789's log


789
 Share

Recommended Posts

  • Replies 369
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Fredag aften: Var til en sen aftentræning i svømmeren.

Der blev virkelig gået til stålet her til aften.

Jeg havde egentlig regnet med blot at svømme lidt rolig teknik, men piben fik hurtigt en anden lyd - og føj det kan altså mærkes nu bagefter.

Opvarmning/ indsvømning

500m - primært medley

5*200m, Pause 15sek - fokus på langt glid og rotation om længdeakse

200 løs

10*100, starttid 1:30 - hver 100m svømmet med stigende intensitet for hver 25m, afsluttende omkring submax.

200 løs

Så til dagens "DRÆBER-PYRAMIDE-SERIE":

(50-100-150-200-250-300-350-400-350-300-250-200-100-50)m, Pause 20 sek

Afsvømning

200m

Derefter (LIDT) UV. var for smadret til at kunne lavet noget seriøst under vandet. så det blev hurtigt droppet.

Samlet et pænt stykke over 6000m

Svømme formen er ved at snige sig frem. Men det er hårdt arbejde at skære de sidste sekunder af.

Der er kun een vej frem og det er flere gange i vandet. Jeg mangler fortsat en del på "vand-følings- siden".

I morgen står den på interval løb

God weekend

Link to comment
Share on other sites

Hej 789

Du må da næsten være elitesvømmer? :)

Hvilken klub svømmer du i?

Gammel svømmer ja, men nu svømmer jeg mest for mig selv.

Kobler mig fra tid til anden på nogle svømmehold

Da jeg så kan træne når jeg har tid/lyst = meget ofte

Edited by 789
Link to comment
Share on other sites

Gammel svømmer ja, men nu svømmer jeg mest for mig selv.

Kobler mig fra tid til anden på nogle svømmehold

Da jeg så kan træne når jeg har tid/lyst = meget ofte

Hvad så med konkurrence - er du også stoppet med det?

PS. Det er nogle dejlige programmer du får svømmet - det er lige før jeg savner det :)

Link to comment
Share on other sites

Hvad så med konkurrence - er du også stoppet med det?

PS. Det er nogle dejlige programmer du får svømmet - det er lige før jeg savner det :)

Konkurrencer er det slut med. Fandt ud af det ikke var det som jeg svømmede for.

Programmerne ligger jeg oftest selv. Det er derfor de er så gode (ben hårde) :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Så er der kun få dage til dm på 10km, jeg har løbet min sidste test på til.

Her kunne jeg klemme en 5000m på bane ned i 16:19, så jeg ser frem til at gi den gas på den dobbelte distance.

Ellers kører træningen som den skal, har bare ikke (valgt at bruge min) tid til at opdatere her.

Link to comment
Share on other sites

Så er der kun få dage til dm på 10km, jeg har løbet min sidste test på til.

Her kunne jeg klemme en 5000m på bane ned i 16:19, så jeg ser frem til at gi den gas på den dobbelte distance.

Ellers kører træningen som den skal, har bare ikke (valgt at bruge min) tid til at opdatere her.

Flot tid :smile:

Link to comment
Share on other sites

Så er der kun få dage til dm på 10km, jeg har løbet min sidste test på til.

Her kunne jeg klemme en 5000m på bane ned i 16:19, så jeg ser frem til at gi den gas på den dobbelte distance.

Ellers kører træningen som den skal, har bare ikke (valgt at bruge min) tid til at opdatere her.

Det ser lovende ud med den sidste test.

Held og lykke med DM og god vind

:strat:

/Tao :bike:

Edited by Tao
Link to comment
Share on other sites

Hej 789.

Absolut super motiverende at følge din log. Meget imponerende form du er i!

Bor du i Århus?

- Balleh

Viby, ja

I går var sidste dag med hård træning inden lørdag hvor dm ligger.

Resten af dagene bliver blot nogle korte ture, med korte perioder med konkurrence intensitet, stigningsløb og lidt let teknik træning, for at beholde skarpheden, mens kræfterne vokser.

Svømningen er også rolig for at lade kroppen få lov til at blive 100% frisk.

Dagen i dag, stod derfro på 2800m rolig morgen svømning udelukkende teknik.

I eftermiddag løb jeg 5km med 8 stigningsløg, afsluttende med lidt teknik træning, med fokus på hurtig skridtafvikling.

God træning til alle!

Edited by 789
Link to comment
Share on other sites

Og da jeg som tigligere skrevet foretrækker at være anonym, så vil jeg nøjes med at konstatere at det gik som det skulle.

Havde et løb tæt på det perfekte, kombineret med en rigtig hurtig rute resulterede det i ny pr på 10km.

Så jeg er rigtig godt tilfreds.

Træningen som den skal:

Løbet har mængdemæssigt været trappet ned de sidste uger op til DM,

Nu vil jeg forsøge nå et niveauet på 120-140km/ugen over en periode på en månedstid, inden jeg laver et "mini-peak" op til et lokalt løb.

Derefter ved jeg ikke hvad jeg vil satse på i år.

Måske et ½marathon, hvis jeg kan finde et tiltalende arrangement.

Svømningen har igen fundet sin vandte gang - det var lidt trappet ned under DM-træningen.

Jeg fil prøve at få lidt gang i styrketræningen igen, da jeg føler at jeg langsomt er ved at svinde ind. :w00t:

Ved godt det er et spørgsmål om at få noget mere energi indenbords, men med 20-25 træningstimer/ugen, har jeg svart ved at spise nok til at tage på.

Link to comment
Share on other sites

20-25 timer, det var da også en slat :w00t:

Det lyder godt med din 10 km.! Med 120-140 har du vel tænkt dig 2 løbepas pr. dag, eller hva'? Er lige lidt nysgerrig :smile:

Jeps de fleste dage løber jeg allerede 2 gange dagligt.

Typsik en rolig jogge tur om morgenen, og hvis kræfterne er til det så nogle tempo ture / interval træning om eftermiddagen/aftenen.

I weekenden har jeg ofte en dag eller to hvor jeg kun løber en gang/dagen men gerne en længere tur på 20-30km

Link to comment
Share on other sites

Er faktisk begyndt at lege med tanken om at løbe et marathon i efteråret.

Jeg har en kammerat som stikker noget til mig, og jeg har en gammel pr på 2:43 som jeg med min form for tiden burde kunne kappe noget af.

Men motivationen skal være i top, hvis jeg skal bide tænderne sammen over de 42,195km.

Så indtil videre er det forsat 5 og 10km der er i fokus, at bygge lidt flere længere ture på gennem sommeren, for måske at løbe HCH marathon i odense til efteråret er måske en mulighed.

Jeg har de seneste par dage løbet lidt med "de hårde hunde" i århus, se www.hhhh.dk meget hyggelig samling løbe-tosser.

Edited by 789
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share