Jeg vil gerne have en lækker og veltrimmet krop...


torben-schmidt
 Share

Recommended Posts

Hej alle!

Jeg er en gut på 23 år, som har et nytårsfortsæt.

Jeg vil have en lækker krop (omformuleret: Jeg vil have en veltrimmet krop, som ser godt ud).

Jeg har motivationen, men jeg ved ikke hvordan man opnår målet.

Jeg kunne godt tænke mig nogle tips og råd til hvordan man som newbie påbegynder træningen på den mest optimale måde.

Jeg mangler også nogle kostvejledninger/kostråd, da jeg går ud fra at træningen ikke gør det alene. Jeg bliver jo nok også nødt til at omlægge mine kostvaner.

Jeg vejer i dag 55 kg og har en højde på ca. 180 cm. Jeg ved godt jeg er undervægtig og det er endnu et problem. Jeg vil på nuværende tidspunkt betegne mig selv som en slapsvans uden muskler. Det må der laves om på og jeg er villig til at gå meget langt for at ændre på det.

Jeg mangler bare en som vil tage udfordringen op og hjælpe mig. Er der nogle som tør?

På forhånd mange tak.

Mvh.

Torben Schmidt

Link to comment
Share on other sites

Jeg mangler bare en som vil tage udfordringen op og hjælpe mig. Er der nogle som tør?

Ja, jeg vover pelsen! :newyear:

For det første: Du spiser for lidt! :4mewantfood: Du skal have gang i "sunde" proteinholdige fødevarer som havregryn, mælk (masser af mælk!), tun, kød og bønner. Og massere af ris og pasta. Du kan med fordel også supplere op med forskellige olier som er rige på sundt fedt, fx sammen med proteinpulver morgen og aften. Der skal mad til og en del af det!

Med hensyn til træningen kan du læse denne artikkel. Den indfører dig rimeligt godt i hvad der er go og no-go:

Fundament træning for begyndere

Godt nytår

Rommel

Link to comment
Share on other sites

Ja, æd. Og jeg vil anbefale dig weight-gainer. Når du vejer så lidt er det tydeligt, at du ikke har været vant til at spise særligt meget. Og jeg tvivler altså på at du kan få nok mad ned i starten. Så supplér med 2-3 spoons WG om dagen, det gjorde jeg. Efterhånden nedtrappede jeg det, eftersom jeg vænnede mig til at spise mere. Nu bruger jeg det kun til min post-workout shake. :)

Link to comment
Share on other sites

Ja, æd. Og jeg vil anbefale dig weight-gainer. Når du vejer så lidt er det tydeligt, at du ikke har været vant til at spise særligt meget. Og jeg tvivler altså på at du kan få nok mad ned i starten. Så supplér med 2-3 spoons WG om dagen, det gjorde jeg. Efterhånden nedtrappede jeg det, eftersom jeg vænnede mig til at spise mere. Nu bruger jeg det kun til min post-workout shake. :)

Weightgainer er slet ikke nødvendigt... hvis han begynder at spise fornuftigt, er wg spild af penge. - en blanding af druesukker og proteinpulver er mere ideelt

Link to comment
Share on other sites

Jeg må sige jeg er overvældet over de mange, som har turdet tage udfordringen op og hjælpe mig :nissegrin:

Jeg er glad for de mange gode råd jeg pt. har modtaget. Nu vil jeg straks gå i gang med at oprette en log (efter opfordring fra LaMotta).

Så må vi se hvordan det hele vil udvikle sig i dette år. Jeg er i hvertfald interesseret i at gøre noget ved mit problem og jeg er sikker på det også nok skal lykkedes med lidt hjælp fra dette forum. Foreløbig tak.

Link to comment
Share on other sites

Weightgainer er slet ikke nødvendigt... hvis han begynder at spise fornuftigt, er wg spild af penge. - en blanding af druesukker og proteinpulver er mere ideelt

Jeg kan personligt slet ikke forestille mig noget mere klamt end en blanding af druesukker og proteinpulver :dry: Alt for sødt, og man kan sikkert smage den lidt 'klamme' proteinsmag for pulveret. Og "spise fornuftigt" er i hans tilfælde også at skovle mad ind - sikkert mere mad end han rent faktisk kan få ned til at begynde med. Envidere er druesukker ikke altid en god idé. Hos mange mennesker medfører at der samles en del væske i maven(hvis jeg ikke husker galt) hvilket medfører mavepine.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan personligt slet ikke forestille mig noget mere klamt end en blanding af druesukker og proteinpulver :dry: Alt for sødt, og man kan sikkert smage den lidt 'klamme' proteinsmag for pulveret. Og "spise fornuftigt" er i hans tilfælde også at skovle mad ind - sikkert mere mad end han rent faktisk kan få ned til at begynde med. Envidere er druesukker ikke altid en god idé. Hos mange mennesker medfører at der samles en del væske i maven(hvis jeg ikke husker galt) hvilket medfører mavepine.

Man spiser/drikker ikke kosttilskud fordi det smager godt! :cool: Jeg har i tidens løb drukket langt værre ting, så lidt fine fornemmelser skal da ikke stoppe en.

Rommel

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
en god måde at få meget energi ned er tørret frugt og div. nødder. Og så er der selvfølgelig mælkmælkmælk.

Hvad er der blevet af din mælkelog? :nonono:

:tongue:

Link to comment
Share on other sites

en god måde at få meget energi ned er tørret frugt og div. nødder. Og så er der selvfølgelig mælkmælkmælk.

Eftersom jeg ved, at du har meget forstand på nærmest alting, så vil jeg da lige komme med et spørgsmål, nu du nævner mælk. Jeg drikker selv afsindigt meget mælk, og især når jeg bulker. Dette fører dog til, at jeg jo får en enorm mængde af calcium. Kan jeg på nogen måde få en så stor dosis af Ca, at jeg kommer ud i noget eventuel forgiftning og/eller andre bivirkninger

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Eftersom jeg ved, at du har meget forstand på nærmest alting, så vil jeg da lige komme med et spørgsmål, nu du nævner mælk. Jeg drikker selv afsindigt meget mælk, og især når jeg bulker. Dette fører dog til, at jeg jo får en enorm mængde af calcium. Kan jeg på nogen måde få en så stor dosis af Ca, at jeg kommer ud i noget eventuel forgiftning og/eller andre bivirkninger

Nej.

Link to comment
Share on other sites

Eftersom jeg ved, at du har meget forstand på nærmest alting, så vil jeg da lige komme med et spørgsmål, nu du nævner mælk. Jeg drikker selv afsindigt meget mælk, og især når jeg bulker. Dette fører dog til, at jeg jo får en enorm mængde af calcium. Kan jeg på nogen måde få en så stor dosis af Ca, at jeg kommer ud i noget eventuel forgiftning og/eller andre bivirkninger

Det kan du risikere, hvis du samtidig tager syreneutraliserende midler mod fx. mavesår eller sure opstød over længere tid. Det kan forårsage hyperkalcæmi (forhøjet koncentration af kalcium i blodet) og metabolisk alkalose (baseoverskud i kroppen). Som oftest er det asymptomatisk, men kalciumaflejringer i fx. nyrerne kan opstå. Der er forskel på, hvor meget man nedregulerer absorptionen af kalcium ved høje indtag. Er man en en af dem, der ikke nedreguler meget, er man sandsynligvis i risikozonen. Indtag på over 2g/dag kalcium kan føre til lidelsen. Mælk indeholder 1,20 g/l. Lidelsen hedder milk-alkali syndrome.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share