Træning ved militæret?


Phil
 Share

Recommended Posts

Jeg fik i går med brev, at vide at nu skal jeg altså ind til militæret fra den 1 juli 2002, dvs. på mandag.... det kom som noget af en overraskelse, fordi jeg havde glemt alt om at jeg havde sat mig på venteliste, og at de dermed kunne finde på at indkalde mig 8 dage før jeg skulle møde ..

Det harmonerer slet ikke med mine planer, men en bekendt som har været inde for 10 år siden, gav mig en grund til at se lidt lysere på det hele, nemlig at alle kaserner har et træningsrum med bænke, skiver etc...

Jeg bor for langt væk fra kasernen til at tage hjem hver dag, så jeg skal have tiden til at gå med noget - jeg startede for 6 uger siden med et 3mdr HIT-baseret program fra getbig, men det er kun 3*1 time hver uge, og når jeg får oceaner af tid jeg ikke ved hvad jeg skal gøre med i militæret, ville jeg gerne have et program der fyldte dagene lidt bedre ud...

Det jeg søger er altså et program jeg kan køre mandag-tirsdag-onsdag-torsdag (fredag eftermiddag tager jeg hjem til odense), som jeg kan udføre med det udstyr der er tilgængeligt i militærets center (jeg ved slet ikke hvad slags udstyr de har, nogen der kan hjælpe?) - og som harmonerer med den militære træning som jo er mere styrke/konditions-betonet...

Jeg håber der er nogen der ved noget mere om militæret og muligheder for træning, og nogen der gider give mig et link til et godt program, eller anbefale noget!

Mvh Phil :)

Link to comment
Share on other sites

Først vil jeg lige sige tillykke med indkaldelsen, du kan roligt glæde dig selvom det kommer som en overraskelse.

Forvent at du i de første to-tre måneder ikke har overskud til regelmæssig træning. Eller måske har du overskud men tiden er ikke til det.

Grunden til dette er at denne periode er rekrut uddannelsen som er forholdsvis koncentreret med en del øvelser og "røv" :D :devil:

Men når rekrut tiden er over stået så har du fået banket din kondition op, hvis du giver dig i fut-lektionerne (fysisk uddannelse og træning).

Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor du skal være soldat henne men alle steder har du en grunduddannelse på 1½-3 måneder, så vidt jeg husker.

Skriv lige lidt om hvor du skal ind! Så er der nok nogle som kender stedet.

vh

jespernr

Link to comment
Share on other sites

Tillykke med indkaldesen, nogen af de bedste og fedeste oplevelser har jeg haft i forsvaret, var menig og siden hen sergent-elev!

Alle rekrutter har 3 måneders rekruttid hvor det bare er røv, det er her i testes for kondition, stress og smerte tærskel!

Det er et led i rekruttiden at sergenter f.eks. med vilje sender jer "for sent" til frokost i kantinen, og det er ligegyldigt hvor godt i har gjort jeres arbejde, i bliver ved indtil i har gjort jeres arbejde godt nok og det ku' f.eks. være rengøring af gevær, i kommer IKKE til frokost uden at jeres geværere er i orden!

Når i ankommer til kantinen, man har normalt 30 min. spisepause, er der kæmpekø og man kan ligeså godt droppe det, pga. forsinkelsen har i måske kun 10 - 15 min, du får ikke noget at spise!

Gennem den første 1-2 måned kommer du helt sikker i kalorieunderskud!!

Den 1½ måned inde i rekrutten, smed jeg 12 kg og du er fuldstændig smadret efter endt arbejdsdag + du har ikke tid til at træne bagefter!

Hvis du er heldig er der motionsrum på kassernen men de er for meste skod!

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal forresten lige høre hvor du aftjener værnepligt!?

Jeg selv var i Fredericia hos telegraftropperne og efter rekruttiden var der 3 måneders oplæring/træning i hærens radio/satelit udstyr.

Udover det var de sædvanlige ting som skydebane, rensning af geværer herfter, kortlæsning, panser/fly/artelleri kending, førstehjælp, ABC, altså "bløde" ting, så der var god tid til træning efter fyraften!

Mit råd til dig er at finde et program som øger din udholdendenhed/styrke, hypertrofi kan der ikke være tale om........

Man kan jo ikke midt i en øvelse hvor i skal indtage en bakke eller på marchture lige sige :"Arhh hvad!!, kl. er 15, jeg skal sku lige ha' min kylling og shake!!" :lol:

De der 6 - 8 måltider er umulige at overholde, og man kan kun ha' de udleverede feltrationer med, der er ikke plads til mere! Sådan en dåse skipperlabskovs er jo ikke ligefrem proppet med proteiner!

Link to comment
Share on other sites

Et godt råd:

Tænk over hvad du spiser fra starten. Maden i det danske forsvar er til grin og det betyder at du virkelig skal grov sortere i tilbuddene i kantinen. Der udover så er proteinpulver essentielt hvis du ikke vil have din proteinration dækket gennem fede kødretter som gullash, kødsauce, wienerschnitzel osv.

De har en okay salat bar og så ville jeg supplere med pulver.

men op med modet! Du får en god portion oplevelser og højest sandsynligt mange gode venner!

vh

Jespernr

Link to comment
Share on other sites

Tillykke med indkaldelsen :lol:

Jeg var selv inidkaldt for mange år siden efterhånden og det var først der at jeg begyndte at træne.

Selvom maden er noget l¤%&¤rt og det ikke altid er muligt at få trænet, er det muligt at få nogle fornuftige resultater alligevel.

Du må bare indstille dig på at være fleksibel og i stand til at improvisere.

Træn når du får mulighed for det og lad være med at stresse over at du nogle gange ikke kan komme til at træne.

Noget der måske kunne være en mulighed var at lade være med at dele kroppen for meget op. Grunden er at du kan være næsten sikker på ikke at kunne komme til at træne 4 gange om ugen. Hvis du kun splitter den op i 2-3 sessions skulle det være muligt.

Mht. til mad kan man også ligesågodt lade være med at blive for stresset. Det er givent at du kommer i kalorieundeskud en stor del af tiden, så bare æd løs fordi chancen for at du bliver fed er meget lille.

En god ide ville være at tage noget mad med hver uge, selvom de ikke vil have det på kassernerne og spis når du kan komme til det.

En god ting på øvelserne er at have din mad på dig hele tiden, så du ikke er afhængig af at kunne komme hen til en PMV eller noget andet.

Håber det kunne bruges.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share