789's log


789
 Share

Recommended Posts

Du træner mere på en uge end jeg gør på et år. Seriøst. Du er er fandme vild :smile:. Har du ikke mulighed for at blive til noget indenfor løb feks? Eller det er måske ikke lige det du har lyst til?

K

Måske kunne jeg drive det til at kunne løbe med i den danske elite, men det er ikke det jeg finder sjovt.

Jeg elsker at møde op til træning og løbe en tur med vennerne - det er min motivation, ikke tider eller titler som sådan. Men det er da sjovt når man løber nye rekorder hjem.

Mht til træning, er er der masser af løbere blandt de bedre danske motions- og eliteløbere som ligger og træner en del mere. Jeg føler dog, at jeg med min nuværende træning har fundet et niveau som jeg føler passer til mig og min hverdag.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • Replies 369
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Træning d. 18.5

Stryketræning, øvelser supersættet to og to:

5 X (5reps benpress med 100kg + 5 kropshævninger med 20kg i bælte)

5 X (2reps dødløft med 100kg + 5reps milipress med 30kg)

3 X (8reps i en row-maskine med 5 klodser + 8reps mavebøjninger

Løb:

20min opvarmning, herefter en pyramide på bane

200-400-800-1200-1600-1200-800-400-200

30min afjog

Link to comment
Share on other sites

Træning 19.05

Tidlig mogensvømning (gab gab...)

400m opvarmning

600m teknik

Hoved serie:

6x(200fri + 50ryg + 2x100arm med plade + 4x25sprint + 50ryg)

200m afsvømning

Løb en times tid med nogle motionister jeg mødte i skoven.

Helt roligt tempo kmkring 4:45min/km

Flot tur i skoven og hjem langs havet.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nu vil jeg ikke quote alt dit pral ( :wink: ), men jeg vil gerne fortælle at jeg er meget imponeret over din træningsmængde. Har du et mål eller en drøm, eller træner du bare for sjov? :laugh:

Du har ikke overvejet adventurerace dicipliner? Tror virkelig at du kunne blive en dygtig racer! :cool:

Link to comment
Share on other sites

Har du et mål eller en drøm, eller træner du bare for sjov? :laugh:
Ja jeg træner faktisk kun for sjov.

Det gør de fleste herinde vel egentligt (?)

Selvfølgeligt er det da lækkert at komme ud til nogle konkurrence en gang i mellem, men det er slet ikke der jeg finder min motivation.

Jeg kan bare godt lide at løbe, svømme, og træne lidt med vægte. Så det er det jeg gør!

Derudover har jeg mange af mine nære venner i træningsmiljøer i forskellige sammenhænge, og hygger mig med dem til de daglige trænings pas.

Efterhånden er min hverdag blevet bygget op til at indeholde flere daglige træningspas, ved faktisk ikke helt hvad jeg brugte alt min tid til inden jeg for alvor begyndte at træne meget.

Som studerende har jeg stor frihed til selv at planlægge min dag, og det udnytter jeg til fulde, og nyder det i fulde drag.

Frygter lidt den dag hvor jeg er færdig uddannet og skal indpasse mig med arbejdstider

Du har ikke overvejet adventurerace dicipliner?

Ja jeg har overvejet det.

Og jeg er kommet frem til at det har jeg ikke lyst til at kaste mig over.

Primært fordi jeg elsker det simple ved løb; et par sko og så der ud af.

Til triathlon, adventureraces og meget andet skal man løbende skaffe nyt udstyr for at være med hvor det gælder.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning.

Når jeg nu har bevæget mig ind i loggen, så kan dagens træning også lige komme med.

Læser til eksamen for tiden, så træningen er lidt nedsat. Dog ikke i dag, det fine vejr skulle udnyttes.

Morgensvømning.

Mødte op til AGF's elite-morgensvømning og fik mig en gang prygl :smile:

Jeg lå som sidste mand (bag nogle kvinder) og blev flere gange hentet med en bane...

Hovedserie 3x(2x400 + 4x100 IM + 4x25)

400 svømmet i jævnt tempo med finner

100 IM svømmet progressivt fra stilart til stilart

25 svømmet som 12½ max sprint + 12½løs

Total 5600m

Derefter en rolig løbe tur i skoven. Fandt nogle gode MTB spor som ledte mig over nogle onde bakker.

Joggede hjem langs vandet, og fik derved ca 2km i løst sand - det træk tænder ud!

Total 1:05 ca. 15km

Link to comment
Share on other sites

"På opfordning" af eatsam kommer her dagens svømmetræning.

Opvarmning, incl 200IM. 400m

Teknikøvelser i crawl. 1200,

4*50 - hånd ind i armhule

4*50 - slæb hånden i vand overfladen over vand

4*50 - overdreven rotation om længde akse

4*50 - klap på modsatte røvballe med hånden lige efter den er kommet ap af vandet

4*50 - catchup, hele tiden en hånd glidende foran sig, skifter hånd ved at klappe på hånden

4*50 - upsweap, smæk på afslutningen af armtager så der kastes vand bagud

Hovedserie 2100m + 500m. 2600m

1) 2 x (3*200fri svømmet progressivt 1-3 + 3*100 svømmet progressivt 1-3 3*50 svømmet progressivt 1-3)

2) 10*50 svammet som 25 mask 25 løs

Afsvømning 400m

incl 4*25 dyk

Total 4600m

I eftermiddags en tur på atletikbanen.

Opvarmning, 5km i roligt tempo dog incl lidt stigningsløb, herefter en rigtig klassiker:

6*1000m løbet med 2min pause. tempo 3:10-14

5km afjog

Total 16km

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

5km opvarmning, herefter:

3 x (4 x 400m)

Starttid 2min og 5min pause mellem serier.

Alle 400m blev løbet "rolig" på langsiderne, for derefter at skrue farten op i kurverne, da jeg har en kedelig tendens til at gøre det modsatte i baneløb. :nonono:

5km afjog

Til aften en omgang "kviksølv-cirkler"

3 runder af:

- 10 kropshævninger, overhånds

- 10 strækkere, bred stilling

- 10 rygstrækkere

- 10 kropshævninger, underhånds

- 10 mavebøjninger

- 10 strækkere, smal stilling

- 10 rows under et bord

Link to comment
Share on other sites

Hej 789

Jeg har nu næsten været hele din log igennem og jeg må indrømme at jeg er imponeret over din træning. Det ser virkeligt godt ud og jeg tror virkelig du er godt rustet til at gennemføre en uddannelse ved FKP. Ihvertfald på det rent fysiske plan :4thumbup: Den eneste ting jeg hæfter mig ved, er at du ikke styrketræner specielt meget med vægte. Jeg er også selv mest til BW øvelser, men alligevel har jeg 2 træningspas om ugen hvor jeg træner med vægte samt et træningspas, hvor den udelukkende står på BW øvelser.

Ellers vil jeg bare sige at du skal holde dampen oppe og blive ved med at sparke røv :superman:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Jeg har nu næsten været hele din log igennem og jeg må indrømme at jeg er imponeret over din træning.
Fedt et nogen rent faktiks læser det man skriver...
Det ser virkeligt godt ud og jeg tror virkelig du er godt rustet til at gennemføre en uddannelse ved FKP. Ihvertfald på det rent fysiske plan :4thumbup:

Ja måske, lige pt har jeg nok at se til med mit studie.

Hovedet er slet heller ikke klar til at søge ind.

Måske engang i fjern fremtid...

Den eneste ting jeg hæfter mig ved, er at du ikke styrketræner specielt meget med vægte. Jeg er også selv mest til BW øvelser, men alligevel har jeg 2 træningspas om ugen hvor jeg træner med vægte samt et træningspas, hvor den udelukkende står på BW øvelser.
Smider pt med vægte 1 - 2 gange om ugen, alt efter hvad der passer mig.

Hvis jeg engang vil til at træen målrettet mod en evt optagelse, så vil min træning helt klart ændre sig meget.

Ellers vil jeg bare sige at du skal holde dampen oppe og blive ved med at sparke røv :superman:

Lige over

Link to comment
Share on other sites

Leee' træning :) Spændende crawl øvelser du har, tror jeg vil forsøge mig med et par af dem næste gang jeg er nede.

Prøv at leg lidt med det.

Alternativt; meld dig på et svømmehold, det giver meget i længden

Link to comment
Share on other sites

Status pr 2. juli.

Jeg er gået på sommerferie fra studiet og skal derfor intet i de næste 2mdr.

Det betyder at jeg får sovet lidt mere end jeg plejer, og det kan faktisk godt mærkes på træningen, synes virkelig jeg har fået et ekstra gear. Måske hænger det sammen med, at jeg har haft en periode på til mine eksamener hvor jeg ikke har trænet så meget, hvilket nok har gjort at jeg er rendt ind i en uplanlagt form top.

Min plan er at holde træningen på lavt niveau en månedstid endnu, hvorefter jeg vil til at træne målrettet mod hca marathon.

Mål for de næste 4 uger:

-løb, 5 gange incl 2 tempo/interval-pas, samt en lang tur omkring 2timer. ca 80km/uge

-svømning, 3 gange af 2-4000m. ca. 10km/uge

-styrke, alt efter lyst, dog mindst een gang ugentligt

-dyk, vil gerne gå 100m dynamisk med finner, lang tiden siden jeg har lavet sådan noget...

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning

Rolig svømning i havet i pisse regnvejr, skulle lige teste min våddragt

Total ca. 2000m

Lang løbetur delvist med nogle motionister som jeg hentede i skoven, men de bed fra sig og vi løb sammen hjem.

Total 1:58 omkring 28km

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning

Interval løb på bane, 5 km opvarmning, 5km afjog

Løb en rigtig klassiker: 5*1000m med starttid 6:00

Tider:

3:18

3:17

3:22 - tabte for meget fart rundt i kurverne

3:14

3:09 - skød kanonen helt af

Total 15km

Havde svært ved at styre tempoet idag, men det var til den hurtigt side, så det er godkendt alligevel :smile:

Edited by 789
Link to comment
Share on other sites

Imponerende løbetider! Hvad er grunden til, at du løber så langt ved opvarmning / afjog?

Der flere grunde til den forholdsvis lange opvarmning/afjog:

1) Jeg føler mig først klar til at løbe med rigtig høj intensitet efter 4-5km opvarmning. I de perioder hvor jeg træner rigtig meget er det som om, at der skal mere til at "tå" kroppen op. Løber jeg blot 1-2km opvarmning føler jeg, at jeg skal bruge de første par intervaller til at løbe mig varm i.

Tidligere gjorde jeg faktisk det, at jeg kun løb 10min opvarmning, men forlængede så mine intervaller med et par stykker. Disse ekstra intervaller løb jeg så i et mere roligt tempo, og brugte således første par intervaller som lidt ekstra opvarmning.

Det virker også fint, men jeg har bare den idé, at når først jeg bevæger mig ind på banen, så er det for at gi den gas.

Det virker bedst mentalt for mig.

2) Det er en nem måde at få nogle kilometer indbygget i mig ugentlige program. IMO skal der bare nogle timer i benene før niveauet flytter sig.

3) Det lange afjog giver fin mulighed for at lave lidt "aktiv restitution". Jeg føler mig ofte stiv i benene i dagene efter intervalpas, hvis jeg ikke har fået løbet ordentligt af.

Som du kan se, så bygger det egentligt på havd jeg selv finder "korrek" og føler virker godt for netop mig.

Andre skal muligvis gribe det an på en anderledes måde!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Så er det ved at være tid til at pudse formen af frem med HCA marathon d. 23 sep.

Min træning vil tage udgangpunkt i følgende plan, hvor der er 4 "kvalitetsdage", nemlig:

- en lang tur incl 8-12km i marathontempo

- et langt interval pas med lange intervaller

- et interval pas med korte intervaller

- et pas med en given tid løbet i højt tempo "AT-zone"

Herudover vil der de øvrige dage blive løbet rolige ture, alt i alt vil det på ugebasis give 100-120km.

Uger tilbage | længde af ugens lange tur | 1. interval pas | 2. interval pas | Min i "AT-zone"

6 | 1:30 | 2*3000 | 3*(5*400) | 30

5 | 2:00 | 3*2000 | 6*1000 | 35

4 | 2:30 | 2*3000 | 3*(5*400) | 40

3 | 2:00 | 3*2000 |6*1000 | 45

2 | 1:30 | 2*3000 | 3*(5*400) | 30

1 | marathon

Jeg føler at formen er lidt i "en dal" for tiden, med håber at ovenstående få få mig til at stå knivskarp bag startsnoren.

Målet er en tid omkring 2:45

Link to comment
Share on other sites

Nu hvor jeg næsten ikke vejer noget burde det være en smal sag for mig at løbe HCAM på 2.44... :tongue: Desværre skal jeg som bekendt bruge mit krudt på Evo-race, så du slipper for konkurrencen... :cool:

(Fuck hvor er 2.45 en gal tid! You go girl...)

Rommel

Link to comment
Share on other sites

Nu hvor jeg næsten ikke vejer noget burde det være en smal sag for mig at løbe HCAM på 2.44... :tongue: Desværre skal jeg som bekendt bruge mit krudt på Evo-race, så du slipper for konkurrencen... :cool:

(Fuck hvor er 2.45 en gal tid! You go girl...)

Rommel

Regner med at løbe i københavn næste år, så der kan vi afgøre det.

Hvis jeg løber med skiver om anklerne svarende til vores vægtforskel har du måske en chance, fitness-chef.

Dagens træning stod i dag på lange intervaller: 3*2000m, pause 2min

Planen var at løbe lidt progressivt og have fokus på at holde farten oppe rundt i kurverne.

20min opvarmning og 20min afjog.

Tiderne blev således (og det lykkedes ikke helt at løbe progressivt):

1. 2000m - 7:07

2. 2000m - 6:55

3. 2000m - 6:58

Herefter en tur i svømmehallen for at svømme en rolig serie med fokus på teknik, total 3200m

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning stod på tempo ("AT") løb.

20min opvarmning, herefter lidt teknik efterfulgt af 8km med et snit på 3:41/km, 20min afjog.

Total omkring 18km

Var godt ristet på de sidste kilometer, men holdte tempoet jævnt hele vejen.

Det virker pt. meget hårdt, at det er min plan at løbe 45min tempo løb om 3 uger i ca. samme tempo, men jeg ser om det ikke går an.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share