Mavetræning i en maskine......


Supersonic
 Share

Recommended Posts

Jeg er lige begyndt i et center, da det sted hvor jeg normalt går (på en skole) har sommerlukket´. :puke2:

I det nye center har de en maskine til træning af maven (se link Her)

Da jeg er ude efter nogle rockhard abs, er mit spørgsmål om denne maskine er effektiv, eller er det bare et forsøg fra producenterne af træningsmaskien på at sælge flere underlige maskiner.

Jeg kører i forvejen Pavel's maveøvelse (anbefalet af TJ), og den er jeg vildt glad for. Desuden kører jeg kneeraise, samt en enkelte mere (aner ikke hvad den hedder) Men jeg synes ikke de øger volumen af mine abs. Vil det ske hvis jeg begynder at bruge maskine. Da det jo er muligt at tage Maaaange kilo på.

Mvh

Supersonic

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig kan maskinen bruges, men ret ofte er disse maskiner ikke særlig alsidige i forhold til folks højde. Så man kan sagtens sidde akavet og hvis det er tilfældet, ja så er det bare en normal mavebøjning med benene oppe og en evt vægt på brystet. Jeg ville til enhver tid foretrække den fri udgave....desuden ligner man også en der desperat prøver at gi' sig selv et blowjob i de der maskiner :D

Hvis du kan bruge maskinen og føler en tilsyring af dine mavemuskler uden nogen gener pga den måde man skal sidde på, ja så kan du bare bruge maskinen.

Link to comment
Share on other sites

Lige et lille spørgsmål...

Når man nu træner mave i sådan en maskine som Supersonic snakker om, så træner man hele rectus abdominis, men er det muligt at maskine træner det øverste af mavemusklerne mere end det nederste??

Grunden til mit spørgsmål er at mine "øverste" mavemuskler er MEGET større end de nederste!

Hvilke øvelser er bedst for de "nedre" mavemuller?

Link to comment
Share on other sites

Typen> At dine "øvre" mavemuskler er meget større end dine "nedre" er nok på grund af din genetik snare end det er øvelsens skyld.

Din m. rectus abdominis er funktionelt én enhed og ikke en øvre og nedre muskel. Det vil sig, at uanset hvilken øvelse du bruger til at træne den med, så påvirker det hele musklen. Forsøg har dog vist, at man kan opnå en større spænding i hhv. den øvre og nedre del alt efter hvilken øvelse man vælger, men spændingsforskellen er ikke så stor, at det vil resulterer i en dramatisk volumen forskel.

En øvelse, som jeg dog finder er med til at øge volumen af den nedre mavemuskulatur, er når du er fuldt kontraheret i toppen af din bevægelse, så puster du ud, fuldstændig tømmer lungerne og holder spændingen- det forholder sig nemlig sådanne at dine mavemuskler fungerer som accesoriske ekspirationspirations muskler. Specielt din indre m. transversus abdominis er meget aktiv ved at presse dine tarme og andre organer op mod mellemgulvet for derved at tømme lungerne. M. transversus abdominis kan ses ud for den nederste del af den lige mavemuskulatur lige over lyskeregionen.

Link to comment
Share on other sites

En øvelse, som jeg dog finder er med til at øge volumen af den nedre mavemuskulatur, er når du er fuldt kontraheret i toppen af din bevægelse, så puster du ud, fuldstændig tømmer lungerne og holder spændingen
Okay, det vil sige at hvis jeg f.eks. laver alm. crunches, skal tømme lungerne fuldstændig for luft når jeg er "siddende" (kontraheret??) og holde spændingen lige indtil jeg er vandret igen hvor jeg så tager luft??
det forholder sig nemlig sådanne at dine mavemuskler fungerer som accesoriske ekspirationspirations muskler

Det er jeg sgu lige nød til at få defineret :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Okay bare for lige at sikre at jeg er helt med!

1: Tag luft i bunden af øvelsen

2:pust alt luft ud og kør den eccentriske del blå-hovedet

3: Start forfra med luft-indtag

Giver det menig?

Det skulle også hjælpe på indre m. transversus abdominis. Det er den som holder mullerne på plads, ik?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share