Incline bænkpres


R0mme1
 Share

Recommended Posts

Ville det være bedre at gøre: En Incline Close Grip Bænkpres, istedet for Incline Bænkpres+SkullCrusher?

Jeg rammer allerede Pec Clavicular, i MP og normal BP. Så burde det egentligt gøre den store forskel med at skifte?

Og der skal lige noteres, at jeg lægger rimelig stor vægt på at Pec Clavicular bliver markeret.

Link to comment
Share on other sites

Ville det være bedre at gøre: En Incline Close Grip Bænkpres, istedet for Incline Bænkpres+SkullCrusher?

Jeg rammer allerede Pec Clavicular, i MP og normal BP. Så burde det egentligt gøre den store forskel med at skifte?

Og der skal lige noteres, at jeg lægger rimelig stor vægt på at Pec Clavicular bliver markeret.

Nu ved jeg ikke hvordan resten at dit program er sat sammen, så det kan godt være lidt svært kommentere om du skal skift incline BP + skull crusher ud med incline close grip BP, men synes ikke umiddelbart der er nogen grund til at skifte de to øvelser ud med en, og glose grip vil, mht. til øvre bryst bare ramme mere på midten af det, og så får du ikke en ordentlig træninng af hele toppen.

Men smid resten af dit bryst og triceps program så vil det være lidt nemmere at komme med et rigtig konstruktivt svar. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Okey, her er det:

5 x 5 x Bænkpres

5 x 5 x Incline Bænkpres á 40 grader

5 x 5 x Military Press

5 x 5 x French Press - Skullcrusher

Okay, nu ved jeg ikke hvor lang tid du har trænet i, men jeg går ud fra at du gerne vil opnå noget masse osv.

Jeg ville nok ændre bryst programmet til følgende:

Bænkpres: 1x15 1x10 3x5-8

Incline: 4x10

DB Flyes: 3x10

Pull over: 4x12

Kør evt. Cable cross over: 4x8-10, hvis du gerne vil have lidt til midten og bunden

Hvad angår dit triceps program vil jeg nok ændre det til noget ala det her:

Rope pressdown: 1x15 1x12 2x10

French Press: 4x10

- kør evt. 3x10 kick-backs hvis du lige skal ha det sidste pump på, men 2 øverlser er nok.

Og ang. military press så skal du nok køre det sammen med skulderen.

Nu kan jeg desværre ikke prale af at mit program forslag bygger på en helt masse teori, andet end jeg selv kører noget der minder om, og det virker sgu :4thumbup:

Men hvad er det for et program du kører lige p.t.????

Link to comment
Share on other sites

Tjaa, jeg har trænet i cirka 3-4 måneder nu, og det har været Fullbody hele vejen igennem. Dog skifter jeg til 2 Split snart...(altså 4 træninger per uge), da jeg synes at fullbody tar alt for meget af kroppen, da jeg bliver nød til at sove når jeg kommer hjem fra en fullbody træning, da jeg er så udmattet :blush:

Og jeg havde tænkt mig den her træning:

Og det er altså ikke den nuværende træning.

Ryg/Biceps:

5 x 5 x Chin Up

5 x 5 x Shrug

5 x 5 x BB Bent over Row

3 x 10 x 45º Hyperextension(ingen vægt)

4 x 8 x Dumbell Curl

4 x 8 x Preachers Curl

Bryst/Triceps/Skulder:

5 x 5 x Bænkpres

5 x 5 x Incline Bænkpres

5 x 5 x High Row

3 x 8 x Cable Cross

5 x 5 x Military Press

2 x 3 x 5 xx/xx-5/xx-10 kg Cable Pushdown

5 x 5 x French Press

Skulderdagen, skal den være med Ryg, oder Bryst?

Og nej, ingen bentræning. Jeg har sku større ben end de fleste mennesker i forvejen 8) Og de måler 58cm i skridthøjde.

Edited by R0mme1
Link to comment
Share on other sites

Tjaa, jeg har trænet i cirka 3-4 måneder nu, og det har været Fullbody hele vejen igennem. Dog skifter jeg til 2 Split snart...(altså 4 træninger per uge), da jeg synes at fullbody tar alt for meget af kroppen, da jeg bliver nød til at sove når jeg kommer hjem fra en fullbody træning, da jeg er så udmattet :blush:

Og jeg havde tænkt mig den her træning:

Og det er altså ikke den nuværende træning.

Ryg/Biceps:

5 x 5 x Chin Up

5 x 5 x Shrug

5 x 5 x BB Bent over Row

3 x 10 x 45º Hyperextension(ingen vægt)

4 x 8 x Dumbell Curl

4 x 8 x Preachers Curl

Bryst/Triceps/Skulder:

5 x 5 x Bænkpres

5 x 5 x Incline Bænkpres

5 x 5 x High Row

3 x 8 x Cable Cross

5 x 5 x Military Press

2 x 3 x 5 xx/xx-5/xx-10 kg Cable Pushdown

5 x 5 x French Press

Skulderdagen, skal den være med Ryg, oder Bryst?

Og nej, ingen bentræning. Jeg har sku større ben end de fleste mennesker i forvejen 8) Og de måler 58cm i skridthøjde.

Jeg ville flytte Military, til Ryg/Biceps, og tage laterals med plus evt en øvelse mere, så du får en Ryg/Skulder/Biceps dag.

Derudover vil jeg anbefale at du smider 45 grader hyperext. af h.... til og så køre noget dødløft istedet, for det skal du have med i dit program.

Ligeledes er det bare en dårlig undskyldning ikke at køre ben, fordi de er "store".

Typisk diskopumper kommentar.

Nej du. Du skal squatte, ikke bare for bentræningens skyld, men for hele kroppens skyld. For det første ender du ikke med en krop der ser total latterlig ud pga storke benene (her snakker vi selvfølgelig hvis du om lang tids overkrops træning :smile: ), for det andet er squat en af basisøvelserne, der simpelthen er essentiel i et program.

Til biceps: Hammer er også en rigtig god øvelse

Som konklusion ville jeg sige Ben/Bryst/Triceps og Ryg/Skulder/Biceps

Link to comment
Share on other sites

Okay, nu ved jeg ikke hvor lang tid du har trænet i, men jeg går ud fra at du gerne vil opnå noget masse osv.

Jeg ville nok ændre bryst programmet til følgende:

Bænkpres: 1x15 1x10 3x5-8

Incline: 4x10

DB Flyes: 3x10

Pull over: 4x12

Kør evt. Cable cross over: 4x8-10, hvis du gerne vil have lidt til midten og bunden

til midten??? du mener da vel ikke at cable cross (eller andre øvelser) aktivere den inderste del af muskelfibrene mere end resten?

Jeg har svært ved at se nogen speciel idé i de valgte sæt/rep kombinationer.

Hvad angår dit triceps program vil jeg nok ændre det til noget ala det her:

Rope pressdown: 1x15 1x12 2x10

French Press: 4x10

- kør evt. 3x10 kick-backs hvis du lige skal ha det sidste pump på, men 2 øverlser er nok.

Pump er meget sjovt, men hvad skal man bruge det til, hvis man vil være stor og/eller stærk?

Og ang. military press så skal du nok køre det sammen med skulderen.

Kommer vel an på hans programstruktur

Men hvad er det for et program du kører lige p.t.????

Godt spørgsmål :smile:

Link to comment
Share on other sites

Gode argumenter :)

Men er den Lateral Raise egentligt ligeså god som Opret Ro?

Men det bliver stadig ikke til noget ben træning til mig :tongue4:

Og det er hermed noteret at skulder er med på rygdagen :)

Den der biceps øvelse, starter med at jeg har hammer grebet, indtil halvvejs hvorefter jeg drejer db så den bliver vandret ved top :)

Edited by R0mme1
Link to comment
Share on other sites

Gode argumenter :)

Men er den Lateral Raise egentligt ligeså god som Opret Ro?

Men det bliver stadig ikke til noget ben træning til mig :tongue4:

Den der biceps øvelse, starter med at jeg har hammer grebet, indtil halvvejs hvorefter jeg drejer db så den bliver vandret ved top :)

Laterals rammer den laterale skuldermuskel, deraf navnet. Opret ro, hvis jeg tror du mener den jeg mener, rammer mere den bredde rygmuskel alias vingerne. SE BORT FRA DETTE - MÅ HA` VÆRET HELT VÆK. DET ER NONSENS. DEN RAMMER SELVFØLGELIG DELTOID.

Ang. squat. Kan kun sige en ting: Du vil få meget bedre resultater og en harmonisk krop.

Hammer udføres med hammergreb under hele øvelsen, dvs ikke noget med at dreje i håndledet.

God træning

Edited by Don Pedro
Link to comment
Share on other sites

Laterals rammer den laterale skuldermuskel, deraf navnet. Opret ro, hvis jeg tror du mener den jeg mener, rammer mere den bredde rygmuskel alias vingerne.

Ang. squat. Kan kun sige en ting: Du vil få meget bedre resultater og en harmonisk krop.

Hammer udføres med hammergreb under hele øvelsen, dvs ikke noget med at dreje i håndledet.

God træning

Tak for rådene :)

Link to comment
Share on other sites

Kan du ikke bare indsætte ben mellem en af dagene?

Altså hvis du træner man-, tirs-, tors- og fredag så indsæt det om onsdagen?

Så skulle det du har trænet man- og tirsdag stadigvæk ikke blive ramt og du nedbryder ikke mere end du opbygger. Plus at nå du så endlig få trænet ben få du også et højere et-eller-andet stof som skulle være vigtigt (Eller hvad man nu sidder). Så behøver du ikke træne for meget de andre dage eller have mange øvelser der:)

EDIT: Undskyld det ikke rigtigt højere til selv emnet, men mere et spørgsmål/svar til det med benen

Edited by mehateme
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share