Russian twists - allround maveøvelse?


Phil
 Share

Recommended Posts

Har luret lidt på russian twists.

Jeg vil kun træne én maveøvelse, da mit program er godt proppet i forvejen.

Der står at russian twists både træner obliques og rectus abdominis (altså både skrå og midterste) - vil I mene at man

kan opnå en flot mave med tiden, hvis man udelukkende træner russian twists?

Når jeg laver den virker det nemlig ikke som om, at den går frygteligt meget i rectus abdominis, som jeg føler er ret statisk under udførslen.

Link to comment
Share on other sites

nej din mave er som de andre muskler - den skal ha tæsk af mange forskellige øvelser, forskellige reps, kg osv.....

Arrhh det er da vist lidt en disco-mentalitet? Jeg kan snildt vokse på fx én øvelse til biceps, én til triceps, én til trapezius.. osv.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil som cj8000 også mene at det er vigtigt at du behandler dine mavemuskler som en muskelgruppe ligesom alle andre de andre.

Så hvis du vil opnå gode resultater ja, så må du træne derefter. Prøv at tag et godt kig på dit program og se om det ikke kan optimeres så du ikke nødvendigvis får flere øvelser men måske bare en lidt bedre fordeling :smile:

Link to comment
Share on other sites

prøv at køre den på en skrå mavebænk.. Bliver den ti gange hårdere (og bedre) af. Jeg ville også enten køre to øvelser af gangen eller i hvert fald skifte lidt så fokus bliver imellem en roterende og en fleksende øvelse. Kun en mave øvelse, så ville det blive weighted sit-ups..

Link to comment
Share on other sites

Hvis det endelig er at du vil nøjes med én øvelse ville jeg vælge enten fullcontact twist (er meget som russian twist, men det er nok kun 1% der kører russian twist rigtigt) eller dragon flags... Bedste all-round øvelser, full lægger måske lidt for lidt vægt på rectus abdominis og fullcontact på obliques, men det er ikke meget. Gode øvelser

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share