789's log


789
 Share

Recommended Posts

Det ville sku også være for surt at tænke på, hvis du oven i dine løbe og svømmeskills OGSÅ reppede med mit max.... :wink:

Rommel

Arrh, der er lang vej endnu. Men efter et besøg i hulen, så er lysten faktisk kommet kraftigt igen til at flytte noget jern.

Mit usle hylster af en krop, ville heller ikke tage skade af at få lidt tæsk med en solid jernstang noget oftere. :smile:

Det ville altså pynte - måske ikke på løbe tiderne - at komme på den tunge side af 70kg.

Men jeg har svært ved at tvinge mere mad ned :4mewantfood:

Men når vejret er som i dag, så må jeg indrømme at skoven trækker noget mere.

Så jeg tror først det bliver til efteråret/vinteren jeg for alvor vil gå i gang med noget lidt mere seriøs styrketræning.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 369
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hvad med o-løb? Får du trænet det og hvor meget erfaring har du? :yo:

Jeg kommer afsted en gang i mellem, men intet seriøst.

Synes det er rigtig sjovt når jeg får taget mig sammen, men synes ofte det tager meget lang tid, dels selve løbet, tegne kort af, transport frem og tilbage. Er nok for magelig :dry:

Har løbet en del o-løb tidligere, primært i folkeskolens ældste klasser (13-15år),

var egentlig forholdsvis god til det, men blev mere fanget af løb på bane, og så selvfølgelig svømning.

Kan de fleste af standfiduserne så det er jeg ikke nervøs for.

Det her er "rigtig" orientering:

zorientering.jpg

Edited by 789
Link to comment
Share on other sites

har du forresten fået min PM?

Jeps godt du skrev det, hvade faktisk helt glemt at skrive igen.

Smider lige et svar i morgen, går i seng nu.

Forresten godt det ikke var mig som skulle til dykkerteori, føj der var ikke mange jeg var sikker på.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

omkring 22km roligt løb med nogle marathongutter, jævnt tempo ca 4:00/km.

Dog gik der ræs i den de sidste 4-5km, hvor de andre lige fik lov at se mine såler :cool:

Var rigtigt godt løbende i dag, så de fik sig en ordentlig røvfuld, lod dem komme op og satte dem så igen, og igen og igen, alt for sjovt (for mig i hvert fald)

Oven på dette var det min tur til at få nogle bank. Mødes med nogle svømmere fra AGF og fik en god gang prygl i nogle korte serier.

bl.a 5*(5*50m), føj det er lang tid siden jeg har banket i gennem på så korte distencer, og manglede helt klart føling med de høje hastigheder.

Men rigtig god dagn træning

Var forresten lidt øm efter mit forsøg med styrketræning i går. :innocent:

God weekend

Link to comment
Share on other sites

Hey 789

godt at se at der ogsaa bliver hevet lidt i vaegtene, saa du kan blive et endnu vildere all-round monster...

Har du forresten proevet denne Marinecirkel (fra Guardens log, som vist nok er en del af uv-landsholdets tests:

50 m undervandssvøm (brydes vandoverfladen tillægges 30 sek)

100 m overfladesvøm

8 dyk til bunden (3,7 m)

50 m overfladesvøm

8 dyk til bunden, op på kanten imellem hver tur

50 overfladesvøm

8 dyk fra vipper --> der hvor det dybe begynder at blive lavt.

100 m fri

50 m undervand (30 sek straf hvis vand brydes)

Jeg mener rekorden er omkring 8 minutter :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Hey 789

godt at se at der ogsaa bliver hevet lidt i vaegtene, saa du kan blive et endnu vildere all-round monster...

Har du forresten proevet denne Marinecirkel (fra Guardens log, som vist nok er en del af uv-landsholdets tests:

50 m undervandssvøm (brydes vandoverfladen tillægges 30 sek)

100 m overfladesvøm

8 dyk til bunden (3,7 m)

50 m overfladesvøm

8 dyk til bunden, op på kanten imellem hver tur

50 overfladesvøm

8 dyk fra vipper --> der hvor det dybe begynder at blive lavt.

100 m fri

50 m undervand (30 sek straf hvis vand brydes)

Jeg mener rekorden er omkring 8 minutter :crazy:

Er der noget ide/system i det?

Eller der blot en række øvelser sat sammen så det trækker tænder ud?

Det lyder sindsygt hårdt, det vil være meget svært at planlægge.

Må man feks bare svømme i overfladen på de 50UV og så blot lægge 30 sek til?

Personligt vil jeg have meget svært ved at gå 50UV lige efter 100fri, hvis de 100 fri skal svømmes bare nogenlunde fornuftigt tidsmæssigt.

Altså jeg vil tro at jeg vil gå 150 fri + 30sek hurtigere, end 100fri + 50UV

Men jeg vil da gemme den, og måske forsøge mig.

Men umidelbart synes jeg blot det ser ud som noget man skal få det skidt af, hvilket ikke er min hensigt

PS: går ud fra at det hele er uden finner, er det korrekt?

Ellers er det jo en helt anden sag

Edited by 789
Link to comment
Share on other sites

Helt ok, jeg tog det ikke som et surt opstoed.

Vi diskutterede det frem og tilbage, og jeg mener det endte med at Mr Freeze, som er en temmelig habil undervandsrugbyspiller sagde at det var med finner. Der skulle vaere en mening med galskaben, ellers ville de ikke bruge den som test paa formen (og evne til at forvalte kraefterne). Hvad meningen er, ud over at presse en max, er saa noget andet :laugh:

Mit bud er at man bliver disk'et hvis man bare tager det hele i overfladen.

Men det var ogsaa bare et forslag til noget nyt at proeve for ikke at gaa doed i traeningen.

Link to comment
Share on other sites

God idé Waits :bigsmile: Den er sku hård. Jeg kørte den i sin tid uden finner, men tror nok at de 8 minutter er sat med finner. Når man bryder vandoverfladen ryger der 30 sek til. Man skal helt under vandet efter man har brudt vandoverfladen én gang, og næste gang en kropsdel bryder vandet, bliver der lagt 30 sek oveni. Jeg synes helt klart at den er røvhård for åndedrættet. Efter turene til bunden er der dej i armene.

God Fornøjelse. Glæder mig til at se hvor hurtigt du kan klare turen.

Guarden.

Link to comment
Share on other sites

God idé Waits :bigsmile: Den er sku hård. Jeg kørte den i sin tid uden finner, men tror nok at de 8 minutter er sat med finner. Når man bryder vandoverfladen ryger der 30 sek til. Man skal helt under vandet efter man har brudt vandoverfladen én gang, og næste gang en kropsdel bryder vandet, bliver der lagt 30 sek oveni. Jeg synes helt klart at den er røvhård for åndedrættet. Efter turene til bunden er der dej i armene.

God Fornøjelse. Glæder mig til at se hvor hurtigt du kan klare turen.

Guarden.

Udfordringen er hermed taget op.

Men der går lige noget tid inden jeg kan lave den, da jeg fortiden svømmer på et svømmestadion, hvor bassinet kun er omkring 2m dybt. så dyk til bunden er ikke så krævende.

Dagens træning:

18km roligt morgen jog

I anledning af det flotte vejr, blev raceren støvet af, og jeg rullede rundt i de bedste bakker jeg kunne finde.

Ejer baune høj, Munke bjerg osv. 4timer total cykling og 1½ time på sofa'en bag efter :wink:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning

24km jævnt løb med marathonflokken

Omkring 4:00/km dog perioder over 10-15min hvor der blev løbet noget stærkere.

Som sidst sluttede vi i ræs, og i dag trak jeg det korte strå.

Så det blev en hård omgang, men skoven er så flot i dag at det var til at holde ud.

Link to comment
Share on other sites

Sidste hårde dag inden en 10.000m test i weekenden.

Morgen jog: 13-14km (en god times tid)

Derefter 2000m rolig teknik træning i svømmeren

Eftermiddag:

Opvarmning 5km

Interval serie

15*400m Start tid 2:00min

Forsøgte at løbe stablit omkrign 1:15, og det gik fint

Afjog 5km

Link to comment
Share on other sites

God idé Waits :bigsmile: Den er sku hård. Jeg kørte den i sin tid uden finner, men tror nok at de 8 minutter er sat med finner. Når man bryder vandoverfladen ryger der 30 sek til. Man skal helt under vandet efter man har brudt vandoverfladen én gang, og næste gang en kropsdel bryder vandet, bliver der lagt 30 sek oveni. Jeg synes helt klart at den er røvhård for åndedrættet. Efter turene til bunden er der dej i armene.

God Fornøjelse. Glæder mig til at se hvor hurtigt du kan klare turen.

Guarden.

Vi kører den en dag uden finner. Alt det der udstyr er overflødigt. Nej når civilisationen bryder sammen er det næppe finnerne under sengen man lige når at snuppe med. Nej der prioriterer jeg helt helt sikkert min PS1 mere.

Guarden-> dej i armene...hehe troede aldrig jeg skulle høre dig sige det. Men hellere i armene end andetsteds! :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share