Masse på arme..


fune
 Share

Recommended Posts

Hej, jeg har søgt lidt her inde og synes ikke rigtig jeg kunne finde noget om dette emne. Har egentlig et problem med mine arme, jeg kan ikke rigtig få nok masse på det stykke fra min biceps og op til skulderen. Har prøvet at tegne det i paint, med mine super kunst egenskaber :blush:

post-4851-1137517497.jpg

Men jeg har kigget lidt på forskellige steder, såsom http://www.exrx.net/Lists/WtMale.html men synes bare ikke rigtig finde ud af hvad jeg mangler, har prøvet at fokusere mere på biceps i en periode fordi jeg har fået fortalt den muskel strækker sig helt op til armhulen.. Men har så samtidig læst at for at få store overarme skal man have stor triceps. Så er lidt forvirret..

Så kommer mine spørgsmål: Skal jeg tage mere på, så jeg måske på den måde kan få noget masse der og så ombygge det til muskeler eller hvad gør jeg? Er der nogen øvelser jeg skal fokusere mere på end andre?

Håber i kan tyde min tegning og hjælpe mig :bigsmile:

/fune

Link to comment
Share on other sites

ja, du skal bare have lidt masse på biceps og triceps. men skulderen mangler sandsynligvis også noget masse, så du skal bare træne videre.

nogle af de øvelser du kan lave er fx

biceps:

(hammer)curl

concentration curl

triceps:

extension

kickback

skulder:

upright row/bent-over-row(så for du også lidt masse til brystet)

lying lateral raise/arnold press

ovenstående er allesammen øvelser som kan laves med håndvægte. de er alle på exrx.net

held og lykke

Link to comment
Share on other sites

til forsiden af skulderen er masser af presse-øvelser over hovedet, guld værd. Og skal nok give så meget tricepsmasse oveni, at du nok godt kan smide kickbacks ud. hehe.. (og nej, er ikke fan af såkaldt shaping-exercises som skal ramme en muskel på dens peak og hvad ved jeg.. :tongue: )

Til bagsiden vil roning med stang og dødløft gøre meget for at få det med.. Og evt kan du supplere med lidt bent-over laterals. Men personligt synes jeg ikke at det er nødvendigt (alt efter hvor meget bænk - og hvor lidt trække-øvelser du kører)

Edited by Francis
Link to comment
Share on other sites

Hvis din arm/skulder ser sådan ud, så er det bare om at komme igang med at træne :wink:

Spøg til side: Giv skulderpres førsteprioritet. Brug både stang og håndvægte. Evt. siddende med håndvægte og stående med stang. Gør evt. lidt mindre ud af bænkpres som lægges bagefter din deciderede skuldertræning. Tilføj en øvelse for siden af skulderen, f.eks. som tidligere nævnt lying lateral raise, eller alm. lateral raise og koncentrer dig på de to sidstævnte øvelser om at få øvelserne til at ramme skulderen rigtigt.

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

Spøg til side: Giv skulderpres førsteprioritet. Brug både stang og håndvægte. Evt. siddende med håndvægte og stående med stang. Gør evt. lidt mindre ud af bænkpres som lægges bagefter din deciderede skuldertræning. Tilføj en øvelse for siden af skulderen, f.eks. som tidligere nævnt lying lateral raise, eller alm. lateral raise og koncentrer dig på de to sidstævnte øvelser om at få øvelserne til at ramme skulderen rigtigt.

Det råd vil jeg stærkt tage til mig, da min skulder er mit svage punkt. Men vil det ikke være meget svære at stimulerer nogen vækst i kasserne når man ikke kan have nær så mange kg på stangen til bryst som man ellers kunne?

Link to comment
Share on other sites

Men vil det ikke være meget svære at stimulerer nogen vækst i kasserne når man ikke kan have nær så mange kg på stangen til bryst som man ellers kunne?

Du er da ikke en tøs.. Det er kun tøser der skal bave store kasser! Rigtige mænd skal have store skuldre og traps, og bare lige lidt markeret bryst.. :superman::tongue:

Link to comment
Share on other sites

dine skuldre der mangler :) har godt set et par knægte der ser så'n ud, og undskyld, men det virker somom de KUN træner deres are og tricep.. så, igang med skulder træningen :) Min træningspartner var langt fra bredskuldret, efter at jeg har kørt en masse skulder øvelser med ham er han vokset dejlig meget :) (*fnis* det lød homo, bar rolig var det ikk) :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share