnskabeligt".

Lige i øjet :wink:

Edited by Mølvis
Link to comment
Share on other sites

På trods af det har vi en aldersgrænse der hedder 15, og det er ganske enkelt for det ikke skal blive en børnehave. Det er selvfølgelig synd for de der gebærder sig pænt, men langt fra alle forstår hvordan man opfører sig i et center i en alder af 14 år - og derfor går det så også ud over de der forstår at tage hensyn.

Lige i øjet :wink:

Lige præcis - man plejer at sige et eller andet BS om sikkerhed eller forsikringen el. lign., men i virkeligheden drejer det sig om, at de kommercielle træningscentre ikke kan afsætte ressourcer til at holde en horde mindreårige i ørerne. I en seriøs idrætsforening, som f.eks. en vægtløfterklub, derjer det sig jo derimod netop om at opdyrke talent fra så ung en alder som muligt, og de har så også ekspertisen og tiden til at tage sig af yngre løftere.

Link to comment
Share on other sites

Vægtløfterklubben IK99 er en klar mulighed for god og billig træning. :smile:

Vægtløftningsklubben IK99

Gunnar Nu Hansens Plads 7

2100 København Ø

Telefon : 36495050

Mobil : 21450005

Kontaktperson : Bjarne Pedersen

Rommel

Okay, rigtig mange gang taaaak :4thumbup: Skal nok forhøre mig efter ferien. :bigsmile: Men er det kun vægttræning? eller?

Hej

Edited by asret_91
Link to comment
Share on other sites

Okay, rigtig mange gang taaaak :4thumbup: Skal nok forhøre mig efter ferien. :bigsmile: Men er det kun vægttræning? eller?

Hej

Der er ikke nogen aerobic- eller spininghold nej :wink:

Vi er nogle stykker fra mol der træner dernede, uden at have noget som helst at gøre med vægtløfterne (udøvere der dyrker den specifikke sport vægtløftning).

Link to comment
Share on other sites

Der er ikke nogen aerobic- eller spininghold nej :wink:

Vi er nogle stykker fra mol der træner dernede, uden at have noget som helst at gøre med vægtløfterne (udøvere der dyrker den specifikke sport vægtløftning).

Og du skal være mere end velkommen til at kontakte en af os, hvis du gerne vil ha en prøve time på et tidspunkt, så skal vi nok lukke dig ind :smile:

Link to comment
Share on other sites

Og dog ikke så underligt endda. Nede ved os har de der ejer centret selv børn på mellem 10 og 16 - de har trænet af og til fra de var en 7 - 8 år.

Ok det vil så sige at er man børn af forældre der ejer et center er man bedre opdraget. kan faktisk slet ikke følge en så latterlig regel :nonono: det næste bliver vel at er

du fyldt 60 må du skride igen for nu er du for sløv og langsom,:wink:

Edited by britone
Link to comment
Share on other sites

Står der noget om det er centret de har trænet i?

De har trænet hjemme ved sig selv - men det er sådan set underordnet.

Ejerne af centret bestemmer hvem de vil have i centret, så hvis de får lyst til at tage deres egne børn med, så gør de det.

Folk har i øvrigt lov at medbringe et barn hvis dette er under opsyn og betaler for træningen.

Edited by Mølvis
Link to comment
Share on other sites

Står der noget om det er centret de har trænet i?

For mig er det sådan set fuldstændigt ligegyldigt om det er i centeret de har trænet i, jeg mener stadigvæk det er en latterlig og åndsvag regel. ikke mindst set i lyset af der i

medierne er meget fokus på at unge bliver mere og mere overvægtige, og helt ærligt ville det genere dig at der stod en 14 årig ved siden af dig og trænede, det ville ikke

genere mig. dog er det da sket at et par ældre kvinder har siddet og sladeret på deres flade på maskiner andre stod og skulle bruge. jeg tror ikke det har så meget med

alder at gøre, mere at have lært at tage hensyn til andre menesker. og det er der ligeså mange ældre der skulle få sig lært. til trods for at vi ikke er enige ønsker jeg et godt

nytår. :superman:

Link to comment
Share on other sites

Der er i meget høj grad flere 14 årige med manglende situationfornemmelse.

Måske ikke i hvidovre, men sådan er det i midtjylland :tongue:

Desuden skal der jo være en grænse et sted, og det har de fleste valgt at sige er ved 15 år. Hvis den blev sat yderligere ned, er det jo bare de 12 - 13 årige der føler sig uretfærdigt behandlet i stedet :bigsmile:

Også et godt nytår til dig kammerat :tongue:

/ Søren :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Der er i meget høj grad flere 14 årige med manglende situationfornemmelse.

Måske ikke i hvidovre, men sådan er det i midtjylland

Desuden skal der jo være en grænse et sted, og det har de fleste valgt at sige er ved 15 år. Hvis den blev sat yderligere ned, er det jo bare de 12 - 13 årige der føler sig uretfærdigt behandlet i stedet

Også et godt nytår til dig kammerat

/ Søren

vi lader den ligge der Søren fedt at vide jeg har en kammerat i midtjylland :nissetunge:

Hygge :superman:

Link to comment
Share on other sites

På samme adresse ligger Sparta som er en atletik klub og løb.

Deres vægt rum i IK 99 er basis udstyr, intet fancy maskinpjat men fint udstyr til at blive stor og stærk

:blink: ,

Tror sgutte du har sat dine ben i IK99, vi har intet fancy maskinpjat.

Men Sparta skulle være udemærket, prismæssigt det samme.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
På samme adresse ligger Sparta som er en atletik klub og løb.

Deres vægt rum i IK 99 er basis udstyr, intet fancy maskinpjat men fint udstyr til at blive stor og stærk

:blink: ,

Tror sgutte du har sat dine ben i IK99, vi har intet fancy maskinpjat.

Men Sparta skulle være udemærket, prismæssigt det samme.

Prøv lige at læse hvad manden skriver een gang mere.......... :tongue::wink:

/Jakob

Link to comment
Share on other sites

Der er i meget høj grad flere 14 årige med manglende situationfornemmelse.

Måske ikke i hvidovre, men sådan er det i midtjylland :tongue:

Desuden skal der jo være en grænse et sted, og det har de fleste valgt at sige er ved 15 år. Hvis den blev sat yderligere ned, er det jo bare de 12 - 13 årige der føler sig uretfærdigt behandlet i stedet :bigsmile:

Også et godt nytår til dig kammerat :tongue:

/ Søren :innocent:

Grænsen skal sættes et sted. Men unge teenagere i træningscenter nej tak.

Nuvel, en teenagers krop burde kunne tåle belastningen fra vægttræning. Men det der nok kan være farligere kan være den umodne tilgang til træningen og manglende respekt for jernet som kan vis sig at være farligt for helbreddet.

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share