Hvordan bliver jeg hurtigere?


klowN
 Share

Recommended Posts

Jeg gider ikke til at quote alle dem der har sagt, at man bare skal fokusere på lave reps, så vil det give eksplosivitet. Det passer jo ikke, man skal fokusere på at køre den koncentriske fase hurtigt (eksplosivt) og langsomt ved den eccentriske. At man så tager lave reps., har jo ikke noget med det at gøre. Altså: hurtigt op i squat og langsomt ned :smile:

:nonono:

Synes du skulle prøve at læse artiklen her.

Link to comment
Share on other sites

:nonono:

Synes du skulle prøve at læse artiklen her.

Har ikke lige læst artiklen endnu.

Men kort fortalt er den eneste grund til at lave den eccentriske fase langsom at forlænge TUT (time under pressure) for øget protein degeneration. Dette har kun betydning for opbygning af muskelmasse. Du bliver ikke hurtigere af det. Nærmere tævtimod da det trætter og giver mindre overskud til det koncentriske arbejde - så nope.

Hvad er virkelig undrer mig her er at træneren bare siger: du skal være hurtigere.

ER det ikke hand opgave at opbygge træningen så du bliver hurtigere? Eller i det mindste give dit direktioner på hvordan og hvornår!!!!!! du skal træne for det.

Jeg vil blive stiktosset hvis nogle af mine svømmere pludselig rendte rundt og lavede deres træning uden at snakke med mig om at få det tilpasset træningsplanen!

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share