Post-træningdrik


Hr.Kirchebrandt
 Share

Recommended Posts

Jeg har brugt det sidste af mit proteinpulver, og umiddelbart har jeg ingen planer om at investere i en ny spand. Tilgengæld vil jeg satse på at drikke skummeltmælk eller evt. kakaomælk.

Hvor meget skal jeg have indenbords umiddelbart efter træningen? Jeg spiser en skål havregryn (ca. 150-70g), når jeg kommer hjem.

Jeg vejer pt. 92 kg

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

Jeg har brugt det sidste af mit proteinpulver, og umiddelbart har jeg ingen planer om at investere i en ny spand. Tilgengæld vil jeg satse på at drikke skummeltmælk eller evt. kakaomælk.

Hvor meget skal jeg have indenbords umiddelbart efter træningen? Jeg spiser en skål havregryn (ca. 150-70g), når jeg kommer hjem.

Jeg vejer pt. 92 kg

Hr. K

1 liter mælk/cacao er ca 35 g protein hvilket vil være ok.

Link to comment
Share on other sites

Der er 70-100 gr. sukker (Tilsat sukker og mælkesukker) i cacaomælk, som kroppen har brug for til at opfylde glycogendepoterne efter træning - sammen med protein (valle og casein). Så en liter cacaomælk efter træning er et godt og billigt valg.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
ang. kakaoen og sukkeret, er der jo alternativer Cocio Light der pr. 100g indeholder: 3,5P 5,4K 0,5F - 40kcal

Den samme mængde protein som i skummetmælk og kun 5kcal mere.

Man kan til tider få en flaske Cocio Light (750mL) for 7-9,- på tilbud.

Mathilde har da også kakao med 50% med mindre sukker i, tror det er ca. 2.5% sukker.

Mathilde classic hedder den.

Edited by IbZor
Link to comment
Share on other sites

Krichebrandt, det er blot et spørgsmål om, at være i positiv nitrogen (protein) balance hele tiden. Dvs hvis du inden din træning har indtaget et varieret måltid, burde ½ liter skummetmælk/kakao/whatever være rigeligt til at fylde lidt ekstra brændstof på inden næste måltid.

Personligt tror jeg ikke det har den store betydning mht at time en stor proteinmængde lige efter træning.

Link to comment
Share on other sites

Det har vel også betydning, hvornår dit næste måltid kommer efter træning. Hvis der går lang tid efter træning at du spiser igen, så er det en god ide at få noget casein-protein. Men hvis du spiser hurtigt efter træning, så har din krop ikke brug nået at få det brugt alligevel.

Edited by FicusForPresident
Link to comment
Share on other sites

ang. kakaoen og sukkeret, er der jo alternativer Cocio Light der pr. 100g indeholder: 3,5P 5,4K 0,5F - 40kcal

Den samme mængde protein som i skummetmælk og kun 5kcal mere.

Man kan til tider få en flaske Cocio Light (750mL) for 7-9,- på tilbud.

Vil lige tilføje, at det ikke er særlig godt at tage for mange light-produkter, da de indeholder sødestoffer. Sødestoffer har vist sig kræftfremkaldende i store mændger, det kan være årsag til maveproblemer, det virker appetitvækkende som sukker og selvom de skriver, at der er færre kcal i, er det ikke altid det egenlig passer.

Gå hellere efter produkter med "reducerede sukker" såsom "Matilde Classic"

Link to comment
Share on other sites

Vil lige tilføje, at det ikke er særlig godt at tage for mange light-produkter, da de indeholder sødestoffer. Sødestoffer har vist sig kræftfremkaldende i store mændger, det kan være årsag til maveproblemer, det virker appetitvækkende som sukker og selvom de skriver, at der er færre kcal i, er det ikke altid det egenlig passer.

Gå hellere efter produkter med "reducerede sukker" såsom "Matilde Classic"

B,ahdet er aldrig blevet bevist en sammenhæng imellem light og kræft i mennesker og det appetitvækkende afhænger fra person til person. Personligt mætter light cola min trang til søde ting og sult.

Link to comment
Share on other sites

Vil lige tilføje, at det ikke er særlig godt at tage for mange light-produkter, da de indeholder sødestoffer. Sødestoffer har vist sig kræftfremkaldende i store mændger, det kan være årsag til maveproblemer, det virker appetitvækkende som sukker og selvom de skriver, at der er færre kcal i, er det ikke altid det egenlig passer.

Sludder og vrøvl!!!

Kan du bakke dine påstande op med klinisk dokumentation?

Link to comment
Share on other sites

Vil lige tilføje, at det ikke er særlig godt at tage for mange light-produkter, da de indeholder sødestoffer. Sødestoffer har vist sig kræftfremkaldende i store mændger, det kan være årsag til maveproblemer, det virker appetitvækkende som sukker og selvom de skriver, at der er færre kcal i, er det ikke altid det egenlig passer.

Gå hellere efter produkter med "reducerede sukker" såsom "Matilde Classic"

Gør dig selv den tjeneste at søge på emnet inden du hælder myter ud?

Det er diskuteret utallige gange på dette board, og er skudt ned lige så mange gange. Det er tilbundsgående undersøgt og de ting du beskriver er aldrig underbygget i videnskabelige forsøg.

Kig lidt på pubmed eller brug søgemaskinen. Det er trættende at skulle modsige de samme myter gang på gang.

Link to comment
Share on other sites

Blodet vil trækkes ud til fordøjelsessystemet i stedet for ud til musklerne.

Jeg mener ikke, alt afhængig hvilken form for styrketræning du laver, at det burde have den sindsyge effekt på din træning. Det er jo ikke aerob træning, hvor du har brug for at kunne levere max ilt til musklerne.

Noget helt andet er, at jeg ikke foreslår et kæmpe måltid LIGE før træning, men blot et en "normal" måltidsrytme, så'n kroppen ikke faster og ryger i negativ nitrogen balance.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share