Karen Ko - log nummer to


Karen Ko
 Share

Recommended Posts

Ja, jeg har haft en log for et par år siden, men den har været på stand-by bla. pga. for meget arbejde, flytning og dårligere træningsforhold. Nu er situationen imidlertid den at jeg for 8 uger siden fødte verdens dejligste dreng, og derfor nu har behov for at komme tilbage i form - bare sån' lidt :bigsmile:

Planen er at kaste mig over Pilates og at kombinere lidt med besøg i det lokale sekvenstræningscenter. Når vejret bliver til det skal løbeskoene støves af, og så har jeg et par rulleskøjter der også skal luftes (har ikke rigtig turdet det der med rulleskøjter mens jeg var gravid).

Min mave har næsten fundet tilbage til sit gamle udseende, men lårene og po-po'en kan godt trænge til at blive strammet lidt op. Jeg vil gerne kunne passe mine bukser igen - så det er et af mine primære mål.

Den store udfordring bliver at få fundet plads til træningen mellem amningerne, bleskiftene og middagslurene, men jeg har en forhåbning om at en log her på MOL vil kunne virke motiverende.

Hvis der er nogle mødre (eller fædre) med gode tips, så kom glad med dem :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 52
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ja, jeg har haft en log for et par år siden, men den har været på stand-by bla. pga. for meget arbejde, flytning og dårligere træningsforhold. Nu er situationen imidlertid den at jeg for 8 uger siden fødte verdens dejligste dreng, og derfor nu har behov for at komme tilbage i form - bare sån' lidt :bigsmile:

Planen er at kaste mig over Pilates og at kombinere lidt med besøg i det lokale sekvenstræningscenter. Når vejret bliver til det skal løbeskoene støves af, og så har jeg et par rulleskøjter der også skal luftes (har ikke rigtig turdet det der med rulleskøjter mens jeg var gravid).

Min mave har næsten fundet tilbage til sit gamle udseende, men lårene og po-po'en kan godt trænge til at blive strammet lidt op. Jeg vil gerne kunne passe mine bukser igen - så det er et af mine primære mål.

Den store udfordring bliver at få fundet plads til træningen mellem amningerne, bleskiftene og middagslurene, men jeg har en forhåbning om at en log her på MOL vil kunne virke motiverende.

Hvis der er nogle mødre (eller fædre) med gode tips, så kom glad med dem :4thumbup:

Nu ved jeg ikke, hvor du bor, men hvis det er i nærheden af et skovområde, en park med ikke alt for velplejede stier eller lignende, så kan du slå to fluer med et smæk. Når barnet skal sove til middag, lægger du det i barnevognen og begiver dig ud på en lang gå tur i ujævnt og bakket terræn. Noget i retning af Marselisborgskoven i Århus eller den uplejede del af Sohngaardsholmsparken i Aalborg, hvis nogen af de to steder siger dig noget.

Det giver barnet en god og dyb søvn at genopleve de mange rystelser og bump fra graviditeten (siger min søster, som selv gik i Marselisborgskoven med sine piger :wink: ), og det giver rigtig god full-body motion at tage militærstøvlerne på og gå to timer i kuperet terræn med en barnevogn (siger jeg, som har gået mange mange mange kilometer på den måde :walking: ).

Link to comment
Share on other sites

Først tillykke med knægten - og velkommen tilbaws til MOL. :bigsmile: Dernæst kan jeg kun istemme med Bruno ifht. barnevognsturene :4thumbup:

Jeg har selv været på diæt to gange imens min datter brugte sin barnevogn og det er en perfekt måde at kombinere motion, samvær, men også at få opfyldt barnets søvnbehov :smile: Pilates lyder rigtigt godt, skal selv til at igang med det i forbindelse med diæt. Skal der vægt på skemaet, vil jeg helt klart anbefale noget fullbody for at nå mest muligt på kortest tid :smile: Udover det så er det vist noget med at din gemal har tjek på det mere styrkeprægede :showoff::wink:

Go træningslyst :superman::superman:

Edited by LungBrush
Link to comment
Share on other sites

Jeg startede ud i formiddags med at prøve en step-dvd jeg har haft liggende længe. Der var 20 minutters step på, og det var rigeligt til mig her i første omgang :blink: Jeg skal lige have koordineret arme og ben igen.... tænk at man kan glemme sådan noget..... Men jeg fik da sved på panden.

Her i eftermiddag har jeg været en tur ude med barnevognen, men der er for meget sne til at man kan komme særlig meget rundt i terrænet. Så da vi kom hjem blev det til en lille let workout med sneskovlen i stedet.

Jeg lægger blidt ud, da jeg lige skal have fundet ud hvor god/dårlig min form er pt., og hvor meget jeg kan komme afsted med samtidig med baby-pasningen. Så der bliver ikke træning hver dag (udover de obligatoriske knibeøvelser)

Link to comment
Share on other sites

Ja-ja, jeg skal nok! :smile:

På step-dvd'en var der også 20 minutters fitness tube øvelser, så dem har jeg lige været igennem. Dog sprang jeg let hen over maveøvelserne, idet jeg synes pilates øvelser er bedre og mere kontrollerede. Jeg kommer til at kunne mærke mine mormorarme i morgen, men det gør ikke noget :blink:

Link to comment
Share on other sites

Dagens motion: 1½ times gåtur med barnevognen i det flotteste solskinsvejr i et snedækket landskab.

Velkommen til Karen!!!!

.. Og gårsdagens motion - lyder daaaaajlig.. Nyder selv, sådanne tuuure :blush:

Hold Humøret i Top & Ha en superfantastisk Weekend - Lars B

style7,BAD-spc-BOY.png

Link to comment
Share on other sites

I går: 5 km gåtur med barnevognen i knaldgodt vejr (det var også min fødselsdag :innocent: )

I dag: 70 minutters aerobic på et nystartet hold på den lokale skole. Der var både noget dansekoreografi og en masse maveøvelser, armøvelser og ben/balleøvelser. Jeg får DOMS i maven i morgen :blink: Jeg fik rigtig meget sved på panden og det var rigtig lækkert, men jeg kan godt mærke at det er meget lang tid siden jeg har lavet sådan noget træning

Link to comment
Share on other sites

I går: 5 km gåtur med barnevognen i knaldgodt vejr (det var også min fødselsdag :innocent: )

I dag: 70 minutters aerobic på et nystartet hold på den lokale skole. Der var både noget dansekoreografi og en masse maveøvelser, armøvelser og ben/balleøvelser. Jeg får DOMS i maven i morgen :blink: Jeg fik rigtig meget sved på panden og det var rigtig lækkert, men jeg kan godt mærke at det er meget lang tid siden jeg har lavet sådan noget træning

Tillykke med fødselsdagen!!! :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning har bestået i en halv times basis pilates ud fra Ditte Overgaards dvd (en fødselsdagsgave). Meget stille og meget roligt, hvilket ikke gør spor da jeg har doms i maven fra træningen i mandags :crazy:

Jeg har også hele "Pilates med kvalitet" programmet på dvd, og det går jeg snart i gang med. Det har både længere træninger, og flere øvelser (og så har jeg haft Lotte Paarup som træner i fitnessdk for et par år siden).

Link to comment
Share on other sites

I dag: 20 minutters morgenstep med Gitte Schnell på dvd'en. Jeg er ved at komme efter arme-ben koordineringen (gentagelse fremmer forståelsen :laugh: ), så jeg fik tonset noget mere igennem. Lillemanden var også så venlig at sove hele tiden, så jeg kunne koncentrere mig om træningen

Link to comment
Share on other sites

I dag: 20 minutters morgenstep med Gitte Schnell på dvd'en. Jeg er ved at komme efter arme-ben koordineringen (gentagelse fremmer forståelsen :laugh: ), så jeg fik tonset noget mere igennem. Lillemanden var også så venlig at sove hele tiden, så jeg kunne koncentrere mig om træningen

Hej Karen.

Ville lige hilse på.

Jeg har for længe siden fuldstændig opgivet step...efter en episode hvor en instruktør på et begynderstep-hold måtte ned og vejlede mig (og kun mig) mens resten af holdet kørte serien igennem uden problemer. Det var SÅ pinligt :tongue:

Det lyder da til at gå forrygende med opdragelsen af den lille? Han har da forstået at sove på de rigtige tidspunkter

Fortsat god træning og god weekend

-Camilla

Link to comment
Share on other sites

Træning

I går: 45 minutters pilates med Lotte Paarup på dvd'en. Det gik fint, men der er masser af teknik at arbejde med før øvelserne bliver rigtig gode .... men det skal nok komme.

I dag: 20 minutter med Gitte Schnell og stepbænk + fitness tube. Får doms i mine pindarme i morgen :cry:

Camilla: Har også prøvet det med at være en elefant i et glashus mht. aerobic og step. Derfor er hjemme-træning foran fjernsynet meget taknemmligt :bigsmile: Ellers har jeg som regel været stædig, og så kommer man efter det efter nogle gange (alt efter hvor svær koreografien er)

Link to comment
Share on other sites

I går:

En times aerobic med lidt indlagt styrketræning. Vores træner er med på at udvide træningen sådan at vi i stedet for en gang om ugen nu får mulighed for at gå tre gange om ugen! Ikke dårligt, men jeg får nok ikke mulighed for at komme afsted mere end en gang om ugen så længe jeg ammer.

I dag bliver hviledag med allerhøjst en gåtur med barnevognen - har meget doms i mine lårbasser :crazy:

Edited by Karen Ko
Link to comment
Share on other sites

Så blev det endelig tid til at komme ned i centeret med Norsk Sekvenstræning. Jeg fik lige snuset lidt til det i dag, men fra næste uge bliver det alvor :crazy:

Øvelserne er:

Seated leg press

Dip machine

Hyper extensions

Machine pulldown

Chest press

Seated cable rows

Maveregionen får jeg trænet med Pilates, og ben og baller får tæsk med step og aerobic, så nu skulle jeg være dækket sådan nogenlunde ind. For at være økonomisk med den tid jeg er væk fra sønnike, bliver det nok sådan at jeg tager en omgang sekvenstræning hver mandag lige inden aerobic (foregår i samme hal), og så må jeg se om ikke jeg kan få klemt en halv time ind senere på ugen.

Link to comment
Share on other sites

I går nåede jeg så både at få startet på sekvenstræningen og være til en times aerobic.

Sekvensøvelserne så således ud:

Opvarmning på circuit trainer

Leg press: 2*15*40

Dips: 2*15*glemte at se vægten

Chest press: 2*15*13,5

Pull down: 2*15*40

Hyper extensions: 2*15

Desværre blev det ikke til cable rows, da pladsen var optaget af bænkpressere.

Der er helt klart plads til forbedringer og større belastninger, men nu vil jeg lige ordentligt i gang, og så se om jeg ikke kan nå at komme tre gange igennem sekvensen i stedet for blot to.

Men alt i alt en god dag i går med sved på panden (og bønnegryde tilberedt af husbonden da jeg kom hjem :4thumbup: )

Link to comment
Share on other sites

I går:

Jeg nåede ned i træningscenteret og fik kørt lidt sekvenstræning mens bettebjørnen sov middagssøvn i barenevognen udenfor vinduet :smile:

Opvarmning på circuit trainer (eller ellipsetræner eller hvad sån en nu hedder...)

Leg press: 2*15*45 kg

Dips: 2*15*35 kg

Chest press: 2*15*13,5 kg

Pull down: 2*15*45 kg

Hyper extensions: 2*15

Seated cable rows: 2*15*13,5 kg

Stadig masser af plads til øget belastning eller flere gentagelser, men starter stille og roligt op.

Edited by Karen Ko
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share