Karen Ko - log nummer to


Karen Ko
 Share

Recommended Posts

  • Replies 52
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

I går:

En times aerobic med sved på panden :4thumbup: Desværre var vi kun fire fremmødte på holdet, så jeg håber vi kan blive ved med at træne om mandagen, da det er den eneste dag på ugen jeg kan.

I dag:

Sekvenstræning:

Leg press: 3*15*45 kg

Dips: 3*15*35 kg

Chest press: 3*15*18 kg

Pull down: 3*15*45 kg

Hyper extensions: 3*15

Seated cable rows: 3*15*18 kg

Jeg kan desværre ikke komme til at træne den næste lille uges tid, da den står på familiebesøg i hovedlandet og hovedstaden (men det er nu heller ikke så ringe)

Edited by Karen Ko
Link to comment
Share on other sites

Den sidste lille uge er det ikke blevet til anden træning end en masse gåture i København med barnevognen (og det blev også til et godt gensyn med Arne :4thumbup: )

I dag har den så stået på sekvenstræning:

Leg press: 3*15*45 kg (basis for flere kilo næste gang)

Dips: 3*15*35 kg (bider godt i mormor-armene)

Chest press: 3*15*18 kg (kan også mærkes)

Pull down: 3*15*45 kg (der kan jeg godt klare flere kilo næste gang)

Hyper extensions: 3*15

Seated cable rows: 3*15*18 kg

Jeg vil prøve at komme afsted til aerobic i morgen, men ellers er mandag den bedste aerobic dag for mig.

Link to comment
Share on other sites

Gårsdagens aerobic træning blev aflyst pga. for få fremmødte - æv bæv, så der blev slet ikke trænet i går. I dag har den så til gengæld stået på sekvenstræning med hele to styks PR :laugh::laugh:

Leg press: 3*15*50 kg (PR!)

Dips: 3*15*35 kg

Chest press: 3*15*18 kg

Pull down: 3*15*50 kg (PR!)

Hyper extensions: 3*15

Seated cable rows: 3*15*18 kg

Link to comment
Share on other sites

Her til morgen har den stået på 20 minutters step foran tv'et. Bettemanden er desværre begyndt at afvise sutteflasken (også selv om der er modermælk i), hvilket gør det endnu mere besværligt for mig at komme ud af huset mere end et par timer af gangen..... det er forhåbentlig kun en forbipasserende ting....

Link to comment
Share on other sites

Var nede i sekvenstræningscenteret i dag sammen med den bedre halvdel, der tilføjede en øvelse til mit program:

Fem minutters opvarmning

Leg press: 3*15*50 kg (der kommer mere på næste gang)

Dips: 3*15*35 kg

Hyper extensions: 3*15

Pull down: 3*15*50 kg

Chest press: 2*15*18 kg (fejlede i den sidste omgang efter 8 gentagelser, armene var helt syret til)

Seated cable rows: 3*15*18 kg

Military press: 2*15*10 kg (ren stang uden vægtskiver :blink: men det kunne godt nok mærkes)

Udstrækning

Godt at jeg skal til frisøren i morgen, for jeg kan allerede nu mærke at jeg ikke vil kunne løfte mine arme højt nok til at kunne vaske hår :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Mandag:

1 times god aerobic, der kunne mærkes i mavemusklerne (eller de sølle rester af dem :blush: )

Tirsdag:

Vejret var simpelthen for godt til at jeg ville træne i et halv-dunkelt træningslokale, så det blev til to timers tur med barnevognen i skoven (ca. 6 km.), men indlagte forhindringer, da der ikke var lige sneryddet alle steder :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag den 16. marts:

En tur til sekvenstræningscenteret:

Leg press: 3*15*50 kg (der kom ikke mere vægt på, da knæene har værket lidt)

Dips: 3*15*35 kg

Hyper extensions: 3*15

Pull down: 3*15*50 kg

Chest press: 3*15*18 kg

Seated cable rows: 3*15*18 kg

Military press: 3*15*10 kg

Her i weekenden har den stået på barnedåb og familie tam-tam, så det er ikke rigtig blevet til så meget træning. Sønnike er også ret krævende for tiden, han befinder sig i en overgang mellem at være ren brystbarn og så at skulle have mere fast føde - og han vil vist helst bare fortsætte med at være brystbarn, med det resultat at jeg bliver vækket ca. hver anden time natten igennem. Jeg har selvsagt ikke så meget energi i løbet af dagen, så når sundhedsplejersken har været her næste gang går vi for alvor i gang med at lære ham at spise mos og grød..... Det positive ved al amningen er at mit vægttab fortsætter stille og roligt, selvom jeg ikke har skåret ned på kalorieindtaget :smile:

Link to comment
Share on other sites

Så kom jeg endelig ud af starthullerne igen:

Mandag:

20 minutters dvd-step på stuegulvet. Tiderne for aerobic er desværre blevet rykket om mandagen, så de nu ligger rigtig skodagtigt i forhold til spisetider og putning af bettebjørnen.

Onsdag:

Sekvenstræning:

Leg press: 3*15*50 kg

Dips: 3*15*35 kg

Hyper extensions: 3*15

Pull down: 3*15*50 kg

Chest press: 3*15*18 kg

Seated cable rows: Blev ikke til noget, da der er blevet smækket et stort squatrack op lige der hvor jeg skulle have siddet (jeg kunne selvfølgelig gøre det til en øvelse at flytte rundt på squatracken.... og dog :blink: )

Military press: 3*15*10 kg

Link to comment
Share on other sites

Hej Karen,

Dejligt at se, at du er så aktiv. :4thumbup:

Jeg kom til at tænke på, hvis du er så fokuseret på at få mest ud af træningstiden, hvordan kan det så være, at du ikke træner flere helkropsøvelser?

Leg press: 3*15*50 kg

Dips: 3*15*35 kg

Hyper extensions: 3*15

Pull down: 3*15*50 kg

Chest press: 3*15*18 kg

Kunne vel reduceres til

Dips

Legpress

træk til bryst

Og så køre lidt flere sæt per øvelse. :smile: Fx 5 x 10-15 reps

Hr. K

Edited by Hr.Kirchebrandt
Link to comment
Share on other sites

Hr. K.: Jeg har ikke gjort de store tanker omkring øvelserne, andet end at det (næsten) er gennemgangen af de sekvensmaskiner der er i centeret + et par ekstra øvelser foreslået af min bedre halvdel :smile:

Umiddelbart behøver jeg ikke at gøre alt for meget ud af benene, men det kan godt være jeg skulle prøve kun at køre armøvelserne og så lave flere sæt?

Link to comment
Share on other sites

Hr. K.: Jeg har ikke gjort de store tanker omkring øvelserne, andet end at det (næsten) er gennemgangen af de sekvensmaskiner der er i centeret + et par ekstra øvelser foreslået af min bedre halvdel :smile:

Umiddelbart behøver jeg ikke at gøre alt for meget ud af benene, men det kan godt være jeg skulle prøve kun at køre armøvelserne og så lave flere sæt?

Det er i hvert fald værd at prøve :smile: Mht. benene, så skal du huske, at halvdelen af dit vækstpotentiale findes dér. Glipper du bentræning, så tager muskelvækst på resten af kroppen dobbelt så lang tid.

Opstramning = øget muskelmasse og mindre fedt%

Nu skal jeg ikke blande mig en hel masse i dit træningsprogram, da Peter ved langt mere om den slags end jeg, men jeg ville vælge 3-4 øvelser ved hvert træningspas. 1 x trækøvelse (fx rows), 1 x skubbeøvelse (fx dips el. chestpress) og 1 x benøvelse (fx benpres). Så ville jeg køre 1-2 opvarmningssæt, 2-3 sæt á 10-15 reps og afslutte med 1 sæt á 6-8 reps med lidt tungere vægt. :smile:

Hr. K

Edited by Hr.Kirchebrandt
Link to comment
Share on other sites

Jeg har faktisk talt med Karen om at nu hvor hun er i gang og har kørt lidt med lette reps (En fødsel er jo stadig lidt at komme sig over) så skal vi snart se på et program med lidt lavere reps og lidt mere fokus på at få hypertrofi..

Link to comment
Share on other sites

I lørdags:

Seks kilometer gåtur med barnevognen i det dejligste forårsvejr :4thumbup:

I går, tirsdag:

20 minutters dvd-step, der godt kan mærkes lidt i lårene i dag. Ulempen ved sådan et dvd-program er at man ikke har mulighed for at sætte tempoet op når man endelig har fået styr på trinene...... Kan være jeg skal se mig om efter nye step-programmer, der er lidt længerevarende og lidt sværere :wink:

Link to comment
Share on other sites

I dag:

Sekvenstræning:

Jeg har nu - efter forslag fra Hr. K. og vejledning fra min husbond - ændret lidt i programmet

Det ser nu ud som følger:

Fem minutters opvarmning

Derefter en opvarmningsrunde med:

Leg press: 1*15*50 kg

Dips: 1*15*35 kg

Hyper extensions: 1*15

Pull down: 1*15*50 kg

Chest press: 1*15*18 kg

Military press: 1*15*10 kg

Bend over rows: 1*15*10 kg

Herefter:

Leg press: 3*8*70 kg (der kan godt komme mere på)

Dips: 3*8*50 kg (den gør nazzzz :crazy: )

Pull down: 3*8*60 kg (kommer der forhåbentlig snart mere på)

Military press: 3*8*14 kg (den er hård ved mine pindarme)

Bend over rows: 3*8*14 kg (der kan jeg godt løfte mere)

Spændt på at se hvordan det går næste gang, når jeg ikke har chef-indpiskeren med til træning.... :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Sekvenstræning i dag:

Ti minutters opvarmning

Leg press: 1*15*50 kg +*8*75 kg (PR!)

Dips: 1*15*35 kg + 3*8*50 kg

Hyper extensions: 1*15

Pull down: 1*15*50 kg + 3*8*65 kg (PR!)

Military press: 1*15*10 kg + 3*8*14kg

Bend over rows: 1*15*10 kg + 3*8*20 kg (PR!)

Det hele kørte rimelig godt og der blev smidt flere kg på nogle af øvelserne - så jeg er godt tilfreds :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

I dag har jeg så taget hul på den næste Pilates-dvd i "Pilates med kvalitet"-serien. Der var masser af nye øvelser, og en hel del som mine stakkels alt andet end stramme mavemuskler havde det noget hårdt med :crazy:

Meget udfordrende (= godt!), og masser af teknik der kan forbedres løbende.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Opvarmning

Leg press: 1*15*50 kg +*8*75 kg

Dips: 1*15*35 kg + 3*8*50 kg

Hyper extensions: 1*15

Pull down: 1*15*50 kg + 3*8*65 kg

Military press: 1*15*10 kg + 3*8*14kg

Bend over rows: 1*15*10 kg + 3*8*20 kg

Jeg var noget flad i dag, så der blev ikke sat nogle PR...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share