10x10?


km87
 Share

Recommended Posts

Hej

Nu læste jeg lige artiklen "større arme på 12uger".

Den inkluderer bl.a. 10x10 systemet, i er sikkert en hel del som kender en del mere til det end jeg.

Mit spørgsmål er, om det vil være en fordel at benytte sig af 10x10 i ens eget program??

Så en gang i mellem fx køre 10x10 dips(hvilken som helst øvelse). Vil dette ha' nogen positiv indflydelse på ens muskelvækst? Og i så fald hvor tit skal det køres?

På forhand tak!

KM

Link to comment
Share on other sites

Hej

Nu læste jeg lige artiklen "større arme på 12uger".

Den inkluderer bl.a. 10x10 systemet, i er sikkert en hel del som kender en del mere til det end jeg.

Mit spørgsmål er, om det vil være en fordel at benytte sig af 10x10 i ens eget program??

Så en gang i mellem fx køre 10x10 dips(hvilken som helst øvelse). Vil dette ha' nogen positiv indflydelse på ens muskelvækst? Og i så fald hvor tit skal det køres?

På forhand tak!

KM

Det skal gøres mere konsekvent som programmet foreslår IMO for at have nævneværdig virkning. Jeg har gode erfaringer med GT's program, ifht vækst i skulder/arme regionen. 10x10 er IMO ikke optimalt til de tre store eller tunge rygøvelser.

Prøv at sætte dig godt ind i programmet og lav en cyklus efter principperne... :smile:

Link to comment
Share on other sites

Som Tunen siger, så skal der lidt viden til at sammensætte sådan et program så det bliver godt. Men jeg har selv haft en godt udbytte af at bruge 10x10. I starten af ens program føles det knap så hårdt og helt anderledes end man er vant til, men løbende vænner man sig til den onde onde smerte der kommer :devil:

Link to comment
Share on other sites

Går 10x10 ikke hen og bliver noget a'la konditionstræning?

Jeg mener, der er vel grænser for hvor stor en belastning man kan smide på når man skal køre 100 gentagelser?

Det er jo lige det, altså om det kan svare sig.

Men det skulle da være muligt at lave 10x10 dips, som jeg ikke vil kalde konditionstræning. :)

Link to comment
Share on other sites

Går 10x10 ikke hen og bliver noget a'la konditionstræning?

Jeg mener, der er vel grænser for hvor stor en belastning man kan smide på når man skal køre 100 gentagelser?

Det er vel også derfor man kan køre det George Tuner way. Du tager 2 sæt af 10 reps med et vist antal kg, som du lige akkurat klarer. Så tager du 2kg af og kører videre og sådan bliver man ved med at tage 2-2,5kg af indtil man er igennem 10 x 10.

Link to comment
Share on other sites

Hvad er det for et 10x10 program?

Det er såmænd ikke noget specifikt 10x10 program, var bare om det kunne betale sig, en gang i mellem at køre 10x10 i fx. dips ellers curls.

Om det ville have nogen effekt, eller der skal måske konsekvent køres 10x10 i enkelte øvelser? som i diverse programmer.

Link to comment
Share on other sites

Det er såmænd ikke noget specifikt 10x10 program, var bare om det kunne betale sig, en gang i mellem at køre 10x10 i fx. dips ellers curls.

Om det ville have nogen effekt, eller der skal måske konsekvent køres 10x10 i enkelte øvelser? som i diverse programmer.

Ja det er selvfølgelig konceptet du spørger om. Dertil har jeg ikke lige noget svar, men synes dog at 'Dansk Stål' skal have en chance for at læse den artikel du refererer til :smile:

Større arme på 12 uger

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share